Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De perfecte laptop voor een blogger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen leden,

Ik ben een tijdje actief opzoek naar de perfecte laptop als blogger. Ik heb deze nodig voor tekstverwerking, videobewerking (kleine video’s, geen films etc) en fotobewerking. Ik vind het heel belangrijk dat het beeld kwaliteit echt goed is. Minimaal full HD. Ik als meisje heb niet echt veel technische kennis, en stelde mijn vragen op Facebook. Ik kreeg steeds MacBook pro vanaf 2015 als suggestie. Echter vind ik 1200 euro veel geld voor een laptop, vooral omdat zij zeker niet altijd goede recensies krijgen.

Is een MacBook pro het écht waard? Of zijn er ook andere merken zoals lenovo, acer, asus, hp etc die hetzelfde bereiken voor minder geld?

Ik zoek een?
Laptop.

Wat is je budget?
Maximaal 800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tekstverwerking, videobewerking, fotobewerking (photoshop) en dagelijks gebruik.

HP en asus

Ik overweeg een HP

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb een grote voorkeur voor een touchscreen scherm

Alle reacties

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi Emilie,

Het ligt er aan hoe groot je de laptop wilt hebben. Wil je eentje met een 15,6" scherm (dus lekker groot scherm voor foto en videobewerking) maar lomp en zwaar of wil je een klein(er) scherm (13-14 inch) die licht en compact is maar het bewerken van video's minder handig op gaat? Als je dat nog niet weet, eerst eens in de winkel gaan kijken welke grootte je het beste bevalt. Daarna kunnen we al een hoop laptops aanbevelen of juist afschrijven.

[ Voor 27% gewijzigd door CyberMania op 10-06-2019 12:13 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Laptops vallen onder Harde Waren en niet onder Consumentenelektronica. Ik verhuis het topic dan ook even die kant op: CEA > LAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel @FeaR

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Denk ook na over of je een scherm wilt hebben dat mat is, of glanzend.

Ze zeggen dat een glanzend scherm er mooier uit ziet, kleuren feller, etc. Nadeel: Met de verkeerde lichtinval is het een spiegel. Leuk als je jezelf wil zien, minder praktisch als je op dat moment je laptop ook wil kunnen gebruiken voor iets anders dan dat. :)

(Zelf heb ik privé om die reden gekozen voor een mat scherm. Zakelijk heb ik een glanzend scherm maar dat was eigenlijk niet de bedoeling. Achteraf hadden we daar beter op moeten letten en dat moeten checken voordat 'ie geleverd werd.)

Wellicht ook belangrijk om op te letten is hoe het toetsenbord aan voelt. Daar zijn behoorlijke verschillen in en ook dat kun je het best in de winkel ervaren. Ik zou daarom zoals @CyberMania ook zegt, naar een goede winkel gaan (bijvoorbeeld een grote CoolBlue winkel) en je daar laten informeren, laptops uitproberen, etc. (Mediamarkt kan ook, niet voor het advies maar ze hebben véél laptops waar je ongegeneerd aan mag zitten. Heeft ook zo zijn voordelen. Mediamarkt zou ik echt heen gaan om even te snuffelen maar niet te kopen, een zaak als CoolBlue kan de moeite waard zijn het ook daar aan te schaffen.)

Probeer een lijstje te maken van de dingen die je belangrijk vind, de eisen die je hebt en wellicht dat je dan al via de Tweakers Pricewatch een shortlist kunt maken van laptops, wensen en eisen waarmee je iets beslagener in de winkel komt dan met enkel de eisen die je tot nu toe hebt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• CyberMania
Ik als meisje heb niet echt veel technische kennis
Overigens, wat maakt het nou uit of je een meisje of jongen bent wbt technische kennis. Er zijn ook zat jongens zonder technische kennis, net zo goed als er meisjes zijn die prima kunnen programmeren of wiskunde kunnen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor 800 euro heb je een perfect werkende Probook of Latitude uit https://tweakers.net/aanbod/ allen met 8GB RAM, een Intel 8xxx CPU erin en een SSD van minstens 240GB. Waarschijnlijk zelfs nog geld over om een support-contract voor 3 jaar af te sluiten bij de fabrikant.

Tip: touchscreen gebruik je nooit. Zelfs mensen die al jaren een Surface hebben (als voorbeeld), zie ik amper / nooit op hun scherm tikken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@CyberMania Eerlijk gezegd vind ik klein en compact wel ideaal. Niet zo klein als een surface, maar ook niet zo groot als bijvoorbeeld een game laptop. Ik denk dat 13/14 inch een middenweg is? Ik zal eens bij coolblue langs gaan zodat ik de laptops ook echt kan zien

Verwijderd

Topicstarter
@unezra Een glanzend scherm is indd een stuk mooier, maar zoals je zegt, ik wil ‘m wel altijd kunnen gebruiken ondanks het lichtinval. Zijn er nog specifieke verkooptrucs waar ik op moet letten/negeren bij winkels als mediamarkt, coolblue etc? Ik heb geen zin om aangesmeerd te worden met iets wat eigenlijk overbodig is

• CyberMania
Asus Zenbook is het overwegen waard (met touchscreen):

https://www.asus.com/nl/Laptops/ASUS-ZenBook-UX303UA/

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 10-06-2019 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze:

HP Envy 13-ah0100nd 13.3 inch Full HD

https://www.wehkamp.nl/hp...=C26&SC=6F4&KAC=F41&PI=01

Verwijderd

Topicstarter
@CyberMania Die heb ik hiervoor gehad! Een goude. Geweldig apparaat, enige nadeel is dat de scharnieren snel afbraken, het scherm los kwam en deze niet meer werkte.

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd kijk eens naar deze laptops?

Allemaal een tikje luxer / zwaarder uitgevoerd dan wat je op Wehkamp vindt ;)

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 ziet er goed uit! Wist niet dat tweakers een soort marktplaats had

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:35:
@MAX3400 ziet er goed uit! Wist niet dat tweakers een soort marktplaats had
Dat vertelde ik je 20 minuten geleden al MAX3400 in "De perfecte laptop voor een blogger" ;)

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 haha sorryyyy, over het hoofd gezien! Thanks topper

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:19:
@unezra Een glanzend scherm is indd een stuk mooier, maar zoals je zegt, ik wil ‘m wel altijd kunnen gebruiken ondanks het lichtinval. Zijn er nog specifieke verkooptrucs waar ik op moet letten/negeren bij winkels als mediamarkt, coolblue etc? Ik heb geen zin om aangesmeerd te worden met iets wat eigenlijk overbodig is
De beste tip op dat gebied die ik je kan geven is denk ik: Niet de deur uitlopen met een laptop. :)

Je laten adviseren, hun verhaal aanhoren en er dan thuis rustig een paar dagen over nadenken met al dan niet je potentiële keuze in dit topic geevalueerd.

Mijn gevoel is wel dat je bij CoolBlue eerder thuis komt met iets dat je écht wil, dan bij MediaMarkt. Van de MM verkopers heb ik totaal geen hoge pet op (ik kom sowieso niet graag in de MM, vind het een van de meest verschrikkelijke winkels die er zijn zowel qua personeel als qua atmosfeer), de CB verkopers vertrouw ik een stuk meer.

Overigens, je laptop buiten gebruiken blijft een uitdaging. Er zijn niet veel laptops die helder genoeg zijn om dat goed aan te kunnen. Binnen is het een heel ander verhaal, dat kunnen de meesten prima. Glans is daar wel een probleem. Helaas ook zelf ervaren en al eerder de gordijnen dicht gedaan omdat het met gordijnen open niet werkbaar is.

Oh, je had het ook over touch. Dat gaat voor zover ik weet vaak of altijd samen met glans. :( Voor mij voegt het niets doe, privé mis ik het niet. (Hoewel ik één specifieke toepassing heb waarbij ik twijfel of het toch niet nuttig was geweest: Mijn muziek workstation / DAW software.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• CyberMania
nvm

[ Voor 131% gewijzigd door CyberMania op 10-06-2019 15:13 ]

Pagina: 1