Geen water meer uit buitenkraan na afsluiting water

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:37
Gisteren de keuken uitgebouwd die plaats moest maken voor een nieuwe. Hierbij heb ik het water en klein uurtje afgesloten gehad omdat 1 van de stopkraantjes (koud water) begon te lekken na demonteren van de kraan.

Hoofdleiding afgesloten, leiding leeg laten lopen en kraantjes vervangen (meteen ook maar warm water gedaan).

Water er weer op gezet, lekkage opgelost.

De buiten kraan doet nu echter helemaal niks meer, terwijl deze de dag ervoor nog gebruikt was voor het schoonspuiten van mijn fiets. Wat ik doen al wel merkte is dat de hogedruk spuit wat hevig trilde, wellicht niet genoeg water?

Nu doet hij dus helemaal niks meer, terwijl deze kraan de afgelopen 2-3 weken nog veelvuldig is gebruikt.

Kort naar de aftakking van de buitenkraan zit een ontluchter om in de winter de kraan leeg te kunnen laten lopen, als ik deze zachtjes open draai (met water aangesloten) krijg ik een hele nare fluittoon en de water + lucht word er uit gespoten. Maar op een paar nieuwe druppeltjes uit de buiten kraan na geen resultaat.

Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

MsD

Die leiding zit gewoon nog vol met lucht ipv water.

Gewoon even door laten lopen. Hoop ik 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er komt geen lucht uit je buitenkraan als je 'm open draait?

Toen ik hier warm water naar de keuken gelegd had kwam er in eerste instantie ook geen water uit. Kraan zat bijna helemaal verstopt waardoor het gewoon ontzettend lang duurde. Maar bij mij kwam er dus wel lucht uit. Heel weinig weliswaar, maar toch :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
@Glashelder en @MsD hij staat nu al een tijdje open en er komt helemaal niks uit, ik zie/hoor/voel niks..

Is er nog een juiste volgorde: Hoof sluiter/sluiter buiten/ontluchten buiten ( andere kranen open/dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon alle kranen openzetten. Als er vervolgens niets uitkomt dan kan ik alleen bedenken dat er vuil inzit en dat ie gewoon is verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:51

_Arthur

blub

BasvanS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:57:
Kort naar de aftakking van de buitenkraan zit een ontluchter om in de winter de kraan leeg te kunnen laten lopen, als ik deze zachtjes open draai (met water aangesloten) krijg ik een hele nare fluittoon en de water + lucht word er uit gespoten. Maar op een paar nieuwe druppeltjes uit de buiten kraan na geen resultaat.

Wat gaat hier mis?
Ontluchter langer open houden tot dat er geen lucht meer uitkomt maar alleen water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is ook mijn advies, alle kranen in huis helemaal openzetten niet één uitgezonderd.
Heel stomme opmerking, had die buitenkraan niet een aparte afsluiter die je even in een verstrooid ogenblik vergat? Of onderweg nog een andere afsluiter?

[ Voor 19% gewijzigd door Techneut op 10-06-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draaid de kraan er gewoon af. dan zie het gauw zat

als er water uit de aansluiting komt is je kraan stuk

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
leidingen in huis zijn op de verdelers in de keuken en de meterkast na allemaal plastiek! keuken kranen kunnen niet open.. iig niet zonder de hele woonkamer onder de sprayen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ontluchten is op dit moment ff onzin het is geen gesloten cv systeen

de buitenkraan zit als het goed is op een aansluiting waar je hem zo af kan draaien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wij hadden zon nieuwe buitenkraan met een soort kinderslot beveiliging. Dat ding moest je helemaal open draaien (ver genoeg dus) voor er water uit kwam .

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 01:29
Ik ken de situatie en mogelijkheden ter plaatse niet, maar kan je er niet via een ander leidingcircuit water in de tegenovergestelde richting opzetten ? (bv via een tuinslang) en dan de meest dichtbijzijnde kraan achter de "verstopping" open zetten ? Zo heb ik een gelijkaardige situatie met de vewarming bij ons verholpen.

Op sommige kranen zit er ook een filtertje dat je er kan afdraaien, die zit toch niet dicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BasvanS leiding van binnen afsluiten is voldoende, daar hoeft geen ontluchter tussen. van binnen afsluiten en kraan buiten even open laten staan is voldoende voor de winter.

@Fish How much is the fish (y)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een waterslot zijn (verkeerde) werk doet.. Die aanslaat als er teveel water verbruikt is. Ik zou alle kranen slutien en de hoofdafsluiter dicht.. en dan langzaam openzetten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasvanS
Kraan gedemonteerd en die zag er niet helemaal fris meer uit, nieuw kraantje erop en we hebben weer water!

Waarschijnlijk dus verstopt door het losslaan van het laatste beetje vuil van het af/aan zetten de hoofdkraan.

Simpel kraatje met open/dicht hendel gekocht, omdat er toch altijd Gardena zooi aan zit.

Bleek niet echt een goeie koop toen onze 18 maanden oude dochter na 5 minuten huilend binnen kwam met een zeiknat pak, dat kraantje gaat wel erg makkelijk open ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:51

_Arthur

blub

BasvanS schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:59:
Bleek niet echt een goeie koop toen onze 18 maanden oude dochter na 5 minuten huilend binnen kwam met een zeiknat pak, dat kraantje gaat wel erg makkelijk open ;)
Is ze het wel snel afgeleerd om aan dat kraantje te zitten 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Als je enkel de titel leest zou je denken dat alles in orde is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:16:
Als je enkel de titel leest zou je denken dat alles in orde is :+
Alles is ook in orde ;)