Korte tuinslang: spiraal, groei of anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ben even aan kijken voor een korte tuinslang (max 15 meter) voor onze kleine tuin en misschien eens de auto wassen.

Nu zag ik dat de prijsverschillen best groot zijn en lees ik ook dat er veel troep te krijgen is.

Bij bol.com is dan een Gardena spiraalslang die de beste gemiddelde beoordeling krijgt, terwijl dit bij Amazon (Duitsland) een Hommini flexibele (groei-)slang is.

Sowieso zie ik dat doe groei- en krimpslangen een groter aanbod lijken te hebben.

Ik vind het belangrijk dat ie compact is en weinig ruimte inneemt in ons minischuurtje.

Iemand een doorslaggevende tip?

Beste antwoord (via Oscar Mopperkont op 11-06-2019 21:57)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je het spul vorstvrij weghangen? Die groei en krimpslangen kunnen namelijk niet zo goed tegen koude heb ik begrepen. En een noname tuinslang ook niet. Je wilt idd een spiraalslang, en eentje die flexibel is en blijft en tegen vorst kan. Toevallig eergisteren eentje gehaald als vaderdagcadeau, is een Hozelock geworden. Gardena had ook gekund maar het gele van de hozelock staat net wat beter bij mijn knalgroene slangenwagen van Central Park (praxis) :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57
Gardena 15 meter met oprolautomaat buiten de schuur aan de muur hangen geen optie? Dan kost het je geen ruimte in de schuur en heb je gewoon een normale tuinslang.

• Oscar Mopperkont
Nee. Dat is om meerdere redenen geen optie. De plek van de kraan, het ontwerp van de tuin en omdat ik de slang zowel aan voor als achterkant huis wil gebruiken (we hebben een tussenwoning).

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
Sowieso voor Gardena gaan. Al het namaak gaat toch lekken vroeg of laat.
Ik zelf gebruik de spiraalslang ook van 15 meter. Zeer te vreden over en naar 1 jaar intensief gebruik nog als nieuw.

Ik heb hem toen opgepikt voor net onder 30 euro bij een praxis.

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:55

EiT

Voor 11 euro heb je een 15m Gardena tuinslang bij de Praxis.
https://www.praxis.nl/tui...vc-13-mm-1/2-15-m/5348707

Niet echt de moeite om daar een topic voor aan te maken ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:15
EiT schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:14:

Tussen dit en een spiraal slang zit toch wel degelijk een verschil in opberg ruimte.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oscar Mopperkont schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:38:
Ben even aan kijken voor een korte tuinslang (max 15 meter) voor onze kleine tuin en misschien eens de auto wassen.

Nu zag ik dat de prijsverschillen best groot zijn en lees ik ook dat er veel troep te krijgen is.

Bij bol.com is dan een Gardena spiraalslang die de beste gemiddelde beoordeling krijgt, terwijl dit bij Amazon (Duitsland) een Hommini flexibele (groei-)slang is.

Sowieso zie ik dat doe groei- en krimpslangen een groter aanbod lijken te hebben.

Ik vind het belangrijk dat ie compact is en weinig ruimte inneemt in ons minischuurtje.

Iemand een doorslaggevende tip?
Koop een tuinslang met gewenste koppelstukken, die kun je opbergen waar je wilt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:09

Rmg

mathy_ schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Tussen dit en een spiraal slang zit toch wel degelijk een verschil in opberg ruimte.
Klopt, dit neemt veel minder ruimte in. :P

• Oscar Mopperkont

Nouja. Als ik die koop, dan heb ik 11 euro we geflikkerd,, omdat ik niet nadacht.

Natuurlijk kost het niet veel. Vind het alleen zonde om dingen blind te kopen!

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je het spul vorstvrij weghangen? Die groei en krimpslangen kunnen namelijk niet zo goed tegen koude heb ik begrepen. En een noname tuinslang ook niet. Je wilt idd een spiraalslang, en eentje die flexibel is en blijft en tegen vorst kan. Toevallig eergisteren eentje gehaald als vaderdagcadeau, is een Hozelock geworden. Gardena had ook gekund maar het gele van de hozelock staat net wat beter bij mijn knalgroene slangenwagen van Central Park (praxis) :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb dezelde problematiek gehad.

Eerst had ik zo'n groeislang. Dat suckt. Lijkt handig (weinig ruimte) maar neemt alsnog veel ruimte in, en die opbouwende druk is helemaal niet handig, want als je hem uitzet, moet je de slang leegspuiten om het klein te krijgen. Hij ging ook lekken trouwens

Toen een losse slang (10 meter), waarvan ik dacht...die hang ik dan gewoon op. Blijkt super onhandig te zijn, best onhandelbaar en irritant.

Nu heb ik een kleine gardene haspel gekocht. Niet zo'n automatische oproldinges want die zijn kei duur en kei lelijk. Gewoon een kleine handzame haspel (24 euro), en met 2 action haken (2 euro ofzo) aan de muur gemaakt, zodat ik het handig kan oprollen. Werkt perfect

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QFCAviuZU4YAb3JwOnqeKsCy/full.jpg

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46
En hoe ziet zo'n gevangen slang er beter uit dan zo'n automaat?!

Koop deze: https://www.praxis.nl/tui...langenbox-roll-up/5304117 voor 63,74 vandaag en deze https://www.wolfswinkel.n...na-muurhouder-voor-haspel? met eventueel extra aluminum staaf.

Dan heb je voor en achter een wandbeugel waar de haspel zo inklikt. Ik heb de 25m variant van deze en het is een meer dan prima ding. Heb al meerdere namaakdingen versleten en komt toch telkens bij Gardena uit. Automatisch oprollen e.d. is gewoon goud.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2019 10:52 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon deze nemen, van 50 euro.
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8808696086558-424-424.jpg

Je koopt er eenvoudig een 2e ophangset bij, dan kan je de slang eenvoudig verplaatsen van de voorkant van het huis naar de achterkant of omgekeerd. Ik heb het ook zo gedaan, werkt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
Ik maak denk ik al wel 15 jaar gebruik van een Gardena roll-fix. Voldoet in ieder geval aan de eis " compact".

Wel wat duurder dan een gewone slang maar ideaal bij opbergen.

https://www.praxis.nl/tui...2xoCxnPw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12 06:46
@Oscar Mopperkont wij hebben hier thuis dezelfde set als @bonzz.netninja & @Microkid.

Heb van de slang van 20m zo'n 5m afgehaald om als aansluit slang te gebruiken. (Oud huurhuis zonder buitenkranen, dus binnen ergens aan de kraan en om evt lekkende koppelingen niet in huis te hebben).

Kan zo praktisch hele tuin door komen hier. En als we tzt een huis kopen met evt meer ruimte kunnen we er zonder problemen een langere slang op zetten.

Zo'n extra wandhouder kan je erbij kopen maar vind ik geld verspilling.
Je hangt hem evt ergens op waar je hem makkelijk kunt pakken en/of waar je hem het meest gebruikt, maar hij hoeft van mij persoonlijk niet overal aan de wand te kunnen hangen ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:46
Microkid schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:00:
[Afbeelding]

Je koopt er eenvoudig een 2e ophangset bij, dan kan je de slang eenvoudig verplaatsen van de voorkant van het huis naar de achterkant of omgekeerd. Ik heb het ook zo gedaan, werkt prima.
Voor 13 euro meer hoef je niet zelf te zwengelen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Señor Sjon schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:24:
[...]

Voor 13 euro meer hoef je niet zelf te zwengelen. :+
Gaat allemaal stuk....op den duur

(En het is lelijk ;) )

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Oscar Mopperkont
En toch nog groot. Ik denk dat ik toch zon spiraalslang ga proberen! Thx allemaal!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gardena spiraalslang doet het hier prima. Enige is dat ik er een van 5m heb genomen, maar het trekt wel een beetje als je hem uitrekt. Dus ondanks mijn mini L vormige stadstuintje (4 x 2 + 5,5 x 4,5m), had ik er achteraf gezien liever een van 10 meter gehad.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Oscar Mopperkont
Lees idd overal dat lengte wat tegen kan vallen. Dus voor onze minituin, moet denk ik max 8,5 meter kunnen overbruggen, ga ik voor een 15meter en dan dus maar voor zo'n Hozelock die @The Eagle ook heeft besteld. Kost EUR 35 dus kan ik mij ook weinig een buil aan vallen.

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Ik heb zelf een mini tuintje en ik heb een Hozelock Picoreel gekocht. hij heeft in totaal 12 meter slanglengte. Opbergruimte ter grote van ongeveer een lange kabelhaspel. Gaat bij mij gewoon in de meterkast. zat voor 4 tientjes nog een prima sproeikop met 6 of 7 standen bij ook!

Interpolis, glashelder!

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12 22:47

Beurlap

Kak!

Hozelock haspel 20 meter. Kost je ong. 25 euro en prima kwaliteit. Ik gebruik er al jaren eentje naar volle tevredenheid!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021

Die is niet bepaald makkelijk of compact op te bergen.

Ik heb hier een soortgelijke slang (eentje duurder dacht ik) voor de sproeier op het dak :+ Maarja, op het dak heb ik geen tekort aan ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-06-2019 02:11 ]

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:23
Microkid schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:00:
[Afbeelding]

Dit kan ik onderschrijven. Wij hebben deze ook, prima slang, vooralsnog lekvrije verbindingstukken (twee jaar in bezit nu), en met de multifunctionele broes erbij.
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:54:
En toch nog groot. Ik denk dat ik toch zon spiraalslang ga proberen! Thx allemaal!
Zo'n spiraalslang lijkt mij vreselijk onhandig, altijd dat "getrek" van die slang als je hem gebruikt, zeker als je hem een stuk uitrekt.

Catch a smile out there!

Pagina: 1