socket A heatsink == Socket 7 heatsink ?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
klopt dit, past een volcano II socket A headsink op een socket7 headsink

Verwijderd

het is trouwens heatsink
met een t :P

of het past weet ik niet...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
kweet niet hoe die volcano deruit ziet... maar in het algemeen past het wel ja...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HermeS
Op vrijdag 27 juli 2001 14:13 schreef Eddo het volgende:
het is trouwens heatsink
met een t :P

of het past weet ik niet...
okay :)
kweet niet hoe die volcano deruit ziet... maar in het algemeen past het wel ja...
dus toch. ? hmm ik heb namelijk flink lopen zoeken, en er was inderdaad iemand die zei dat het werkte, echter heb ik dus voor de zekerheid de winkel gebeld en die zei weer van niet (memo system in Utrecht)

• 4POX
  • Laatst online: 17-08 17:55

4POX

Everybody is wired

Dat gaat wel passen.. Want die socket7 processor zijn oersterk.. Dus je loopt geen kans dat je je core kapot drukt.. En met een tangetje kun je gewoon alles bijbuigen als het niet helemaal past..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

is de socket evengroot gebleven?? dus tussen socket7 en socketA

core zit binnenin bij een socket7 cpu, dus hoekjes afbreken is er niet bij :)

en anders iets van dat 'Arctic Silver Thermal Adhesive' gebruiken... of is zo'n vulcanoII zwaar?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
ik zou alleen wel een koeler kopen die je met een schroevedraaier vast moet zetten. Niet eentje met zo'n 'superingenieus systeem' zodat je het met je hand kan doen want dan krijg je serieus blauwe vingers van.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• HermeS
p120 is toch socket 7 neem ik aan , of is het socket 5.

en daarbij zit inderdaad de core aan de andere kant :)

Verwijderd

Ik heb laatst op een P166-MMX in een socket 7 een Spire Orb bovenop gezet. GEEEN probleem. Lijkt er zelfs voor gemaakt te zijn.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Socket heatsinks kunnen op sockets. Daarom schijnen ze ook socket coolers te heten - socket A heeft extra klipjes maar verder zijn ze sinds de eerste ZIF socket qua bouw niet meer veranderd. Let wel dat oude moederbordjes vaak geen rekening houden met de ruimte om eem socket heen, men dacht nog niet zo aan 120x120 jadejade megakoelers. Je zal dus misschien moeten zagen in je heatsink als je blok groot is (zoals bij mij het geval was)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG
+
titel aangepast *D

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb hier een globalwin FOP38 op een Cyrix 6x86-M2 PR233 zitten. (Socket 7)

Deze scheen niet overclockbaar te zijn.

De mijne draait PR300 inmiddels. Dus door de jaren heen is de koeling wel een stuk beter geworden. (Maakt wel een pokkeherrie zo'n globalwin)

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/globalwin/fop38.jpg

Verwijderd

Als het goed is moet het passen.

Ik heb zelfs een pcpga koeler op een socket7 gekregen. Zo'n draai Golden Orb.
Het leek wel of ik mijn socket van het moederbord af draaide, zo hard moest ik draaien.

• HermeS
Op vrijdag 27 juli 2001 16:27 schreef MrK het volgende:
Als het goed is moet het passen.

Ik heb zelfs een pcpga koeler op een socket7 gekregen. Zo'n draai Golden Orb.
Het leek wel of ik mijn socket van het moederbord af draaide, zo hard moest ik draaien.
grapig, dat las ik dus vandaag, in eerste instantie luktie het je niet, toen heb je het later geprobeerd en toen deed ie het wel schreef je. :)

Ik red het vandaag niet, dus ik ga hem morgen halen en zie wel, het is jammer als het niet past, want de winkel wil hem niet terug nemen, omdat ze zeggen dat het niet kan

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik mocht de stock koeler hebben van een vriend toen ie een superorb voor zijn t-bird had gekocht, en die kreeg ik in het begin niet op mijn socket.

volgens mij is de socket 7 voet hoger dan de socket a voet.

ik heb de ventilator eraf geschroefd, zodat ik de klembeugel wat bij kon buigen...toen paste hij perfect...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 16:55 schreef HermeS het volgende:

[..]

grapig, dat las ik dus vandaag, in eerste instantie luktie het je niet, toen heb je het later geprobeerd en toen deed ie het wel schreef je. :)
wat is de wereld klein he,
Ik ben altijd een beetje voorzichtig met dat soort dingen.
Ik red het vandaag niet, dus ik ga hem morgen halen en zie wel, het is jammer als het niet past, want de winkel wil hem niet terug nemen, omdat ze zeggen dat het niet kan
Dan naar een andere winkel gaan, bij mycom mocht ik 'm ruilen als hij niet paste.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 27 juli 2001 16:55 schreef HermeS het volgende:
Hmm, als het echt neit lukt wil ik hem misschien wel van je overkopen :)

Enne, P120 is socket 5 zover ik weet...

Verwijderd

MHH..
Als je een socket A koeler op een Socket7 (Dus Pentium één of AMD K6 etc) wilt stoppen, kun je het best kijken naar een koeler die niet groter is dan 60x60 mm in het vierkant.

Anders zal het wat moeilijk passen. Een ander probleem is dat de clip soms ruzie heeft met de condensatoren op het moederbord.

Veel Suc6 :Y)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 04:09 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hmm, als het echt neit lukt wil ik hem misschien wel van je overkopen :)

Enne, P120 is socket 5 zover ik weet...
t' Enige verschil tussen socket 5 en 7 is dat de 7 een zif is.
(Zero Insertion Force)
Oftewel dat witte ding met dat beugeltje. Ze zijn voor dezelfde CPU's bedoeld.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

uh... socket 5 is ook ZIF hoor :Y)
en socket 4...
en socket 3..... :O
voor zover ik weet zitten alleen de alleroudste 486ers nog in een LIF (low insertion force, = met hamer processor vastslaan, om hem er vervolgens nooit meer in 1 stuk eruit te krijgen :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnbo op 18-01-2003 20:07 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat die oude }:O }:O }:O toch lekker in de sloot zitten.. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.