Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-08 10:49
Ik ervaar een vreemd probleem met mijn systeem (GB Z87X-D3H met I5 4690K).
2 dagen geleden wilde hij niet meer opstarten. Ik dacht het snel gezien te hebben omdat de verlichting van de waterkoeling (NZXT kraken X41 )niet branden. Moest dus iets met de power zijn. Ook de externe USB poorten gaven geen stroom meer door. Voeding uit gezet en weer aan. zelf de stekker eruit en weer erin mocht niet baten.
Snel even bij Alternate in het dorp een nieuwe voeding gescoord. Ingebouwd en weer verder.
Alles werkte weer zoals van ouds. Tot de volgende ochtend. Weer hetzelfde probleem. Stroom er weer af gehaald en nu wat langer gewacht. 1 uur of zo. Stroom er weer op en weer gewoon werken.
Wat blijkt nu, steeds als de PC uitgezet wordt of in slaap stand komt, dan is direct alle power van het MB af en kan hij niet meer aan. Als de stroom er wat langer van de voeding afgehaald wordt, dan kan hij wel weer starten.
Op dit moment is voor mij het MB de hoofdverdachte.
Iemand die het zelfde heeft meegemaakt of andere suggesties?

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Was dat niet een instelling in het bios?
Heb hetzelfde moederbord en die had ook van die vage kuren.

Bij mij hielp het om een instelling bij Power Management aan te zetten,dacht dat het Erp 2013 heette.

Ik moest elke keer bij aanzetten een keer of 3 de resetknop indrukken voordat er wat gebeurde.
Bleek overigens aan de voeding te liggen,later een betere voeding aangesloten en probleem is nooit meer voorgekomen.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk