Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC (incl. monitor/keyboard) +/- 3500 euro

Pagina: 1
Acties:

• Dragonrider1701
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07-10-2019
Hallo beste mensen,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, o.a. Assassins creed, Hitman 2, GTA V en (nog steeds) Skyrim (ja, vandaar Dragonrider). Het liefst op zo hoog mogelijke graphics. Systeem dient ook redelijk "futureproof" te zijn, zou ook over een paar jaar (al dan niet op hoogste graphics), nog steeds dit soort spellen willen spelen met deze opstelling. In de toekomst misschien ook een VR-set erop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs in m'n hoofd, maar ik vond dit eindbedrag van m'n wenslijst toch echt wel een beetje zeer doen. Zijn er echt zaken die VEEL beter kunnen in dit systeem, ben ik bereid om nog een KLEIN BEETJE meer pijn te lijden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat meegaat naar mijn nieuwe systeem is mijn muis, een Logitech G502, vind ik een fijne en is net een jaar oud. O ja, en een 40 euro all-in-one USB printer/scanner, niks bijzonders.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn wenslijst van de Pricewatch:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 517,-€ 517,-
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 181,-€ 181,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 814,95€ 814,95
1BehuizingenCorsair Crystal 680X RGB Zwart€ 223,05€ 223,05
1MonitorenSamsung C49HG90 Zwart€ 853,10€ 853,10
1ProcessorkoelingCooler Master MasterAir MA610P€ 51,-€ 51,-
3VentilatorenCorsair LL140 RGB 140mm Dual Light Loop RGB LED PWM Fan - Single pack, 140mm€ 30,99€ 92,97
1ToetsenbordenLogitech G910 Orion Spectrum RGB (US)€ 129,-€ 129,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2A2666C16€ 171,99€ 171,99
1VoedingenCorsair HX750 V2€ 129,99€ 129,99
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 217,90€ 217,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 250GB€ 78,90€ 78,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.460,85

Bij puur toeval vertoont deze opstelling veel gelijkenissen met het BBG high-end systeem van mei kwam ik later achter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De merken die in de lijst staan hebben wel voorkeur, omdat deze mij in het verleden zeer goed zijn bevallen (dit wordt 3de zelfbouw), betekent niet dat ik nergens anders voor open sta.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieverbruik is geen enkel probleem, en zolang er geen V8 naast mijn monitor staat te draaien, heb ik een beetje geluid van een fannetje nog nooit als storend ervaren. Beetje RGB vind ik mooi, misschien ook nog een LED-strip erin ofzo. Zo'n ekster ben ik dan ook wel weer. Vloeistofkoeling is wel een dikke nee. Ik wil de videokaart met verticale mount gaan gebruiken. Ja, ik heb graag de grafische settings op Ultra, maar het hoeft niet per se 4K te zijn. Dit wordt mijn eerste gebogen scherm, heb hiervoor alleen maar platte gehad en ook nooit meerdere, zit ook niet in de planning. Deze PC moet weer een jaar of 10 mee kunnen, voordat ik weer een nieuwe bouw.

Ga je overklokken?
Nee, zeer beslist niet. Ik hou dit systeem standaard.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek iemand, of iemanden, die dit systeem even na kan kijken op fouten die ik gemaakt heb, iets over het hoofd gezien, dingen die voor hetzelfde geld (of een beetje meer) beter uitkomen/draaien, o.i.d. Ik weet dat de videokaart maar 3mm speling heeft in de kast, ik gok het erop. Kon ook geen hele mooie "dubbel compartimenten" kast vinden verder. Leek mij eens een leuke afwisseling van het "normale". Heeft iemand ervaring met deze RAM/moederbord/koeler i.v.m. plaats voor een RAM-setje van 4 (liefst met RGB)? En is dit nu de “beste” RAM voor deze machine met 2666 MHz i.v.m. CPU?

Ik hoop dat ik deze post goed gemaakt heb zo, er schiet mij op het moment even niets meer binnen, alvast vriendelijk bedankt, en een fijne dag gewenst.

Dragonrider1701.

• Dragonrider1701
Beste lezer,

Heb ik iets niet goed gedaan? Ik zie dat ik de enige ben die een discussietopic gestart is, hierom werd specifiek gevraagd in het DAA beleid. Moet ik dat veranderen?

Met vriendelijke groet,
Dragonrider1701.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, je eigen topic omhoog kicken binnen 24 uur ;)

Anyhow, ik ben een beetje verbaasd "waarom" je deze componenten hebt gekozen; waarschijnlijk om je budget te vullen en "het beste" te kopen binnen dat budget.

De kast: pure overkill en geldvernietiging. Tenzij jij het absoluut moet & wil hebben. Voor de helft van het geld heb je (waarschijnlijk) een stillere en betere koelende kast van een ander merk.

De SSD's. In reviews bizar snel, in real life not so much. In reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019 zie je dat men kiest voor een Intel 660p (kost de helft per gigabyte opslag).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dragonrider1701
Excuus hiervoor, zal op mijn kleine smartphone-schermpje het verkeerde knopje ingedrukt hebben. Was zeer zeker niet de bedoeling.

De onderdelen zijn niet gekozen om het budget te vullen (ik had er niet echt een) wel om “het beste” te kopen, met de hoogste specs, om zo lang mogelijk mee te kunnen. Ik ben op zoek naar iets wat weer jaren mee kan. De vorige 2 hebben de 10 jaar gehaald zonder enige aanpassingen.

De kast is alleen gekozen op “uiterlijk”, ik vond het hele concept van een aparte machinekamer gewoon leuk, en aangezien ik mij niet erg stoor aan het geluid van een fan of ga overclocken, is koeler en stiller voor mij niet echt een ding.

De SSD’s zal ik bekijken, ik had voor Samsung gekozen omdat ik hier fijne ervaringen mee heb (goed product), het model is inderdaad ook weer puur voor de specs.

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 13:51
Howdy!

Heb je ook Ryzen (3) overwogen? Komt in juli uit en wellicht krijg je dan meer bang for buck. Je zou dan nu voor wat sneller geheugen kunnen gaan, want Ryzen vindt dat lekker, 2×8gb, en mocht het later niet voldoende zijn er 2×8gb bij stoppen. Het geld wat je nu dan even over houdt kan je in onderdelen stoppen die wat prijziger zijn om te upgraden.

Wat SSD's betreft sluit ik me helemaal aan bij @MAX3400 Intel 660p. Je zou 2TB voor minder geld kunnen kopen.In de praktijk merk je geen verschil tussen de duurdere 970's en de 660p.

Wat scherm betreft zou ik persoonlijk niet voor zó breed en 1080p hoog gaan. Je koopt nu eigenlijk twee 24,5inch/1080p schermen in 1. De conclusie in de review van @Brutuss zou ik dan ook absoluut ter harte nemen. Ik vermoed ook dat je in veel games nog zwarte balken gaat zien i.v.m. 32:9 (de monitor) vs 16:9 (de meeste games). Lang niet alle games ondersteunen 32:9. Ik zou minimaal voor 1440p gaan.

Misschien kan je wachten op Ryzen 3 en door nu iets minder te investeren in ram, het veranderen van monitor en SSD's voldoende besparen (met minimaal verlies in snelheid) en een 2080ti nemen. Je GPU doet het meest pijn om te vervangen in de toekomst, de andere onderdelen zoals RAM/SSD zijn gewoon bij te prikken.

Anyhow, these are my two cents. Good luck!

p.s. De Corsair LL fan die je gekozen hebt heeft een Lighting node pro nodig om te werken. I made that mistake as well heheh.

[ Voor 12% gewijzigd door Fontini op 10-06-2019 11:12 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Er zit een hoop geld in zaken die niets toevoegen aan de prestaties terwijl een 2080 Ti hard nodig is om de gewenste prestaties te bereiken. Een 2080 Ti erin kost 10% extra. Aan jou of je het waard vind.
In de samenstelling heb ik het eea gewijzigd. Extra fans en luchtkoeler eruit en daarvoor in de plaats een hele goede waterkoeler met RGB. Voeding en ssd gewijzigd zonder in te leveren op kwaliteit en prestaties. Sneller geheugen geselecteerd.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-9900K Boxed€ 517,-€ 517,-
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 181,-€ 181,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.259,50€ 1.259,50
1BehuizingenCorsair Crystal 680X RGB Zwart€ 220,-€ 220,-
1MonitorenSamsung C49HG90 Zwart€ 853,10€ 853,10
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 103,61€ 103,61
1WaterkoelingCorsair Hydro H115i RGB Platinum€ 145,05€ 145,05
1ToetsenbordenLogitech G910 Orion Spectrum RGB (US)€ 129,-€ 129,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16€ 201,01€ 201,01
1VoedingenCooler Master V650 Gold€ 95,90€ 95,90
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 1TB€ 142,15€ 142,15
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 250GB€ 46,04€ 46,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.893,36

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11 16:04
Kritische vraag vanuit eigen ervaring: weet je zeker dat je op zo'n beeldscherm wilt gaan gamen? Ondersteunen de spellen die jij speelt, deze verhouding van resolutie en grootte?

Vooral als je ook VR gaat spelen(waarbij je dit beeldscherm dus niet gebruikt) is dat het nadenken waard.

Heb je een i9-9900k nodig? Ik zie geen zware simulaties draaien... Voor zover ik weet zijn CPU's toch niet de bottleneck, dat ligt meestal bij t RAM of GPU. Oh ja, en je gaat niet overklokken.
De reden waarom ik dit vraag is dit: Als je 3500 euro hebt voor een PC, betekend dat niet dat je dit moet uitgeven voor wat je wilt bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door dogtagz op 10-06-2019 12:47 ]

$ alias cd='rm -rf'

• Dragonrider1701
@Fontini :
Nee, AMD niet overwogen. Heel stom, maar de “afkeer” voor AMD stamt nog uit de tijd dat deze processoren warmer werden dan de gemiddelde nuclear meltdown. Sindsdien, nooit meer van Intel afgestapt, alhoewel mijn gezonde verstand echt wel zegt dat dit waarschijnlijk al jaren opgelost is. De durf is weg, zeg maar.
De SSD’s wordt naar gekeken, als er zoveel mensen brand roepen, zal er vast ergens een vuurtje zijn.
Ditzelfde geld voor monitor, ga ik ook nog eens serieus naar kijken. Beetje zinloos als driekwart van de tijd je beeldscherm voor de helft niks staat te doen.
Bedankt voor de fan tip! Had het zelf ook al gezien (lighting node zit in de kast ingebouwd), maar liever twee keer teveel waarschuwen, dan een keer op je plaat gaan!

@Uszka :
Ja, zou het liefst een Ti versie willen, ik zal idd nog eens heel goed na moeten denken of ik die centen er ook nog in wil steken. Vloeistofkoeling zie ik echt niet zitten, heb in het verleden mee gestoeid, maar door mijn werk staat dit systeem na twee maanden draaien ook weer twee maanden stil, en dat leverde destijds sediment op in de pijpen. Ging niet helemaal lekker. De SSD’s zal ik bekijken, voeding is ook handige tip, ga ik ook bestuderen.
Nog even over de RAM, moet ik met kaartjes van 3,2 GHz nog aan voltages gaan zitten rommelen? Omdat de CPU met 2,666 GHz geheugen draait?

@dogtagz :
Je hebt gelijk. Fontini riep dit ook al. De Yank in mij is weer gaan slapen (bigger, better, faster). Ik zal nog eens serieus naar een scherm gaan kijken waarvan niet de helft constant “uit” staat. Misschien iets goedkoper, kan ik die centen in een Ti steken. Idee is geboren.
Heb ik die 9900k NU nodig? Nee. Maar ook met dit systeem wil ik proberen de 10 jaar te gaan halen, en tegen die tijd heb ik heel veel mazzel als ik met deze processor nog aan de bovenkant van de dan huidige low-end systemen mee kan doen. Ter vergelijk, mijn huidige systeem (ongeveer 10 jaar oud nu) draait nog op een Core 2 Quadcore (Yorkfield of Yorktown, zoiets) nooit veranderd. Ook de (even uit het hoofd) 512 Mb videokaart.

Beste mensen, vriendelijk bedankt voor het meedenken, ik ga weer even verder puzzelen. Fijne avond.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Dragonrider1701 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:20:
Nog even over de RAM, moet ik met kaartjes van 3,2 GHz nog aan voltages gaan zitten rommelen? Omdat de CPU met 2,666 GHz geheugen draait?
Niet nodig. XMP profiel voor 3200 MT/s selecteren in het bios en klaar is kees Dragonrider1701

• Dragonrider1701
Dat is goed nieuws. Ga ik regelen. Dankjewel.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 23:53
Ik zou het persoonlijk helemaal anders doen, met wel de volgende redenen:

op 4k gamen maakt het echt niet meer uit of je een dure intel i9 9900k heb, of een ryzen van 300 euro.
De gpu word toch wel de bottleneck.Dan zou ik ook persoonlijk voor de goedkoopste oplossing gaan.

Ook vind ik nog steeds belachelijk dat je 1250 euro moet neerleggen voor een videokaart die niet presteert qua verhouding met de goedkopere kaarten.Ja hij haalt misschien wel net de FPS die je nodig heb om ''smooth'' op 4k te kunnen gamen, maar wel voor 50% meer van de prijs van een 2080. terwijl prestaties geen 50% zijn. Hou dat geld in de buidel, en upgrade je GPU over 3-4 jaar . (dan zou het kunnen, of is gewoon zo dat je de nieuwste games niet eens op 4k 60 fps kunt spelen.

als alleen gamen het hoofd doel is met jou pc, heb je echt geen 32 gb ram nodig.
16 voldoet , als je daarna extra wil brijprikken mocht je tekort komen, kan dat gewoon.
RGB en LED is leuk, niet als een kast van 100 naar 220 euro gaat.
550 watt voeding is echt wel genoeg.
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792UHSU-B1 Zwart (UHD, hoogte verstelbaar)
als je zo'n scherm zou overwegen, zit je ook niet eens verkeerd.
meer als 60 hz heb je toch niet nodig, want op 4k is dat toch nauwelijks haalbaar.
met zulke stappen zou je de pc van 3500 naar denk pakweg 2200 brengen.
Met die 1200-1500 euro die je bespaart, kan je over 3-4-5 jaar een upgrade doen , die jou pc meer waarde geeft dan nu in 1 klap dat geld uitgeven.

Zo zou ik er over nadenken, je moet zelf weten wat je doet, het is ook jou geld. Maar echt ''bang for buck'' ben je niet.
Pagina: 1