Toon posts:

OS/2 Warp - version 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heb net OS/2 Warp - version 4 geïnstalleerd en bij het opstarten verschijnt de volgende melding: ifconfig:ioctl (SIOCDIFADDR): no such interface

Weet iemand toevallig wat dat betekend en wat een eventuele oplossing zou kunnen zijn.

Het staat zo slordig om iedere keer die melding weg te moeten drukken tijdens het opstarten van het systeem.

Alvast Bedankt!!!

Verwijderd

volgens mij heeft het met je netwerk instellingen te maken hoe het op te lossen is weet ik niet zo... Ik ken OS/2 niet

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom je erbij dat het netwerkinstellingen zouden moeten zijn?? Ik kan dat in die melding echt niet terug vinden hoor.. Ik zal eens een beetje gaan rommelen... Da's beter dan vervelen...

Thanks

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 14:18 schreef bmannien het volgende:
Hoe kom je erbij dat het netwerkinstellingen zouden moeten zijn?? Ik kan dat in die melding echt niet terug vinden hoor.. Ik zal eens een beetje gaan rommelen... Da's beter dan vervelen...

Thanks
nou, als je onder linux ifconfig intypt krijg je je netwerk instellingen, net zoiets als winipcfg onder windows.. en os/2 is dan wel geen linux, (weet ik ook nie zekers) maar toch...

• Foeijonghaai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:04
hallo!

ifconfig is net als bij linux interface config, je netwerkkaarten (en je loopback) dus.

Bij device drivers is ioctl een functie om andere functies van je device aan te roepen.
Naast bijv. read() en open() heb je soms andere functies nodig. Om de structuur van een device driver toch hetzelfde te houden gebruiken ze een functie die andere functies aanroept.

Nu terug op je vraag: SIOADD..
Lijkt mij iets met het hardware adres van je netwerkkaart?

Btw, waar heb je die OS/2 vandaan? Ik heb ook wel interesse. Is het de Warp Connect (Merlin) versie of de Warp Server?

Verwijderd

Topicstarter
Op het hoesje staat OS/2 Warp version 4. Maar niets van server ofzo...

Oh ja, heb net de netwerkkaart verwijderd, opnieuw opgetart en een nog vagere melding gehad... "Waarom ben ik hier ook alweer aan begonnen????"

Nu weet ik waarom OS/2 nooit iets is geworden..

[edit]
Zo, ga nu maar weer opnieuw installeren en dat gewoon de standaard installatie volgen i.p.v. de advanced..
[\edit] :'(

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Warp = werelds!
Wat je moet doen, is ff een copy van je config.sys maken en alles wat met networking te maken heeft REMmen.

Denk er ook even aan dat je images kunt maken bij het opstarten (danwel terughalen bij het opstarten).

Ik raad je ook aan even cfginfo te downloaden. Dit sorteerd je config.sys file en geeft over ALLE entries een kleine uitleg. Héél handig tooltje!
( http://hobbes.nmsu.edu/cgi-bin/h-search?key=cfginfo )

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Werelds???

Nou, het is een mening dus ik kan er niets over zeggen, maar ik denk dat ik vanacht weer Windows 3.x nachtmerries heb, want daar wordt ik de hele tijd aan herinnerd als ik met dat OS/2 aan het stoeien ben.....

Bedankt voor dat tooltje, we zullen eens gaan kijken of het enige duidelijkheid verschaft, en ander zoekt iemand ander het hier maar uit.

Oh ja, als jij het zo werelds vindt heb je natuurlijk nooit problemen met drivers die gewoon niet bestaan enzo???

Maar, om positief te blijven,

Thanks again, mate!! *D

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Tsja, drivers...
Omdat Warp (inmiddels e-com station) nauwelijks gebruikt wordt, zijn drivers idd een probleem. Wil je een knappe moderne video-plank onder Warp draaien, kun je alleen (nog) bij Matrox terecht. Die hebben nog immer goede driverondersteuning.

Dat driver-probleem is echter géén manco van OS/2, maar van de producenten!

* The Jester raadt je overigens aan niet met WIN-modems te gaan stoeien ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Pagina: 1