Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Snelste hosting wordpress - managed - budget ondergeschikt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.743 views

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firex
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-09 19:41
Al maanden ben ik opzoek naar de snelste webhosting, maar daarbij last van een stevig bomen-bos-verhaal. Het moment om een keuze te maken is aangebroken: ik ga starten.

Voor een start-up met enorm groeipotentieel (op korte termijn) ben ik opzoek naar een Wordpress/Woocommerce geoptimaliseerde host. Snelheid is voor mij het belangrijkst. Beveiliging moet ook goed geregeld zijn. Bijvoorkeur nog fijne schaalmogelijkheden, maar ben bereid snel over te stappen.

Heb hiervoor vaak zelf een VPS gedraaid en zelfstandig beheerd via Transip. Voor dit project wil ik echter managed gaan i.v.m. de omvang van het project en de samenhangende arbeidsintensiviteit. Shared is een optie, mits vlot genoeg.

Het budget is ondergeschikt, om een idee te krijgen: in het begin heb ik 0 bezoekers; ben dan bereid +30 euro p/mnd te betalen voor alleen de hosting, mits ik daarmee vlottere laattijden heb (en dus hoger in de zoekresultaten). Als ik kan besparen met een netzo snelle hosting, voor minder geld, geniet dat natuurlijk de voorkeur. Zodra bezoekers binnenstromen, moet de hosting natuurlijk voorlopig nog wel even vooruit kunnen, zonder in te leveren op prestaties.

Zie van alles voorbijkomen en deze worden o.a. als snelste aangewezen:
Siteground (ik twijfel of deze reviews objectief zijn - affiliates).
TransIP
Antagonist
Yourhosting
Domeinwinkel
Strato
Sohosted

En zo nog een aantal. Ik weet niet meer wat ik moet geloven.

Tweakers! Mijn hoop is op jullie gevestigd.

[Voor 3% gewijzigd door Firex op 09-06-2019 21:09]

Alle reacties

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-09 21:41
Zeer interessant vraag, graag zou ik hier zelf ook wel wat reacties op willen zien. Ik host al jaren alles bij Vimexx. De budget opties zijn snel genoeg voor tijdelijke projecten of voor kleinschalige ondernemingen. Ze hebben verschillende prijsplannen die allerlei vormen van caching toevoegen, dit merk je wel in de snelheid. Ook hebben ze handleidingen waarin precies wordt beschreven hoe je bijvoorbeeld Wordpress optimaliseert voor snelheid. Echte snelheidsduivels kunnen een dedicated server bestellen. Daar heb ik nog geen ervaring mee.

Ik ben bij ze terechtkomen, omdat ze hele goedkope pakketten bieden. Heb weinig ervaring met andere hosting partijen, dus het kan vast nog sneller, maar ik heb in ieder geval geen reden gehad om over te stappen. Neem mijn reactie dus met een gepast aantal zout!

Ik kijk uit naar de andere reacties!

Superuser T-Mobile Thuis

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:58

lier

MikroTik nerd

Lastig om deze vraag te beanwoorden, zeker omdat veel relevante informatie ontbreekt:

- waar zitten je gebruikers (Geo)?
- hoe ziet je content eruit (statisch/dynamsich, type/grootte)?
- welke eisen heb je verder (afgezien van laadsnelheid)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-11 21:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Firex schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:06:
Voor een start-up met enorm groeipotentieel (op korte termijn) ben ik opzoek naar een Wordpress/Woocommerce geoptimaliseerde host.
Dat kunnen er ontzettend veel zijn; net zoals een beetje vlotte NAS op een zolderkamer die door een whizzkid voorzien is van Wordpress als website ;)
Snelheid is voor mij het belangrijkst.
Snelheid van wat? Heb je requirements? Benchmarks? Hebben al je endpoints / bezoekers Gbit-internet?
Beveiliging moet ook goed geregeld zijn.
Op welke layer? Ik denk dat je wel kan vergeten (weet ik wel zeker) dat een managed hosting partij voor je gaat controleren of jouw website inhoudelijk-technisch volledig veilig is.
Bijvoorkeur nog fijne schaalmogelijkheden
Schalen van wat? Storage? Netwerk?
maar ben bereid snel over te stappen.
Moet je dan niet gewoon 2 hosts tegelijk als leverancier nemen, fysiek & netwerktechnisch gescheiden?
in het begin heb ik 0 bezoekers; ben dan bereid +30 euro p/mnd te betalen voor alleen de hosting, mits ik daarmee vlottere laattijden heb (en dus hoger in de zoekresultaten).
Weet niet hoe laadtijden je zoekresultaat beinvloeden? Als ik morgen op een brakke website een ruimtereis aanbiedt voor 100 Euro ipv de 150K van Branson ofzo, dan denk ik dat ik vrij snel bovenin Google sta.

Dat gezegd; hoe gaat je meten = weten dat "vlottere laadtijden" bij 0 bezoekers al gegarandeerd is?
Zodra bezoekers binnenstromen, moet de hosting natuurlijk voorlopig nog wel even vooruit kunnen, zonder in te leveren op prestaties.
Zie vorige vraag / opmerkingen.

Even constructief: ik lees 0 PoC of ook maar enige vorm van requirements (technisch). Ik zie weinig tot geen andere insteek / vooruitblik zoals CDN / Cloudflare / self-managed clustering / whatever.

Ik mis eigenlijk ook wat je onder "managed" verstaat. Een host bouwt jouw website niet. Een host beheert de inhoud van je website niet. Een host prutst niet aan de plugins van je website. Ze regelen je Woocommerce betalingsverkeer niet. Of wel, maar dan mag je honderden / duizenden Euro's per maand extra neerleggen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:04
Inderdaad lastig oordelen zonder details, maar hier heb je dan wat meer algemene ervaringen uit mijn zoektocht toen der tijd. Mocht je budget het op dit moment niet toelaten zou je een pakket bij Vimexx kunnen proberen. Kwalitatief prima hosting voor een scherpe prijs, dus een leuk startpunt.

Mocht je hier uitgroeien en echt opzoek zijn naar specifieke Wordpress only hosting zou je BladeWP.com kunnen overwegen. Nederlandse partij met 24/7 telefonische support. Je krijgt daarbij ook een staging environment, dus je kan zonder risico nieuwe features testen/updaten en later pushen naar je hoofdsite. Het allergrootste nadeel is dat ze nog steeds geen LetsEncrypt certificaten ondersteunen (laatste keer dat ik hier naar vroeg is +/- een jaar geleden), maar gelukkig zijn certificaten tegenwoordig niet zo duur meer. 30 dagen gratis trial, dus mocht je het niks vinden kan je het zo opzeggen.

Je zou ook nog Hyperlane.co kunnen uitproberen, een Belgische start-up die zich echt toespits op agency's die in Wordpress ontwikkelen. Je hebt daar meer een hosting plus ontwikkel environment in één met automated workflows en developer tools.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ik werk al jaren met Argeweb en ik merk heel veel verschil waar een website is gehost. Bij Argeweb is mijn ervaring dat de DNS zo snel is, maar niet alleen dat, ook de VPS heeft altijd een SSD, Xeon E5 CPU, etc. Prijzen zijn scherp en ik heb eigenlijk bijna nooit storing gehad.
Ik heb één keer gebeld met de helpdesk omdat de DNS niet binnen vijf minuten kon configureren/reageerde nadat ik een domein had geregistreerd. Dat geeft misschien al aan hoe snel ze zijn.
De inlaadtijden binnen WordPress is ook afhankelijk van je plugin(s). Zoals Ajax kan soms heel veel problemen zorgen. De meeste sites die ik host hebben inlaadtijd van ongeveer 2/3 seconden. Soms kan het sneller maar voor basis hosting vind ik dit prima.

• Firex
Mijn gebruikers zitten in Nederland, dus daar graag ook de server. Qua managed doel ik op server-side managed. Alle front en back-end op site/domein-niveau kan ik zelf beheren (beveiliging, installatie, onderhoud, [..]). Zowel managed VPS als shared hosting is dus OK.

Buiten de laadsnelheden (en leuke server-level beveiliging), heb ik niet echt eisen. Gedegen service is mooi meegenomen. Bij voorkeur wel een calamiteiten-lijn die 24/7 beschikbaar is, maar geen harde ijs.

Laat ik mijn vraag wat simpeler formuleren:
  • Wat is basaal de snelste shared hosting voor Wordpress in Nederland, ongeacht prijs?
  • Wat zijn basaal snelle managed VPS providers (Wordpress geoptimaliseerd), voor tussen de 10 - 40 euro / mnd?
Benchmark zou leuk zijn. Kan behalve deze, niks vinden*:
https://www.webhosters.nl/webhosting-snelheidstest/

Dus prima als die er verder niet zijn. Er zullen meer mensen een soortgelijke tocht bewandeld hebben.

*Siteground en nog een aantal partijen zijn niet getest. Ik betwijfel of de informatie nog accuraat is. Ook zijn duurdere opties niet meegenomen.

[Voor 3% gewijzigd door Firex op 10-06-2019 17:39]

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Overigens zit een groot deel van de performance van WordPress i.c.m. woocommerce is de implementatie. Éen rottige plugin kan de performance al slechter laten zijn op de snelste hosting die er is dan omgekeerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Firex
Dank voor de reacties tot nu toe.
DukeBox schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:33:
Overigens zit een groot deel van de performance van WordPress i.c.m. woocommerce is de implementatie.
Laten we daarbij uitgaan van dezelfde rottige (of snelle) website, op verschillende hosts. Dat bedoel ik met basaal.

[Voor 63% gewijzigd door Firex op 10-06-2019 17:41]

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:34

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Mij bekruipt het gevoel dat je een eisenpakket hebt, dat niet past bij je budget.

Je geeft aan €30 per maand te willen betalen, effectief kan een hoster voor dat bedrag minder dan een half uur per maand (!) aan jouw website besteden om deze te onderhouden, als het niet minder dan een kwartier is.

Als dat je budget is, denk ik dat je beter af bent met een snelle, zelf beheerde, VPS. (Alleen, is die ook duurder dan €30 per maand als je ook jouw arbeidsuren mee gaat tellen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Firex
unezra schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:38:
aan jouw website besteden om deze te onderhouden
Firex schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:29:
Qua managed doel ik op server-side managed. Alle front en back-end op site/domein-niveau kan ik zelf beheren (beveiliging, installatie, onderhoud, [..]).
Ze hoeven niet aan mijn website te zitten of aan de Wordpress back-end überhaupt. Enkel op het hoogste server-niveau, security-wise (firewall, anti-virus beveiliging, dat soort zaken - geregeld met software).

Mocht het dan nog boven de 40 euro p/mnd komen, dan is shared hosting wellicht de beste optie voor de eerste periode. In dat geval ben ik nu enkel opzoek naar de snelste shared hosting.

[Voor 63% gewijzigd door Firex op 10-06-2019 20:19]

• unezra

unezra

@Firex Ik denk dat bij jouw budget, shared WordPress hosting bij een partij als TransIP het beste past.
Heb je geen toegang tot het backend maar hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.

Een managed VPS waarbij jij alleen verantwoordelijk bent voor de WP site, zit in een ander prijssegment.

Kijk maar naar wat self-managed VPSen kosten bij een partij als TransIP. Die zitten al heel snel aan de €30 - €40 per maand voor de VPS alleen. Managed VPSen beginnen volgens mij bij de meeste partijen volgens mij bij een paar honderd € per maand.

Net even gezocht, een van de eerste hits is deze:
https://www.snel.com/nl/managed-cloudvps/

De meest eenvoudige zit op €88,90 per maand, ik kan niet zien of dat inclusief of exclusief BTW is. Ook betaal je in dat geval alsnog een stevig bedrag per uur voor support. (Ik ken de partij niet, het komt op mij wat vaag over maar misschien vergis ik me.)

• Fishlip
  • Laatst online: 05-07 21:35
Vroeger had je https://hyperhost.io/. Probeer eens met die gasten in contact te komen, dat is echt goede hosting!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:30
Wat TS volgens mij gewoon zoekt is een random, degelijke webhosting partij.

Al die PoC's en dingen verzinnen wij erbij om nog wat van het topic te maken maar TS zit daar helemaal niet op te wachten, en met zijn huidige 0 bezoekers is dat ook nergens goed voor.

Helaas heeft het topic dus weinig discussiewaarde, een paar goeie webhosting partijen opsommen heeft TS zelf al gedaan, ik zou aanraden daar gewoon wat uit te kiezen (bijv. Een van de bovenste twee) wat je aanstaat. Zoveel verschil zit er nou ook weer niet in.

• unezra

unezra

@mcDavid Da's niet zo raar met de eisen die er in de topicstart staan. :)

Wij verzinnen er geen dingen bij, wij reageren op een eisenlijst van TS en vertalen dat naar iets waar je bij een webhoster aan kunt komen.

Zeker de zinssnede "start-up met enorm groeipotentieel" wijst daarop. Alleen blijkt nu dat de eisen van TS wel mee vallen en dat vooral de investeringsruimte behoorlijk beperkt is. Een managed VPS krijg je niet voor €30 en de rest is shared hosting. Dus inderdaad bekruipt mij nu ook het gevoel dat TS gewoon op zoek is naar een goede hoster voor zijn WP site en waarschijnlijk beter af is met een WP-pakket, dan met een VPS. (Ook vanwege de kosten, bij een eigen VPS zit het grootste deel van de kosten in het uurloon van TS, bij een managed VPS betaal je een deel daarvan aan de hoster. Allebei zit dat vér boven de €30 - €40 per maand die TS er voor over heeft. Dat zijn ook geen bedragen die passen bij die zinssnede, eerder bij een leuk hobbyproject of een bedrijf dat niet kan of wil investeren in een stevige website.)

Dus inderdaad, eens, waarschijnlijk is TS klaar met een simpel WP hostingpakket bij een van de door TS genoemde partijen en is de discussiewaarde van het topic verder redelijk beperkt. Helaas. :(

[Voor 8% gewijzigd door unezra op 11-06-2019 06:35]

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:33:
Overigens zit een groot deel van de performance van WordPress i.c.m. woocommerce is de implementatie. Éen rottige plugin kan de performance al slechter laten zijn op de snelste hosting die er is dan omgekeerd.
Rotkick van de eeuw.....

Ik dacht er jaren ook zo over, maar na vanochtend ben ik overtuigd dat je wordpress, met een 0.0001ms time to first byte kunt verkrijgen, en de page load time zo snel als een normale html pagina kunt verkrijgen. Ook flinke webshops op basis van wordpress met wellicht honderden producten.

Ik heb verschillende managed servers, en de laatste maanden had ik constant problemen ermee. Hoge load, aanvallen, de hele teringzooi. Ik heb op ten duur alle wordpress sites naar een derde server van mij verhuisd, en Martynas erop gezet.

Die weeft door de configuratie heen van die bak en trekt bepaalde dingen eruit / vervangt ze, wat opzichzelf al een snelheids winst was. Vervolgens wordt er een (trail) versie van Lightspeed geinstalleerd, in het kort moet ik alle wordpress sites voorzien van de Lscache plugin en enige optimalisatie zoals minify en toestanden, eruit halen.

Nou ik zeg het je, de time to first byte is alsof ik een html pagina open, en de snelheid (vanuit hier, portugal naar amsterdam) waarmee een pagina op wordpress opent is verbluffend. Litespeed kost ongeveer 30 euro per maand per server, maar eerlijk is eerlijk, ik ben over.

Hosters passen het niet toe zonder een premium prijs te vragen voor iets wat heel makkelijk geimplementeerd kan worden. Je moet weten wat je doet of er iemand die er kennis van heeft het laten doen.

Aangezien ik ook comodo WAF gebruik, en de WASP rulelist toegepast heb, heb ik derde plugins zoals wordfence en toestanden allemaal niet meer nodig. Dit is alleen maar overhead op een server ondanks dat wordpress constant aangevallen wordt. Als je alles op server niveau laat doen en niet langer meer op wordpress basis, dan kan je zoveel winnen.

PHP 7.4 alleen is niet genoeg. Litespeed cache is niet gratis. Per server ben je 30 euro per maand kwijt, 300 het jaar dus. Nou ja in de regel kan ik leven met 1 specifeke wordpress server. Ik host ruim 2700 websites en de performance winst is gigantisch inmiddels.

Dus als je meer info wilt, stuur me anders een DM. :)

M'n magische bol werken.

• BryanBarb
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:41

BryanBarb

Met minder geen genoegen

Je zou ook https://bestehostingproviders.nl kunnen meenemen in je keuzes.. hierop staan ook de kleinere hosters, en die kunnen nog wel eens sneller zijn dan de grotere concurrenten.

AMD Threadripper 1920X 4GHz, Corsair Dominator Platinum 16GB 3333MHz, Enermax Liqtech TR4 360 AiO, MSI X399 Pro Gaming Carbon AC , MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio, Samsung SM961 1TB SSD, Corsair Crystal 570x, Corsair HX1000v2

• ramonfincken
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-11 06:46
*knip*. Spam.

[Voor 102% gewijzigd door rens-br op 23-09-2020 14:49]

• BryanBarb
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:41

BryanBarb

Met minder geen genoegen

Jism schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:51:
[...]

Hosters passen het niet toe zonder een premium prijs te vragen voor iets wat heel makkelijk geimplementeerd kan worden. Je moet weten wat je doet of er iemand die er kennis van heeft het laten doen.
Ben ik het mee eens. Zelf heb ik een hosting bedrijf, en heb op alle webhosting servers Litespeed draaien. Klanten zijn er ook super mega blij mee. :) zonder hoofdprijs in dit geval :P

[Voor 3% gewijzigd door BryanBarb op 23-09-2020 14:11]

AMD Threadripper 1920X 4GHz, Corsair Dominator Platinum 16GB 3333MHz, Enermax Liqtech TR4 360 AiO, MSI X399 Pro Gaming Carbon AC , MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio, Samsung SM961 1TB SSD, Corsair Crystal 570x, Corsair HX1000v2

• Luca
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Vimexx heeft performance paketten die misschien precies zijn wat je zoekt.

[Voor 5% gewijzigd door Luca op 23-09-2020 14:45]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:14

rens-br

Moderator Mobile & IN
Zullen we deze koe in de sloot laten liggen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True