Zelfgebouwde pc werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1220828

Topicstarter
Hallo, ik heb gisteren een pc zelf in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

- ASUS ROG STRIX B350-F GAMING Socket AM4 AMD B350 ATX
- GeForce GTX 1050 TI
- Samsung 250MB - Solid state drive
- Samsung 860 EVO 1TB - Solid state drive
- Seagate Barracuda 1TB
- Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB
- EVGA 850 BQ - V2
- AMD Ryzen 5 2600 - Processo
- Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 DIMM

Nou heb ik deze pc met stroom voorzien en aangesloten op een monitor via een DVI -> DVI kabel, HDMI -> HDMI kabel of een DVI -> HDMI kabel ( aangesloten aan de graphics card en motherboard geprobeert ). Nou gaat de monitor wel aan, maar geeft een zwart scherm. Ik heb deze monitor getest op een andere desktop en hij werkt prima. Hij geeft ook geen 'no signal' aan. Ik heb alle connecties in de pc gecontroleert of ze wel op de goede plek zitten en goed vast zitten. Ook geprobeert de pc op te starten zonder de SSD's, harddrives en de 2x 8gb DDR4. De lichten in de pc gaan aan, en alle fans draaien ( behalve van de graphics card, die gaan na ~6 seconden weer uit ).

Mijn vraag is, heb ik iets fout gedaan of is 1 van mijn onderdelen kapot gegaan tijdens de instalatie? En zo ja, aan welk onderdeel / onderdelen kan het liggen dat mijn monitor geen beeld wilt geven?

Beste antwoord (via Anoniem: 1220828 op 09-06-2019 20:26)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:17
Yep, gevalletje bios.
Uit het mederbord krijg je geen beeld want een igpu schittert door afwezigheid.

Man, man, wat een voeding. Wat ben je daarmee van plan? Voor die prijs zijn er talloze betere voedingen te koop en zeker voor een systeem dat niet eens 200w verbruikt.
Anoniem: 1220828 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:19:
Sorry, dit is mijn eerste keer bouwen van een pc. Hoe precies voer ik die bios update uit voor de ryzen 2000?
Met een cpu die vanaf de releasedate van het moederbord wordt ondersteunt. De goedkoopste is een A8-9600. Andere mogelijkheid is het bord terug sturen naar de winkel en daar de update uit laten voeren. Laatste en beste mogelijkheid is het moederbord onder WKOA terug sturen en een B450 kopen.

[ Voor 48% gewijzigd door Uszka op 09-06-2019 20:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mb heeft bios update nodig voor ryzen 2000

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, dit is mijn eerste keer bouwen van een pc. Hoe precies voer ik die bios update uit voor de ryzen 2000?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Yep, gevalletje bios.
Uit het mederbord krijg je geen beeld want een igpu schittert door afwezigheid.

Man, man, wat een voeding. Wat ben je daarmee van plan? Voor die prijs zijn er talloze betere voedingen te koop en zeker voor een systeem dat niet eens 200w verbruikt.
Anoniem: 1220828 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:19:
Met een cpu die vanaf de releasedate van het moederbord wordt ondersteunt. De goedkoopste is een A8-9600. Andere mogelijkheid is het bord terug sturen naar de winkel en daar de update uit laten voeren. Laatste en beste mogelijkheid is het moederbord onder WKOA terug sturen en een B450 kopen.

[ Voor 48% gewijzigd door Uszka op 09-06-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah ok, denk ook wel wat lagere voeding wat beter zal zijn :). Dankjewel voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Als je de voeding al hebt kan je deze laten zitten.Ik vind het alleen een onbegrijpelijke keuze. Want wat ga je halen als je voor een voeding met lager vermogen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:15
Ik zou hem ruilen als je kunt.

Los van dat 850 watt nergens op slaat, is deze behoorlijk inefficient, luidruchtige fan en kun je voor het zelfde geld een lager wattage krijgen welke gold certified is. (deze is bronze)

Als je dan een beetje safe wilt zitten voor een dikke GPU later (een 1050 zal geen potten breken) neem dan 450 watt.
Pagina: 1