Vraag
Beste antwoord (via Pennydumb op 09-06-2019 22:16)
@koen0s Ja precies, ik heb meerdere vakken gedaan samen met premaster studenten en zij vonden vooral het tempo en gebrek aan begeleiding een groot verschil met HBO. Dus ik snap ik de eisen wel.. als je op zelfde manier blijft werken worden 7’ens waarschijnlijk 5’jes. Al zegt je gemiddelde natuurlijk vrij weinig over je potentie
@Pennydumb Als je dat uitlegt aan een studieadviseur of selectiecommissie zullen ze vast niet moeilijk doen over 0.1 punt. Als ze überhaupt al vallen over die 6,9.. maar alles is afhankelijk van universiteit en opleiding.. misschien handig om te delen zodat iemand je kan helpen
@Pennydumb Als je dat uitlegt aan een studieadviseur of selectiecommissie zullen ze vast niet moeilijk doen over 0.1 punt. Als ze überhaupt al vallen over die 6,9.. maar alles is afhankelijk van universiteit en opleiding.. misschien handig om te delen zodat iemand je kan helpen
Nou dag he
Alle reacties
Dat ligt compleet aan de studierichting en de hoeveelheid aanmeldingenPennydumb schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:40:
Heeft iemand toevallig ervaring met een pre-master na hbo? Ik heb een 6,933333 gemiddeld en de universiteit vraagt om een 7,0. Zal dit met een goede motivatiebrief te doen zijn of zijn dit echt harde eisen?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En 5,444444444 gemiddeld op je examen, was (vroeger) volgens mij ook gewoon een 5.4 en "dus" een onvoldoende.
Je zou allicht de betreffende universiteit eens om opheldering kunnen vragen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Uiteraard, doel meer op mensen die misschien hetzelfde hadden.MAX3400 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:47:
En 5,444444444 gemiddeld op je examen, was (vroeger) volgens mij ook gewoon een 5.4 en "dus" een onvoldoende.
Aan de ene kant, zal je een studieadviseur vast wel makkelijk om kunnen praten. Neem even contact op..Pennydumb schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:40:
Heeft iemand toevallig ervaring met een pre-master na hbo? Ik heb een 6,933333 gemiddeld en de universiteit vraagt om een 7,0. Zal dit met een goede motivatiebrief te doen zijn of zijn dit echt harde eisen?
Aan de andere kant, die eisen zijn er niet voor niets. Een 6,9 is geen denderend cijfer terwijl het niveauverschil en voornamelijk tempo tussen HBO en WO behoorlijk kan verschillen (hoewel sterk afhankelijk van de studie). Denk je het wel aan te kunnen?
Nou dag he
Denk het wel te kunnen halen. Mindere periode gehad waardoor het gemiddelde wat omlaag gaat maar scriptie wel met boven de 8 afgesloten.
[ Voor 155% gewijzigd door Pennydumb op 09-06-2019 21:21 ]
Waar ga je een pre-master doen? En in welke richting? De pre-master programma's verschillen namelijk soms wat tussen programma's en universiteiten.
Heb zelf een tijdje geleden een pre-master gedaan aan de TUE in de richting van werktuigbouwkunde. Mijn cijfers waren niet geweldig op het HBO, maar besteedde dan ook niet bijzonder veel tijd aan het leren..
Je kunt dan ook het beste zelf inschatten of je de kennis en het kunnen heb om een niveautje hoger te gaan. Er is namelijk wel een groot verschil tussen HBO en WO. Tevens is er vaak een regel dat de pre-master binnen 1-2 jaar afgerond moet worden, wat voor velen toch wel erg pittig is.
Heb zelf een tijdje geleden een pre-master gedaan aan de TUE in de richting van werktuigbouwkunde. Mijn cijfers waren niet geweldig op het HBO, maar besteedde dan ook niet bijzonder veel tijd aan het leren..

@koen0s Ja precies, ik heb meerdere vakken gedaan samen met premaster studenten en zij vonden vooral het tempo en gebrek aan begeleiding een groot verschil met HBO. Dus ik snap ik de eisen wel.. als je op zelfde manier blijft werken worden 7’ens waarschijnlijk 5’jes. Al zegt je gemiddelde natuurlijk vrij weinig over je potentie
Nou dag he
Pagina: 1