Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 12:46
De laptop van mijn ouders, een Asus N56VV van 5 jaar oud, start nauwelijks meer op. Na het indrukken van de power-knop gaan het power- en schijfactiviteit-ledje aan voor een fractie van een seconde en hoor je een piepje (fan/HDD?), waarna deze uit gaan en er niks gebeurd. Het batterij/oplaad lampje knipperde al langere tijd groen/oranje, wat eigenlijk ook niet hoort. Het opvallende is, na tientallen pogingen start de laptop wèl op... maar daarna weer niet meer.

Ik heb geprobeerd de laptop op te starten met oplader en zonder batterij, vervolgens zonder oplader en met batterij, beide zonder succes. Vervolgens alleen RAM reepje 1 geprobeerd, en alleen reepje 2. Zelf heb ik een Asus N56VZ (6 jaar oud, bijna hetzelfde type), maar ook met deze batterij en/of oplader blijft het probleem. RAM omwisselen levert ook geen resultaat. Als laatste heb ik de laptop uit elkaar gehaald, connectors bekeken, maar ik zag niks vreemds (zoals zwarte plekken). Het resultaat blijft hetzelfde: het start niet op. Uiteraard heb ik ook al wat gegoogled, maar niks gevonden wat ik niet het geprobeerd.

Samenvatting van wat ik het geprobeerd:
  • Zonder batterij, met oplader
  • Zonder oplader, met batterij
  • Zonder batterij, zonder oplader :+
  • Alleen RAM reepje 1
  • Alleen RAM reepje 2
  • Andere batterij, met andere oplader
  • Andere batterij, met originele oplader
  • Andere batterij, zonder oplader
  • Andere oplader, originele batterij
  • Andere oplader, zonder batterij
  • Ander RAM
  • Laptop geopend, connectoren aangedrukt en bekeken
  • Geen verdachte plekken op moederbord gevonden
Mijn vermoeden is dus dat helaas het moederbord defect is, waarmee de laptop effectief afgeschreven kan worden. Wat denken jullie?

Overigens is alle data reed veilig geback-upt :)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Koelpasta op cpu gpu al vervangen.?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
groen/oranje = laadproblemen.

Als jouw lader/accu wel werken op een andere laptop is een slecht contact/soldering in de power socket van de laptop.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 12:46
Tens schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:44:
groen/oranje = laadproblemen.

Als jouw lader/accu wel werken op een andere laptop is een slecht contact/soldering in de power socket van de laptop.
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik bekeken, contact was prima.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.