Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Topicstarter
Ik heb sinds kost een nieuwe GSM: Samsung Galaxy A70 (Android). Mijn oude GSM is een Samsung Galaxy S3 mini.

Deze laatste had geen enkel probleem met ons Ziggo Wifi thuisnetwerk (via een Ubee modem). Kon verbinden met de 2.4G en de 5G.

Mijn nieuwe echter, zíét de netwerken wel, maar wil niet verbinden. Ik geef het wachtwoord correct in, hij meld ook niet dat het fout is (heb ik ook al eens expres geprobeerd), maar hij vertikt het om te verbinden. Ik krijg ook geen foutmelding of verificatiefout, ik zie enkel "verbinden" en dan is dat woordje weer weg. Hij blijft continu proberen.

Al geprobeerd:

Modem resetten
Kanaal staat op automatisch
GSM opnieuw opstarten
wifi kanalen hebben -2.4G en -5G achter de naam
netwerken op de GSM "vergeten" en opnieuw aanmelden
Niks lijkt te helpen. En de oude GSM maakt nog steeds prima verbinding.

Op mijn werk hebben we ook wifi, en daar verbindt mijn A70 wel, maar is wel vreselijk traag. Hij zocht gelijk app-updates en een update van 3.5Mb duurde al snel een uur om te updaten.

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Ik heb al vanalles opgezocht, maar het is ofwel n.v.t. ofwel werkt het niet. Bedankt!

Sjeng aon de geng!!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sjeng,

Ik heb hetzelfde probleem, geen wifi. Alles gedaan wat jij ook deed, niks hielp. Samsung helpdesk gebeld en deze adviseerde mij een andere telefoon.... Kon ik niet geloven, dus Ziggo helpdesk gebeld. Ook zij kregen het niet voor elkaar. Ik krijg nu een nieuw modem. Het ligt niet aan je toestel, de A70 verbind overal maar niet thuis! Misschien heb je net al ik een verouderd modem en ben je toe aan een nieuwe.

Enneh, je telefoon updaten met een wifi verbinding is sowieso traag is mijn ervaring.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Topicstarter
Dankjewel Eppo! Ik had gisteren een bericht van de leverancier (belsimpel) en die zeiden "stuur hem maar terug, we kijken er naar", dus dat heb ik gedaan. Goeie service. Maar als het dat idd niet is, dan zal ik ook Ziggo vragen om een nieuw modem.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sjeng,

Hopelijk lukt het als je `m straks terug krijgt. Ben benieuwd.
Ik laat je weten of het met m`n nieuwe modem straks wel lukt om wifi te krijgen met de A70.

Ziggo vertelde me trouwens dat mijn modem sterk verouderd was, vandaar ook dat ze niet moeilijk deden (zelfs zelf voorstelde) een nieuw modem op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Topicstarter
Met de telefoon bleek niks aan de hand volgens belsimpel, dus die komt morgen weer met de post hierheen.
Ziggo heeft me wel al een nieuw modem beloofd, en dat komt ook morgen of zaterdag per post aan. Dus ik houd je op de hoogte!

Had jij ook een Ubee EVW123b modem? Ben benieuwd wat voor een ik nu krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjeng_ op 13-06-2019 16:27 ]

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht al wel dat er niks mis was met de A70.

Net het nieuwe modem aangesloten, volgends Ziggo zou alles pas na 24 uur werken, maar dat is dus sneller gegaan.
Alles werkt weer en jawel, de A70 heeft WIFI!!

Probleem opgelost.

Sjeng, veel succes, laat even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Topicstarter
Nou, de GSM wil nog steeds niet op het oude modem verbinden, dus die is er nu uit, en de nieuwe connectbox is aangesloten.
GSM ziet de wifi en verbindt moeiteloos. Dus dat probleem is opgelost.

Nu nog de connectbox juist instellen. Wifi icoontje brandde mooi, evenals internet (2 pijltjes), maar geen telefoon lampje. En na een tijdje gaan ze allemaal uit, en brandt alleen het onderste witte balkje...

Na even wachten en resetten (en activeren via een pagina die vanzelf opende in mn webbrowser), lijkt nu alles te werken, vaste telefoon, internet en wifi. Mooi.

Bedankt!

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Ik had idd hetzelfde modem als jij.
Sjeng, ik ben blij dat ik van hulp kom zijn.

Nou ka n ik eindelijk met m`n google home aan de gang. Grappig dingetje!
Pagina: 1