T-bird stepping AYHJAR rox!

Pagina: 1
Acties:

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Zag net deze page:
http://www.athlonoc.com/steptbird.php

lol +60 % overclock :)

Iemand al zelf ervaringen met deze chip?!
>:)

Thnx,
Unique

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
';k heb zelf de 1333 ayhja dinges... loopt nu op 1472 op 1,8 ff inbranden. volgende week als mijn h20 cooling klaar is gaat ie naar 1600 hoop ik

Sinlath | Opinions may contain latency

• FMS
  • Niet online

FMS

Hot damn, 1768Mhz.!!!!!
Ik wil die, is die al uit, en waar.

GIMMI GIMMI :P

• Convoy
  • Laatst online: 19:26

Convoy

g44p

die van mij heef ook al op 1729 gedraaid, ben nog bezig met benchen. krijg nog een nieuwe koeler en geheugen erbij, kijken hoever we dan gaan komen. mem kan/gaat in ieder geval op 150 - 160 Mhz 2-2-2 lopen(corsair pc2400) :9 :9

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Extreem gaaf.. maar om nou dezelfde TB te halen lijkt me een beetje overdreven. Het verschilt per processor, hoe ver ie is over te klokken.

Mijn TB 1333 AXIA gaat tot 1500 stabiel, maar bij mijn vader (!!) maar tot +/- 1400 :?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• FMS
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 27 juli 2001 14:09 schreef freekweb het volgende:
die van mij heef ook al op 1729 gedraaid, ben nog bezig met benchen. krijg nog een nieuwe koeler en geheugen erbij, kijken hoever we dan gaan komen. mem kan/gaat in ieder geval op 150 - 160 Mhz 2-2-2 lopen(corsair pc2400) :9 :9
maar waar heb je die TB gekocht?

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 14:11 schreef Merely het volgende:
Extreem gaaf.. maar om nou dezelfde TB te halen lijkt me een beetje overdreven. Het verschilt per processor, hoe ver ie is over te klokken.

Mijn TB 1333 AXIA gaat tot 1500 stabiel, maar bij mijn vader (!!) maar tot +/- 1400 :?
Das waar.. maarja die gast heeft er 75 getest ....
De slechtste ging maar "tot" 1600 mhz..

Dit zijn allemaal 1 ghz cputjes.. geen 1.4 ghzen. :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 27 juli 2001 14:15 schreef Unique het volgende:
Dit zijn allemaal 1 ghz cputjes.. geen 1.4 ghzen. :)
Het spijt me voor je, maar de 1400's zal je nauwelijks verder krijgen...

Trouwens, is er niet een tweaker die in een computerwinkel werkt een een treetje van die dingen kan regelen :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49

Collega van mij had deze ook, draaide op 1700+MHz, en toen bedacht ie dat ie er wel waterkoeling op wouw, en toen brak ze core in tweeën bij het verwijderen van z'n mega-super Global Win

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
au ;)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 20:59 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Het spijt me voor je, maar de 1400's zal je nauwelijks verder krijgen...

Trouwens, is er niet een tweaker die in een computerwinkel werkt een een treetje van die dingen kan regelen :?
een treetje cpu's geen probleem als je maar betaald. een treetje met deze core....kweet niet hoe zeldzaam ze zijn anders moet het ook nog wel lukken.

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 22:30 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

een treetje cpu's geen probleem als je maar betaald. een treetje met deze core....kweet niet hoe zeldzaam ze zijn anders moet het ook nog wel lukken.
hij bedoelt zo'n samenkoop actie=20 tweakers kopen allen zo'n proc bij een persoon die er ff voor zorg dat het allemaal proc's zijn met de nieuwe stepping.

Als jij bereid zou zijn die persoon te zijn, en ze verkoopt voor de normale 1Ghz T-bird prijs (of lager vanwege het 20 proc's in 1 keer, en de steeds lagers t-bird prijzen, en het feit dat je ze voor inkoopprijs kan aanschaffen)dan gaat het zeker lukken.

p.s. count me in

• FMS
  • Niet online

FMS

Op vrijdag 27 juli 2001 23:03 schreef The Rapier het volgende:

[..]

hij bedoelt zo'n samenkoop actie=20 tweakers kopen allen zo'n proc bij een persoon die er ff voor zorg dat het allemaal proc's zijn met de nieuwe stepping.

Hij jij bereid zou zijn die persoon te zijn, en ze verkoopt voor de normale 1Ghz T-bird prijs (of lager vanwege het 20 proc's in 1 keer, en de steeds lagers t-bird prijzen, en het feit dat je ze voor inkoopprijs kan aanschaffen)dan gaat het zeker lukken.

p.s. count me in
I'm in 4 that, :7

ik ga dan wel een swiftech+Delta nemen.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ikke wil ook wel denk ik als ik t geregeld krijg, maar als er een actie komt laat ik dat wel horen :)

• JT
  • Laatst online: 22-08 23:15

JT

VETAK y0

Ikke meedoen :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
me to iemand die dit kan reglen :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Goedemorgen allemaal.

Ik heb in ieder geval een plek gevonden waar je het kan kopen , nl. :
http://www.theoverclockerzstore.com/OCZstore.cgi?user_action=list&category=AMD%20CPU's

Is er nu nog iemand met een creditcard die dit voor zijn rekening wilt nemen?Ik heb er nl. geeneen.
Bij de overclockerszstore kosten ze $105 , komt ongeveer op fl. 261 ,- per stuk.
Dit zal denk ik voor iedereen incl. verzendkosten en BTW en natuurlijk verzendkosten op max fl. 300,- per proc. komen.Kan geen kwaad.Ze verkopen er BTW ook al proc's die gegarandeert overclockbaar zijn tot 1600-1700 Mhz , deze kosten $140,- , dus iets van fl. 350,- en met alles erop en eraan zullen ze iets van fl. 400,- kosten.

Maar we hebben wel iemand nodig die dit voor ons gaat inkopen.

Firefox? Garbage? jullie hebben wel meer van dit soort akties opgestart.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik heb ook al verschillende AXIAR cores gezien. Heb het verschil nog niet getest.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zou deze TB (de AYHJAR) op 133 MHz of hoger willen draaien? Of is het een standaard 100 MHz processortje?

* Mini-me is ook wel geinteresseerd: is al een tijdje op zoek naar een 133 MHz processor die zijn duron 750 moet vervangen (omdat dat t*fusding maar op 113 MHz wil) :)

Verwijderd

Ik wil er ook wel 1tje hebben. Maar ik heb geen credit-card.

Verwijderd

Je hebt toch ook zo'n soort winkel in Engeland? Is het misschien goedkoper voor de transport kosten? En de levertijd?

Verwijderd

Nee laat maar ze hebben die stepping niet op de 1GH.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

je bedoelt hier :http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_CPU_s_Processors_6.html

Nee , die garanderen maar een oc tot 1400 Mhz , er staat geen AYHJAR core op hun site.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• dizzytal
  • Niet online
Jongens, jonges wat doen we weer moeilijk... Inkoopacties..., als je even verder bent (een week of 2) dan zijn alle TB's weer te krijgen met deze core (zelfde geval als met de 'overgang' van AXIA->AYHJA) en wat is er mis met even naar de winkel toe lopen en ff kijken wat er op de core staat??

(of ff bellen met de on-line shop en vragen naar een cpu met die core)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Ja die, maarja die stepping he :(

Verwijderd

Ja ik wil dus ook al een tijdje een Athlon hebbuh en als er dus iemand een grote stapel ineens koopt dan wil ik ook hebbuh. Natuurlijk wel een 1gh die naar 1,6gh kan :9

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wij zijn de grootste leverancier in Nederland met AMD's ik zal eens kijken of we die nieuwe al hebben liggen :)

Alle proemn in n drek

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik vindt 400pik voor zo'n core wel goed, :7

hoe snel kan dit geregeld worden?
ik heb al me swiftech besteld.

Verwijderd

De prijs is als het goed is meer richting de 300gld.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 11:07 schreef Mini-me het volgende:
Zou deze TB (de AYHJAR) op 133 MHz of hoger willen draaien? Of is het een standaard 100 MHz processortje?

* Mini-me is ook wel geinteresseerd: is al een tijdje op zoek naar een 133 MHz processor die zijn duron 750 moet vervangen (omdat dat t*fusding maar op 113 MHz wil) :)
op wat voor een mobo draai je dat ding, want voor de (hopenlijk) laatste keer, het zal die proc boeien of hij nu 10x100 draait of 7.5x133. Hij blijft gewoon 1 miljard pulsjes per sec door zich heen krijgen.

Dus natuurlijk kan jouw duron naar 133Mhz fsb of 300 fsb voor mijn part. Het probleem is dat je mobo(of 1 v/d onderdelen erop) het niet meer trekt. Als jij een kt133 chipset hebt zal die hoogst waarschijnlijk de reden zijn waarom je niet boven de 113 FSB (= hoog voor een kt133) komt. Daar moet je die duron niet de schuld van geven. Er is trouwens ook heus wel een proc max, maar dat is op te lossen door de multiplier een beetje terug te zetten.

(dus niet eerste je multi op 9x zetten , en dan nog eens verw88 dat je je FSB naar 133 kan schoppen met een 750 Duron. die dan op 1200 Mhz zou lopen)

• Epsilon
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

als iemand aan die stepping kan komen wil ik ook wel mee doen
kan ik van mijn duron af
ik wil er best 325,- voor neerleggen (als het ook echt die stepping is natuurlijk)

• Epsilon

Epsilon

Op zaterdag 28 juli 2001 14:15 schreef FMS het volgende:
Ik vindt 400pik voor zo'n core wel goed, :7

hoe snel kan dit geregeld worden?
ik heb al me swiftech besteld.
400pik?
die van mij krijg je niet!!!!!!
ik heb er maar 1 en daar ben ik erug zuinig op!! En mijn lul is niet over 2 jaar verouderd!!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zaterdag 28 juli 2001 14:28 schreef Aico het volgende:
De prijs is als het goed is meer richting de 300gld.
perfect
ik wil dus wel op 1.6/1.7 oc,

hoe snel kunnen we dit regelen?

Verwijderd

We moeten iemand vinden met een credit-card.
Ik hoop dat dit niet al te lang gaat duren.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 14:01 schreef Bierkameel het volgende:
Wij zijn de grootste leverancier in Nederland met AMD's ik zal eens kijken of we die nieuwe al hebben liggen :)
luv u!!!
als je ze nu ook nog voor een schappelijke prijs onder het tweakend volkje verdeelt.

• Epsilon

Epsilon

350,- als het echt di stepping is vindt ik een goeie prijs

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Wat mij opviel toen ik in het magazijn ging kijken is dat de 100Mhz bus 1,2Ghz CPU's AXIAR zijn en de 133Mhz bus 1,2 Ghz "gewoon" AXIA. (alles wat hier binnenkomt aan 1 Ghz en hoger is trouwens AXIA op de 1,3 en de 1,4 na, want die zijn zo goed als altijd AYHJA)

• Epsilon

Epsilon

Het is maar de vraag wanneer ze binnenkomen want het is natuurlijk wel zo dat ze net pas uit zijn en dan kan het toch nog ff duren tot ze binnen zijn.

• FMS
  • Niet online

FMS

als ze dan eidelijk uit zijn, zullen ze vast meer dan 450 pik kosten.

• SpiceWorm
  • Laatst online: 21-08 01:18
loopt nu op 1472 op 1,8 ff inbranden.
offtopic:
wat is inbranden?

sorry: 'k heb men huiswerk niet gedaan, laat maar ik zoek het wel op...

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 09:36
ik heb dus een 1.4 liggen met AYHJA core.. tot hoever zal die nog willen?

- hardware always changes.. -

• Epsilon

Epsilon

je bent niet de enige die dat niet weet
wat is inbranden??

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zaterdag 28 juli 2001 15:26 schreef Jestar het volgende:
ik heb dus een 1.4 liggen met AYHJA core.. tot hoever zal die nog willen?
ik ben met me coolermasterje tot 1530 gegaan, maar als het goed is zou die 1.660 moeten kunnen halen,

ik vindt wel dat die core niet stabiel draait bij hoge FSB, met me AXIA kon ik 145 halen ik kan nu nie hoger dan 139.

die van mij is te koop, (2 maal) :7

• Devian
  • Laatst online: 18:16
de ayhja core is al gewoon te koop hiero.. kijk maar in price watch ( is wel 1333 mhz )

https://wren.co/join/Devian

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 28 juli 2001 14:01 schreef Bierkameel het volgende:
En wie zijn 'wij'?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _mARCO_
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Is er dan een toko in NEDERLAND die die dingen levert/gaat leveren? En op welke termijn zullen die AYHJAR cores hier leverbaar zijn?

sigloos

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 11:34 schreef Dizzytal het volgende:
Jongens, jonges wat doen we weer moeilijk... Inkoopacties..., als je even verder bent (een week of 2) dan zijn alle TB's weer te krijgen met deze core (zelfde geval als met de 'overgang' van AXIA->AYHJA) en wat is er mis met even naar de winkel toe lopen en ff kijken wat er op de core staat??

(of ff bellen met de on-line shop en vragen naar een cpu met die core)
nee daar ben je mis in.
Dit zijn 1 GHz CPU's die vrij "per ongeluk" van deze core zijn voorzien (zullen geen anderen meer voor handen hebben gehad)
de 1 GHz CPU's houden gewoon de axia/avia "y" cores (266 FSB) en AXHA/AVIA cores (200 FSB).
Als ik al niet een proc had die 1733 draait dan kocht ik er een ... is ongelooflijke value for money.
Maar koop er geen als je denkt zeker 1700 MHz te halen... de gemiddelde o/c was 1660 en ik heb die mannen altijd aan de optimistische kant gevonden ...

JC

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 15:56 schreef _mARCO_ het volgende:
Is er dan een toko in NEDERLAND die die dingen levert/gaat leveren? En op welke termijn zullen die AYHJAR cores hier leverbaar zijn?
een AYHJAR is GEEN "betere" core dan de AYHJA.
Die R komt er om een of andere reden bij bij de 1.0 of 1.2 GHz
Als je de stepping tabel bekijkt halen ze precies dezelfde o/c als de gewone AYHJA.
verschil is enkel dat volgens mij die 1 GHz versies ongelooflijk zeldzaam gaan zijn ... verwacht ze dus niet terug te vinden in een winkel hier. (zoals de AXIAR ook zeldzaam met een hoofdletter was)
Met transportkosten en invoerrechten bij zit je niet ver onder de prijs van een 1.4, die een hogere restwaarde houdt ... zou dus wel weten wat kopen. Als er hier in een winkel die core zou opduiken was het wél de moeite geweest

JC

JC

Verwijderd

Ik moet natuurlijk wel een 1ghz met die nieuwe core hebben want dat is lekker goedkoop en je kunt dat ding super ver overclocken dus heb je op die manier eigenlijk de meeste winst :)

• Mini-me
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 14:35 schreef The Rapier het volgende:

[..]

op wat voor een mobo draai je dat ding, want voor de (hopenlijk) laatste keer, het zal die proc boeien of hij nu 10x100 draait of 7.5x133. Hij blijft gewoon 1 miljard pulsjes per sec door zich heen krijgen.

Dus natuurlijk kan jouw duron naar 133Mhz fsb of 300 fsb voor mijn part. Het probleem is dat je mobo(of 1 v/d onderdelen erop) het niet meer trekt. Als jij een kt133 chipset hebt zal die hoogst waarschijnlijk de reden zijn waarom je niet boven de 113 FSB (= hoog voor een kt133) komt. Daar moet je die duron niet de schuld van geven. Er is trouwens ook heus wel een proc max, maar dat is op te lossen door de multiplier een beetje terug te zetten.

(dus niet eerste je multi op 9x zetten , en dan nog eens verw88 dat je je FSB naar 133 kan schoppen met een 750 Duron. die dan op 1200 Mhz zou lopen)
Hehe ik ben op de hoogte van chipsets e.d.
Het draait op een Asus A7v133 met 256 mb Corsair pc 150 cas2
Wat de bedoeling is, is dat het mem iig op 150 of hoger gaat draaien (ik wil dus fsb overklokken en niet mp)

Bovendien is de proc bij 8.5x100 met 1.85v nog minder stabiel dan op 7.5x113 (even snel dus) op standaard voltage.
Lijkt me 100% logisch dat de processor de beperkende factor is, aangezien mijn hele systeem niet wil booten boven 113 MHz.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 16:41 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Hehe ik ben op de hoogte van chipsets e.d.
Het draait op een Asus A7v133 met 256 mb Corsair pc 150 cas2
Wat de bedoeling is, is dat het mem iig op 150 of hoger gaat draaien (ik wil dus fsb overklokken en niet mp)

Bovendien is de proc bij 8.5x100 met 1.85v nog minder stabiel dan op 7.5x113 (even snel dus) op standaard voltage.
Lijkt me 100% logisch dat de processor de beperkende factor is, aangezien mijn hele systeem niet wil booten boven 113 MHz.
Goed dan je proc trekt misschien geen 900Mhz kan gebeuren, heb ik hier ook mijn 600 loopt ook niet helemaal lekker op 900Mhz (wel op 876 Mhz 8.5x103) maar waarom zet je je multi dan niet eens op 6 ofzo. 6x133=800Mhz je weet dat je proc dat in iedergeval trekt, dan kun je langzaam je fsb verder opschroeven ( tot dat een (meestal pci) device het opgeeft, want aan je geheugen zal het niet liggen, en aan je chipset ook niet.

p.s. ik heb hem op 103 staan omdat zelfs 104 teveel gevraagt is van mijn kt133 op een abit kt7. Maar ach 876 is best leuk voor een 600 mhz proc.

Verwijderd

Is het voor mij nou slim om zo'n ding te kopen ipv van mijn snellere 1200 mhz proc... zou ik die 1000 mhz hoger dan 1340 mhz krijgen (stabiel..) met mijn mobo en bestwel slecht geheugen?

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 16:40 schreef michel-008 het volgende:
Ik moet natuurlijk wel een 1ghz met die nieuwe core hebben want dat is lekker goedkoop en je kunt dat ding super ver overclocken dus heb je op die manier eigenlijk de meeste winst :)
Ja maar de kans is meer dan bestaande dat de enige manier om er aan te komen in de US bestellen is.
Dan is het ineens een stuk minder lekker goedkoop hoor

JC

• Mini-me
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 17:01 schreef The Rapier het volgende:

[..]

Goed dan je proc trekt misschien geen 900Mhz kan gebeuren, heb ik hier ook mijn 600 loopt ook niet helemaal lekker op 900Mhz (wel op 876 Mhz 8.5x103) maar waarom zet je je multi dan niet eens op 6 ofzo. 6x133=800Mhz je weet dat je proc dat in iedergeval trekt, dan kun je langzaam je fsb verder opschroeven ( tot dat een (meestal pci) device het opgeeft, want aan je geheugen zal het niet liggen, en aan je chipset ook niet.

p.s. ik heb hem op 103 staan omdat zelfs 104 teveel gevraagt is van mijn kt133 op een abit kt7. Maar ach 876 is best leuk voor een 600 mhz proc.
Mja maar in mijn geval gaat het om een 750 die niet eens stabiel op 875 draait.. terwijl het een ahca is (die stepping moet tot 1075 over te klokken zijn)!
Waar ik de multiplier ook op zet, hij crasht sowieso (als fsb 133 is) .. ook met mp van 6 dus.. dus dat is het probleem :)

Verwijderd

Mensen, mensen, wat een moeite voor een stepping! voor de geinteresseerden: ze verkopen AYHJAR-stepping T-birds bij Gistron, in ieder geval de 1.2 GHz...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
Op zondag 29 juli 2001 02:18 schreef Retardo het volgende:
Mensen, mensen, wat een moeite voor een stepping! voor de geinteresseerden: ze verkopen AYHJAR-stepping T-birds bij Gistron, in ieder geval de 1.2 GHz...
hoe weet je dat?

staat niet op de site ofzo hoor..

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 00:39 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Mja maar in mijn geval gaat het om een 750 die niet eens stabiel op 875 draait.. terwijl het een ahca is (die stepping moet tot 1075 over te klokken zijn)!
Waar ik de multiplier ook op zet, hij crasht sowieso (als fsb 133 is) .. ook met mp van 6 dus.. dus dat is het probleem :)
meestal zet je mobo, je pci en agp automatisch op 1/4 en 1/2 bij 133 Mhz FSB i.p.v. 1/3 en 2/3 (bij 100 Mhz FSB). Check eens of dat bij jouw instellingen goed geregelt is. 44Mhz pci-kaarten zijn er weinig(zeker netwerkkaarten(realtec)redden het vaak niet), AGP op 88Mhz is ook vaak teveel gevraagt van je videokaart.

Als dit allemaal in orde is, dan is er iets mis(je zou ook geen 266 t-bird kunnen gebruiken), en zou ik eens gaan denken aan het retourneren van je mobo.

• Mini-me
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 00:36 schreef The Rapier het volgende:

[..]

meestal zet je mobo, je pci en agp automatisch op 1/4 en 1/2 bij 133 Mhz FSB i.p.v. 1/3 en 2/3 (bij 100 Mhz FSB). Check eens of dat bij jouw instellingen goed geregelt is. 44Mhz pci-kaarten zijn er weinig(zeker netwerkkaarten(realtec)redden het vaak niet), AGP op 88Mhz is ook vaak teveel gevraagt van je videokaart.

Als dit allemaal in orde is, dan is er iets mis(je zou ook geen 266 t-bird kunnen gebruiken), en zou ik eens gaan denken aan het retourneren van je mobo.
Instellingen schakelen op een a7v133 bij 133 MHz automatisch 'omlaag' naar pci divider van 1/4 en agp van 1/2.

Inruilen is geen optie aangezien Narwal (waar ik het mobo gekocht heb) failliet is :(

edit:

Als ik trouwens mijn proc op 133 probeer te zetten, dan hangt mijn systeem zo hard dat een reboot niet meer wil. Ik moet dan eerst het geheugen eruit halen, reboot, geheugen erin en dan pas kan ik weer proberen.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Wat ik hieruit kan opmaken is dat de AYHJA-core helemaal niet zo fantastich is :
[topic=168327]

Ik wacht het voorlopig af, ik moet mijn peltier nog opbouwen, en daarna een voltage-mod. Dan eens ff kijken hoe hard men 1.2 AVIA wil.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Het gaat ook om de 1GH CPU. Niet de 1,4GH.

Verwijderd

Iemand die weet dan waar de 1Ghz te koop is?

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03-2025
Kwam deze thread tegen:

http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=27&threadid=512145

Het zou dus allemaal wel eens een grote hoax kunnen zijn, in het leven geroepen door de ocz store. Wees dus niet te enthousiast over de overklok mogelijkheden ;)

"Choose life"

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zondag 29 juli 2001 02:18 schreef Retardo het volgende:
ik bel gistron en ze zeggen dat ze die core misschien zouden kunnen hebben maar ze gaan nie Specifiek die core voor je uitzoeken. :(

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

heb opzich nog best wel interesse in een wat snellere proc en dan zo'n core met d nieuwe stepping :P
hmmz even de girophone bellen :)

39

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ben best tevreden met mijn 1gh AVIA. Ik heb hem voor de lol op 1420 laten booten en dat was geen probleem. Verder ben ik niet gekomen heb hem meteen weer terug gezet.

Eerst maar eens waterkoeling in elkaar knutselen. Dan zien we daarna wel verder.

Geen inspiratie

Verwijderd

/me doet ze tb 1200@1540 :)

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
als je zo'n 1 ghz kan krijgen, count me in

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

wie weet waar ik ze ergens kan krijgen, 1,2 of 1,3 Ghz met AYHJAR stepping

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:05 schreef _Dennizz_ het volgende:
wie weet waar ik ze ergens kan krijgen, 1,2 of 1,3 Ghz met AYHJAR stepping
NOG maar eens zeggen : de AYHJAR is niet beter dan de AYHJA "y", precies hetzelfde qua overklokken, en een 1.33 GHz AYHJA Y is makkelijk genoeg te vinden

JC

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zaterdag 28 juli 2001 15:26 schreef epsilon het volgende:
je bent niet de enige die dat niet weet
wat is inbranden??
Inbranden betekent dat je je cpu op zijn hoogste voltage zet (om zo je cpu hoger geclockt te krijgen als het niet meer verder lukt) in mij geval is dat 1,85 v op een Msi Pro2A.
Pagina: 1