Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe momenteel veel aan 3d modeling/rendering, op een >7jr oude pc, en wil er professioneel mee aan de slag. Ik huur momenteel rendertijd in op renderfarms.
Met name voor 3d werk, modeling, rendering, 3d animatie.
Software die ik erop ga gebruiken:
Blender, ZBrush
Substance Painter
Houdini met simulaties
OctaneRender
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 euro voor de computer zelf, zonder monitor en overige randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede CPU en goede grafische kaart met RTX aangezien Octane binnenkort daar op in gaat haken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik erger me snel als de fans lawaai gaan produceren
bij peak performance tijdens renderen is dat niet zo erg, dan loop ik gewoon de kamer uit, maar als hij bij regulier gebruik stil is is dat een pluspunt.
Ik wil snel grote bestanden kunnen opslaan/laden. De hoeveelheid opslag is niet zo van belang voor het huidig lijstje, moet nog even goed bedenken hoeveel ik wil.
Beetje energie efficient is een pluspunt.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er stomme incompatabilities in de huidige setup?
Er is allemaal mooie nieuwe hardware in opkomst (AMD CPUs, geruchten over nieuwe Nvidia GPUs), maar voor mijn gevoel zal dat er altijd zijn. Of is het slim om nu toch nog even te wachten, kijken wat er komt?
Is de hoeveelheid RAM overkill in huidige setup?
Mogelijk wil ik in de toekomst het aantal GPUs uitbreiden. Vraag me af of ik dan andere voeding nodig zal hebben, en of ik daar nu al op moet inspelen of is het beter om, mocht ik willen uitbreiden, gewoon op dat moment een andere voeding te kopen.
Thanks!
Ik doe momenteel veel aan 3d modeling/rendering, op een >7jr oude pc, en wil er professioneel mee aan de slag. Ik huur momenteel rendertijd in op renderfarms.
Met name voor 3d werk, modeling, rendering, 3d animatie.
Software die ik erop ga gebruiken:
Blender, ZBrush
Substance Painter
Houdini met simulaties
OctaneRender
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 euro voor de computer zelf, zonder monitor en overige randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede CPU en goede grafische kaart met RTX aangezien Octane binnenkort daar op in gaat haken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen harde voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik erger me snel als de fans lawaai gaan produceren
Ik wil snel grote bestanden kunnen opslaan/laden. De hoeveelheid opslag is niet zo van belang voor het huidig lijstje, moet nog even goed bedenken hoeveel ik wil.
Beetje energie efficient is een pluspunt.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er stomme incompatabilities in de huidige setup?
Er is allemaal mooie nieuwe hardware in opkomst (AMD CPUs, geruchten over nieuwe Nvidia GPUs), maar voor mijn gevoel zal dat er altijd zijn. Of is het slim om nu toch nog even te wachten, kijken wat er komt?
Is de hoeveelheid RAM overkill in huidige setup?
Mogelijk wil ik in de toekomst het aantal GPUs uitbreiden. Vraag me af of ik dan andere voeding nodig zal hebben, en of ik daar nu al op moet inspelen of is het beter om, mocht ik willen uitbreiden, gewoon op dat moment een andere voeding te kopen.
Thanks!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 377,45 | € 377,45 |
| 1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 539,95 | € 539,95 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P600S Zwart | € 138,73 | € 138,73 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/32 | € 215,65 | € 215,65 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 103,05 | € 103,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 189,95 | € 189,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.788,69 | ||