Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:00
Afgelopen week heb ik tijdens een event een HP Windows Mixed Reality headset gewonnen, woep woep :)
Deze VR bril sluit je aan op je computer via een HDMI kabel en een usb3 kabel. Volgens de specs moet de USB3 port minimaal 900mA kunnen leveren.
Ik heb een Gigabyte Z97x-SLI mobo, Core i7-4770, 16 GB RAM en zojuist 2e hands een Gigabyte GTX 1060 gekocht voor de graphics.

Nu vrees ik dat de usb3 poorten op mijn mobo geen 900mA leveren. Sommige GB mobo's kunnen dit wel, maar de mijne niet.
Althans, als ik een modernere smartphone aansluit op zo'n poort en met de app Ampere aflees hoeveel stroom loopt, is dit rond de 400-500 mA. Terwijl via een wall adapter makkelijk 1000+ mA is.
In de manual kan ik niets vinden over het laadvermogen.

Wat kan ik het beste doen? Ik voorzie 3 opties en ben benieuwd naar jullie advies.

Optie 1. USB3 splitter kabel kopen, die via een 2e USB aansluiting extra vermogen kan leveren. Hopelijk is dat voldoende. Zoiets.

Optie 2. USB3 hub kopen en hopen dat 'ie voldoende power kan leveren.

Optie 3. Een pci-e kaartje kopen met 2 usb3 poorten en een interne stroom aansluiting. Alleen zie ik nergens in de specs van die apparaatjes hoeveel stroomt dat levert.

Microsoft adviseert een Pluggable usb3 hub te gebruiken met een 48 watt adapter. En bijhorend prijskaartje van 64 euro.

Ik hoop op een goedkopere oplossing :)

Samenvattend:

Ik zoek een?
usb3 oplossing met minimaal 900mA laadvermogen

Wat is je budget?
10-20 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
WMR headset met desktop

Beste antwoord (via segil op 09-06-2019 17:28)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
Heb je het al geprobeerd? Volgens mij mag het pas een USB3 poort genoemd worden als hij die 900mA kan leveren. Dat een telefoon dat niet trekt ligt vermoedelijk aan de leeftijd van de telefoon die maximaal USB2 afspreekt en die heeft een limiet van 500mA wat je mag negotiaten. Dat je telefoon wel 1000mA via een adapter trekt komt omdat hij dan helemaal geen USB spreekt maar gewoon probeert meer te trekken totdat het voltage inkakt.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meestal is zoiets ook wel op te lossen met een goedkope "Y-kabel" zodat je twee poorten gelijktijdig voor de voeding aan kunt spreken en daarbij maar één poort voor data pakt. Zelfde "techniek" wordt bij externe USB SATA Disks ook vaak toegepast.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
Eventueel een powered USB hub gebuiken?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
wimmel_1 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:10:
Meestal is zoiets ook wel op te lossen met een goedkope "Y-kabel" zodat je twee poorten gelijktijdig voor de voeding aan kunt spreken en daarbij maar één poort voor data pakt. Zelfde "techniek" wordt bij externe USB SATA Disks ook vaak toegepast.
Ja, dat bedoelde ik met splitter kabel :) Zou je dan ook die ene usb kabel voor extra voeding rechtstreeks kunnen aansluiten op een wall adapter? Of kan je dan problemen krijgen met stroomlussen e.d.?
TheBrones schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:15:
Eventueel een powered USB hub gebuiken?
Ja, weet jij soms eentje die voldoende stroom levert?

[ Voor 15% gewijzigd door segil op 09-06-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

segil schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:16:

[...]

Ja, weet jij soms eentje die voldoende stroom levert?
U vraagt wij draaien: pricewatch: König 4-poorts powered USB 3.0-hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Bedankt voor deze tip. Ik kan zo gauw alleen niet vinden wat het laadvermogen is dat de usb poorten leveren op dit apparaat. Heb je hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's dit ding

https://datasheets.content4us.com/nl_nl/datasheet/56027757

Maar: Ik zie daar (helaas) ook nérgens iets staan over 't vermogen pér poort?

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 09-06-2019 15:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
Heb je het al geprobeerd? Volgens mij mag het pas een USB3 poort genoemd worden als hij die 900mA kan leveren. Dat een telefoon dat niet trekt ligt vermoedelijk aan de leeftijd van de telefoon die maximaal USB2 afspreekt en die heeft een limiet van 500mA wat je mag negotiaten. Dat je telefoon wel 1000mA via een adapter trekt komt omdat hij dan helemaal geen USB spreekt maar gewoon probeert meer te trekken totdat het voltage inkakt.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
OnTracK schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:41:
Nog niet geprobeerd, omdat ik niet goed weet wat de headset zal doen als er te weinig vermogen is. Kan het geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Nee. De headset heeft aan hoeveel stroom hij nodig heeft, een als de poort dat niet kan leveren wordt hij niet geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

het is maximaal 900mA op USB 3

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik had er niet eens aan gedacht... zojuist headset aangesloten op mobo en na een korte tijd krijg ik een mixed reality window te zien, met een hardware check. Niet alles is in orde, maar USB wel. Dus met een beetje geluk werkt het ook met de usb port van de mobo :)
Mocht het niet zo zijn, dan meld ik mij hier weer.
Pagina: 1