nieuw entertainment systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgams
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-06-2022
Hoi,

Ik wil een nieuw entertainmentsysteem in mijn woonkamer opzetten. Heb LG C8 gekocht. Debatteren tussen het doen van een traditionele 3.0 setup met AVR of het krijgen van iets als Samsung HW-N950 / Q90R of SonosBeam + Sub

Eventuele suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je zelf al eens de voor en nadelen bekeken en uitgeschreven? Heb je ruimte voor grotere speakers, wil je combineren, wil je kunnen streamen, etc etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 09-06-2019 09:04 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgams
Joopieboy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:04:
Heb je zelf al eens de voor en nadelen bekeken en uitgeschreven? Heb je ruimte voor grotere speakers, wil je combineren, wil je kunnen streamen, etc etc.
Ja, ik heb gekeken naar de verschillen tussen de twee. Wilt u winkels in Amsterdam kennen waar ik het verschil kan testen tussen de installatie van de boekenplank en een soundbar?

Mijn woonkamer heeft een rechthoekige vorm, 11m x 4m met aan de ene kant een keuken en de bank + tv-opstelling in het andere.

Budget is minder dan 1k, ik was op dit moment het volgende aan het overwegen:
Links / Rechts - Elac B6.2
Midden - Elac C6.2
AVR - Denon X1400H/ X1500H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:10
Rgams schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:53:
Budget is minder dan 1k, ik was op dit moment het volgende aan het overwegen:
Links / Rechts - Elac B6.2
Midden - Elac C6.2
AVR - Denon X1400H/ X1500H
Ik zeg doen

[ Voor 37% gewijzigd door LA-384 op 09-06-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Mijn inziens gaat een receiver + speakers setup nog altijd boven een soundbar of sonos/heos oplossing. Je haalt over het algemeen meer kwaliteit in huis, maar wat minder gemak. Voor mensen die gewoon prima geluid willen en het moet gewoon werken is Sonos prima. Wil je beter en meer functies, dan zou ik voor een avr en speaker setup gaan.

De door jou gekozen receiver is voor algemeen gebruik prima. Je zou zelfs nog heos speakers kunnen koppelen voor multi room audio.

Qua speakers zou ik even gaan luisteren. Met jouw budget kom je ook in de speakers van Q Acoustic, dali, klipsch, Jamo en ga zo maar door. Ik ging naar de winkel voor eens setje dali sensor 1,maar ging naar huis met een setje q Acoustic 3020. Of te wel, speakers koop je niet op papier, maar op gehoor. Ga dus luisteren in de winkel.

Tevens koop je beter de x1400h want die is goedkoper. Het verschil in vermogen is niet relevant bij speakers in deze klasse.

Kortom, koop die x1400h als die qua functies bij je wensen past, en ga lekker luisteren in winkels om jouw speakers te kiezen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit.

Het is altijd beter als een of andere soundbar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De enige soundbar / wireless combi die ik ooit echt goed geluid heb horen geven was een Denon Heos set. Zat ook zonder sub voldoende laag in. Maar dan praat je ook over ca 1500 euro voor soundbar en twee HS speakers. Met een dergelijk budget moet je draadloos echt als prio zien wil je niet voor een bedrade set gaan, want daar haal je voor dat geld veel meer geluid en functionaliteit in huis :)

Niks mis met die Elacs, maar ga ze alsjeblieft beluisteren en zet ze ook naast andere speakers. Geluidssmaak is persoonlijk namelijk. Duik ook zeker even bij Correct de koopjeskelder in als je kunt, daar heb je vaak veel meer speaker voor je geld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor jou goed genoeg geluid is, is natuurlijk subjectief. Maar je kunt wel redelijk zeggen dat een set "echte" speakers beter klinkt. Een soundbar heeft als voordeel dat het 1 apparaat is.

Maar dat is afhankelijk waar voor jou de voorkeur ligt. Ga je voor het beste geluid, dan is het simpel: Bijna geen enkele soundbar klinkt als een losse set speakers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rgams schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:43:
Hoi,

Ik wil een nieuw entertainmentsysteem in mijn woonkamer opzetten. Heb LG C8 gekocht. Debatteren tussen het doen van een traditionele 3.0 setup met AVR of het krijgen van iets als Samsung HW-N950 / Q90R of SonosBeam + Sub

Eventuele suggesties?
Losse speakers op de juiste plekken klinken vrijwel altijd beter dan een soundbar en het voordeel van een AVR t.o.v. een soundbar is dat je meer aansluitmogelijkheden hebt en vaak ook uitgebreidere ondersteuning qua audiocodecs, streamingservices, etc. Wil je minimalistisch en ga je toch weinig aansluiten en is geluidskwaliteit niet de hoogste prio dan is een soundbar een prima optie. In vrijwel alle andere gevallen is de AVR+speakers het beste alternatief.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgams
Heel erg bedankt voor je advies! Welke winkel kan ik in Amsterdam bezoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:10
Het beste ga je naar een hifi winkel.

https://maps.google.com/m...1AKHe6pDeAQ_AUoAXoECA4QAQ

Het 2 seconden Google werk hoef je niet meer te doen. Het beluisteren zal je wél zelf moeten doen, als dat niet teveel werk is.

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 13-06-2019 06:23 ]

Pagina: 1