Mijn inziens gaat een receiver + speakers setup nog altijd boven een soundbar of sonos/heos oplossing. Je haalt over het algemeen meer kwaliteit in huis, maar wat minder gemak. Voor mensen die gewoon prima geluid willen en het moet gewoon werken is Sonos prima. Wil je beter en meer functies, dan zou ik voor een avr en speaker setup gaan.
De door jou gekozen receiver is voor algemeen gebruik prima. Je zou zelfs nog heos speakers kunnen koppelen voor multi room audio.
Qua speakers zou ik even gaan luisteren. Met jouw budget kom je ook in de speakers van Q Acoustic, dali, klipsch, Jamo en ga zo maar door. Ik ging naar de winkel voor eens setje dali sensor 1,maar ging naar huis met een setje q Acoustic 3020. Of te wel, speakers koop je niet op papier, maar op gehoor. Ga dus luisteren in de winkel.
Tevens koop je beter de x1400h want die is goedkoper. Het verschil in vermogen is niet relevant bij speakers in deze klasse.
Kortom, koop die x1400h als die qua functies bij je wensen past, en ga lekker luisteren in winkels om jouw speakers te kiezen.
Succes!