Inhoud oude iPhone verdwijnt na aansluiten op internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Ik had nog een iPhone 6s liggen in een kast, eigenlijk was ik m al vergeten. Al meer dan een jaar niet gebruikt maar er stonden nog wel behoorlijk wat foto's op. Voordat ik de iPhone aan mijn PC koppelde hing ik m eerst nog even in mijn Wi-Fi netwerk. Achteraf gezien dom maar het kwaad was geschied. Opeens waren de foto's verdwenen.

Vindt er een soort synchronisatie met Apple plaats zodra je een telefoon of ander Apple apparaat aansluit op internet waardoor dit kan gebeuren?

Verder las ik dat de back-up in iCloud maximaal 180 blijft staan als je er geen gebruik meer van maakt. Daar stond dus nog een back-up. Die is dan dus weg?

Misschien ook nog van belang is dat ik na het aansluiten op internet de telefoon heb laten bijwerken naar de laatste ios versie. Zijn er nog opties om de foto's alsnog terug te halen?

Beste antwoord (via be3a18 op 10-06-2019 13:52)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:11
jup, je had waarschijnlijk iCloud Foto's aanstaan... als je hem dan weer met internet verbind (en je die foto's dus ooit hebt verwijderd uit iCloud), dan synchroniseert ie dat...

https://support.apple.com/nl-nl/HT204264

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
jup, je had waarschijnlijk iCloud Foto's aanstaan... als je hem dan weer met internet verbind (en je die foto's dus ooit hebt verwijderd uit iCloud), dan synchroniseert ie dat...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Geronimous schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:36:

Ok, en omdat iCloud een jaar niet gebruikt is wordt alles verwijderd en daarna wordt die verwijder actie doorgevoerd naar de iPhone zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
be3a18 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Ok, en omdat iCloud een jaar niet gebruikt is wordt alles verwijderd en daarna wordt die verwijder actie doorgevoerd naar de iPhone zeker?
Bij mijn weten wordt er niks verwijderd na een jaar op iCloud?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Geronimous schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Bij mijn weten wordt er niks verwijderd na een jaar op iCloud?
Ik las op de site van Apple dat na inactiviteit in/op iCloud van 180 dagen de back-ups worden verwijderd. Vandaar dat dan alles weg is. Maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
be3a18 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Ik las op de site van Apple dat na inactiviteit in/op iCloud van 180 dagen de back-ups worden verwijderd. Vandaar dat dan alles weg is. Maar ik kan het mis hebben.
Backups, ja, maar iCloud Fotos niet...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Geronimous schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Backups, ja, maar iCloud Fotos niet...
Oke, bedankt. Ik ga het uitzoeken. Ik lees dat je ze tot 30 dagen na de verwijdering kunt terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee bedoelen ze terug halen uit je vuilbak in de photos app. Maar inderdaad moeten deze op een ander device met iCloud sync verwijderd zijn wel je dit scenario reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

be3a18 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Oke, bedankt. Ik ga het uitzoeken. Ik lees dat je ze tot 30 dagen na de verwijdering kunt terug halen.
Een foto die je verwijdert uit je 'filmrol' blijft 30 dagen in de 'prullenbak'

Log eens in in iCloud en kijk naar reservekopie van je 6S. In iCloud heb je denk ik oa je huidige iPhone en de 6S staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Je kunt overigens Apple Support bellen als je je foto's ook niet in de prullenbak vind. Ze kunnen dan misschien de foto's van de laatste 30 dagen terughalen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1