Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peroeske
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik doe als hobby een server opbouwen van 0. heb al een paar stappen gedaan en moet nog enkele software erop installeren.

Nu ben ik tot de stap van office gekomen om deze te activeren, ik heb een volume licentie aangekocht maar heb nog niet de juiste office kunnen vinden.

Mijn vraag is kan iemand mij zeggen welke office ik moet pakken.
...
besturingsysteem:

Windows server 2016 standaard
HP proliant microserver gen 10
AMD opteron X3216 APU
RAM= 8 GB
Intern geheugen 4 teragig

...

Heb al verschillende geprobeerd:
- office proplus 2019
- office proplus 2016
- office 365
- office 365 Business

Hij blijft zeggen dat er een volume licentie moet zijn al ik op een terminal server zit.

Heb ook is opgezocht op internet wat ik kan doen maar daar ben ik niet echt wijzer van geworden.
Heb wel iet gelezen van Azure AD Connect, kan ik hier iets mee ?
...

Marcus Lamens

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan toch inloggen op je licensing-portal en daar de correcte ISO van Office downloaden die bij je volume license hoort?

Of, maar dat kan ook, je kan een VAMT-feature op je omgeving installeren, daar je license key opvoeren en dan je Terminal Server daartegen licenseren?

/edit: had je https://docs.microsoft.co...g-remote-desktop-services gelezen; daar is nog wel een manier te vinden :)

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 09-06-2019 11:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 18:52
Ik vermoed dat je een Click-to-Run variant van Office probeert te installeren terwijl je via RDP ingelogd bent en hier tegen aanloopt:

Microsoft Support - Error when opening the Click-to-Run version of an Office program or suite on a terminal server

Om de oplossing te vinden moeten we exact weten welke versie van Office je hebt gekocht (2016/2019 of O365 en welke variant)

I Don't Know, So Don't Shoot Me