Help - PC - Win10 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 08:50
Mijn vraag

PC start niet meer op, hij herkend de SSD wel, maar boot niet meer vanaf de SSD met Win10

Relevante software en hardware die ik gebruik

Win10
Ryzen 5 2600X
Gigabyte X470
SSD Samsung 850 250Gb
SSD Crucial MX500 (toegevoegd op 8 juni 2019, gisteren dus)
2 x oude HD met foto’s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de settings in de bios gecontroleerd. Daar worden beide SSD’s herkend. Hij ziet ook nog de 2 oude HDD, die als foto opslag wordt gebruikt.

Bootsequence is zoals het altijd was als eerste de Samsung. Daar staat Win10 op.
Gisteren heb ik de Crucial toegevoegd en hem via manager toegevoegd. Ik heb de games vanaf de Samsung naar de Crucial gezet (WoW en The Division 2). Gisterenmiddag de Crucial erin gezet, en daarna is de PC aangebleven. Ik heb in de avonduren nog TD2 gespeeld. Daarna uitgezet en vanmorgen weer aan. Daarna blijft de prompt knipperen. :(

*na de installatie van de Crucial heb ik per ongeluk een SATA kabel los getrokken van de Samsung. Deze heb ik weer terug gezet. Toen stond het systeem aan. Ik weet niet of dat invloed heeft, want ik heb beide SSD’s daarna nog gewoon gebruikt.

Het is de enige PC in huis. Daarnaast 2 Ipad’s, dus ik weet ook niet zo goed of ik op een creatieve wijze een opstartbestand voor Win10 kan genereren.

Nu kan het natuurlijk zijn dat ik bij de manager een verkeerde keuze heb gemaakt met de schijven. Maar het zou zomaar ook wat anders kunnen zijn.

Wie weet raad en kan mij helpen?

Alvast bedankt!!!

Beste antwoord (via tommy2005 op 11-06-2019 20:42)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Je hebt een Windows 10 installatie USB nodig om de opstartbestanden te repareren.

Met een draaiende pc een sata kabel inpluggen is niet slim.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:06

ResuCigam

BOFH

Je zou je nieuwe SSD eens los kunnen halen en kijken of je pc dan wel weer opstart.

We do what we must because we can.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Je hebt een Windows 10 installatie USB nodig om de opstartbestanden te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
ResuCigam schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:19:
Je zou je nieuwe SSD eens los kunnen halen en kijken of je pc dan wel weer opstart.
Deze had ik idd ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
Uszka schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:21:

Dat is een goede idd, alleen nu de uitdaging omdat ik geen pc of laptop heb waar ik dat op kan downloaden.

Shame on me, v.w.b da kabel idd. Ik realiseerde me ook wel dat ik een potentieel probleem met kortsluiten had kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
Vanmiddag geprobeerd om via een laptop een USB / iso opstart te maken. Maar via de media creation tot 3 maal toe een error. Via Rufus ook geprobeerd, maar na 80% ook een error. De 32gb USB was niet in orde, maar die was netjes geformatteerd en Rufus herkende hem in eerste instantie wel en begon er ook naar weg te schrijven.

Wie heeft er nog een goed idee?

[ Voor 20% gewijzigd door tommy2005 op 09-06-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Je doet de PC aan en wat zie je dan op het scherm? Hij boot niet meer maar komt er een foutmelding? Zo ja welke? En wat voor error precies geeft de Media Creation Tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
Nuccie schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:33:
Je doet de PC aan en wat zie je dan op het scherm? Hij boot niet meer maar komt er een foutmelding? Zo ja welke? En wat voor error precies geeft de Media Creation Tool?
Er komt geen foutmelding. De computer komt niet verder dan een knipperende prompt nadat het merk van het MOBO in beeld is geweest. Beeld blijft zwart met alleen een knipperend streepje op het scherm.

De error van mediacreation: Media Creation Tool error code 0x80042405 – 0xA001A

Nu lees ik vanmorgen op een ander forum dat mediacreation vanaf de USB stick draaien zou kunnen helpen... die had ik nog niet gezien. Ik heb de betreffende laptop nu niet meer bij de hand. Dus ik moet wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
De problemen zijn opgelost.. Met behulp van een USB stick gemaakt op een geleende laptop.

De tip om de mediacreation tool vanaf de usb de draaien was de sleutel tot de oplossing.

Dit topic kan op slot, dank jullie wel voor het meedenken.
Pagina: 1