JvS schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:23:
[...]
Het foto album is zacht gezegd wat lastig bruikbaar vanaf mobiele devices. Je moet eerst 4 stappen ondergaan en een resize uitvoeren, terwijl een fotoalbum dat allemaal automatisch zou kunnen doen (doet het nu ook al, maar op niet zulke bruikbare resoluties).
En niemand die erover nadenkt om een keertje op een lagere resolutie / file-size een foto te maken? Heb hier "gewoon" een 6MP foto en die is JPG-compressed nog geen 1.5MB op mijn smartphone. Een 48MP foto (incl HDR metadata) is net aan 9MB. Lineair gerekend; ik kan dus ongeveer 20MP non-HDR schieten in de 5MB limiet van Tweakers.
Voorbeeldje:

(1.76MB groot, niet bewerkt / resized / whatever. Bam, foto gemaakt, op T.net geslingerd).
Hoeveel detail moet je wel niet in je advertentie hebben dat 20MP te weinig is om te laten zien wat je in de aanbieding hebt? Kijk naar een gemiddelde webwinkel; plaatjes van enkele honderden KB voor een volledig ingezoomd produkt op een resolutie van grofweg 1280x1024.
Voorbeeldje:

Moet het allemaal nog scherper? Nog groter? Nog duidelijker? Wat moet je aan een moederbord nog meer laten zien dan dit? En dat komt gewoon uit de Pricewatch en is nog geen 500KB groot.
Maar, ik sta open voor suggesties: welke use-case vind je tegenwoordig normaal dat je foto's van 16MP of meer en groter dan 5MB per stuk absoluut ontegenzeggelijk altijd expliciet nodig hebt om een (tweedehands) produkt te verkopen?
[
Voor 5% gewijzigd door
MAX3400 op 09-06-2019 11:14
]