4 MB limit bij afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij een verkoop maak ik meestal de foto met mijn telefoon, echter is het elke keer dat deze rond de 4 a 5 MB zijn.

Is het mogelijk dit limiet iets op te rekken zodat ik niet elke keer alle afbeeldingen door een resize tool moet halen? De afbeeldingen worden uiteindelijk toch gecomprimeerd opgeslagen?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wie zit er op te wachten een random topic aan te klikken en dan (door onwetendheid van een lid) ineens 20x 7MB aan full-size plaatjes binnen te trekken? Nog afgezien dat het op mobiele devices er ook nog eens absoluut *** uitziet qua layout?

Voor advertenties begrijp ik ook niet waarom de file-size groter moet; ook hier weer mobiel wordt het toch resized weergegeven. Moet ik eerst 7MB van 1 foto binnentrekken en de inline viewer van Tweakers zet he toch automatisch op, pak 'm beet, 2048x1440 op mijn smartphone.

/edit: zit je wel op de goede site met je foto's want mijn fotoalbum op Tweakers zegt toch echt: "Afbeelding 1 (max 5MB per foto)".

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 09-06-2019 09:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05 07:21

SeatRider

Hips don't lie

Het antwoord is dus, nee de afbeelding wordt niet gecomprimeerd opgeslagen :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

MAX3400 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:45:
En wie zit er op te wachten een random topic aan te klikken en dan (door onwetendheid van een lid) ineens 20x 7MB aan full-size plaatjes binnen te trekken? Nog afgezien dat het op mobiele devices er ook nog eens absoluut *** uitziet qua layout?

Voor advertenties begrijp ik ook niet waarom de file-size groter moet; ook hier weer mobiel wordt het toch resized weergegeven. Moet ik eerst 7MB van 1 foto binnentrekken en de inline viewer van Tweakers zet he toch automatisch op, pak 'm beet, 2048x1440 op mijn smartphone.

/edit: zit je wel op de goede site met je foto's want mijn fotoalbum op Tweakers zegt toch echt: "Afbeelding 1 (max 5MB per foto)".
Je doet wel de maximaal negatieve interpretatie he?

Het zou ideaal zijn als foto's uloaden uit je telefoon wat makkelijker gemaakt wordt en dat er een 'medium size' thumbnail wordt aangemaakt (zeg 1000 pixels breed ofzo), die je kan gebruiken op het forum.

Het foto album is zacht gezegd wat lastig bruikbaar vanaf mobiele devices. Je moet eerst 4 stappen ondergaan en een resize uitvoeren, terwijl een fotoalbum dat allemaal automatisch zou kunnen doen (doet het nu ook al, maar op niet zulke bruikbare resoluties).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou eerder pleiten voor een resample/resize op het forum, zodat je niet zelf de boel hoeft te resizen/resamplen maar dat voor je word gedaan.

Dat er een beperking zit aan het formaat snap ik maar het zou prettiger zijn als de upload tool daar wat werk uit handen neemt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JvS schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:23:
[...]

Het foto album is zacht gezegd wat lastig bruikbaar vanaf mobiele devices. Je moet eerst 4 stappen ondergaan en een resize uitvoeren, terwijl een fotoalbum dat allemaal automatisch zou kunnen doen (doet het nu ook al, maar op niet zulke bruikbare resoluties).
En niemand die erover nadenkt om een keertje op een lagere resolutie / file-size een foto te maken? Heb hier "gewoon" een 6MP foto en die is JPG-compressed nog geen 1.5MB op mijn smartphone. Een 48MP foto (incl HDR metadata) is net aan 9MB. Lineair gerekend; ik kan dus ongeveer 20MP non-HDR schieten in de 5MB limiet van Tweakers.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KzLJRMaDfxinaZXdBAmg6sb7/full.jpg
(1.76MB groot, niet bewerkt / resized / whatever. Bam, foto gemaakt, op T.net geslingerd).

Hoeveel detail moet je wel niet in je advertentie hebben dat 20MP te weinig is om te laten zien wat je in de aanbieding hebt? Kijk naar een gemiddelde webwinkel; plaatjes van enkele honderden KB voor een volledig ingezoomd produkt op een resolutie van grofweg 1280x1024.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDe3zSACIsvfNabclwkQy7DEqAA=/i/2002136883.png
Moet het allemaal nog scherper? Nog groter? Nog duidelijker? Wat moet je aan een moederbord nog meer laten zien dan dit? En dat komt gewoon uit de Pricewatch en is nog geen 500KB groot.

Maar, ik sta open voor suggesties: welke use-case vind je tegenwoordig normaal dat je foto's van 16MP of meer en groter dan 5MB per stuk absoluut ontegenzeggelijk altijd expliciet nodig hebt om een (tweedehands) produkt te verkopen?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 09-06-2019 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zit nogal in de "rot op, doe maar wat beter je best" modus.

Die 20mp heb je niet nodig. Maar het is wel relaxed als je gewoon de standaardfoto van je telefoon in een fotoalbum kan pleuren en dat dat album er dan een internetbruikbaar plaatje van maakt. Het huidige tweakers album doet dat niet, want die houdt dan drie dingen over:
1. Het originele plaatje (veel te groot)
2. Een zeer klein thumbnail (niet bruikbaar)
3. Een extreem kleine thumbnail (leuk voor als je een mini gallery wilt maken)

Daar is wel ruimte voor verbetering. Het is niet zo dat een 20mp plaatje up kunnen loaden betekent dat dat plaatje perse in advertenties moet staan (dat maak jij ervan). Het is gewoon handig als je de foto's die je hebt kunt gebruiken in het foto album en dat dat album er dan bruikbare dingen van maakt.

edit:
Overigens is dit meer een feature request (een oudje al). Ik heb dat topic weer eens omhoog geschopt:
Grotere 'thumbnails' mogelijk in fotoalbum?

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 09-06-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@MAX3400 Het probleem zit hem denk ik vooral in het zelf moeten resizen.

Ik heb mijn digicam en telefoon standaard en altijd op de hoogste resolutie staan. Qua opslag dáár maakt het geen biet uit, toch ruimte zat en ik heb liever een source foto die een te hoge resolutie heeft, dan een te lage.

Resizen is relatief irritant en lage resolutie maken is helemaal onhandig.

Vandaar mijn suggestie om de uploader van Tweakes dusdanig aan te passen dat 'ie automatisch resized en resampled zodat het niet boven de 5MByte uit komt. Best of both. Uploaden is minder gedoe en tóch worden de foto's zelf niet groter dan 5MByte. Het enige "probleem" is dat je minder controle hebt over de eindkwaliteit maar hell, het zijn foto's op een forum. Een artefact meer of minder of wat onscherpte maakt niemand iets uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JvS schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:20:
Je zit nogal in de "rot op, doe maar wat beter je best" modus.

...

Overigens is dit meer een feature request (een oudje al). Ik heb dat topic weer eens omhoog geschopt:
Grotere 'thumbnails' mogelijk in fotoalbum?
Leest de topicstart nog eens... Het ging over verkopen van produkten. Dat doe je niet op GoT. En V&A lijkt al een resizer te hebben (waar dus zelf thumbnails worden gemaakt).

Neemt niet weg; je omzeilt goed mijn vorige vraag: waarom moet je 5MB (of meer) per foto hebben in een advertentie? Omdat je minstens een 4K-scherm nodig hebt om zonder pinch/zoom een advertentie te kunnen bekijken? Of vind je het dan wel normaal dat als Tweakers de limiet opschroeft voor plaatjes, dat het (mobiel) bekijken van advertenties ook een ergernis wordt omdat het constant niet op je beeld past?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

@MAX3400 al upload ik een foto van 50mb; wat let t.net om de foto vóór mij te resizen naar een beter formaat(/formaten). Ik wil dat ook al jaren graag. Als na de upload een foto van 1mb daar uit komt met een resolutie die binnen bepaalde perken is, win-win toch?

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 09-06-2019 11:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MAX3400 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:31:
[...]

Neemt niet weg; je omzeilt goed mijn vorige vraag: waarom moet je 5MB (of meer) per foto hebben in een advertentie?
Dat wil niemand perse om maar een groot plaatje in de advertentie te zetten. Dat is ook de vraag niet. De vraag is: Waarom mag ik niet zo'n groot plaatje uploaden. Dat jij dan helemaal los gaat op "waarom moet je zo'n groot plaatje hebben in je advertentie" is jouw interpretatie van de vraag. Volgens mij hoeft de topicstarter helemaal geen 20mp plaatjes in zijn advertentie te hebben perse. Hij wil gewoon de foto's van z'n telefoon kunnen gebruiken zonder gedoe.
MAX3400 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:31:
[...]

Leest de topicstart nog eens...
Juist... Iets met splinter, balk, enzo.. Succes.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 09-06-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JvS zit op het goed spoor. Het gaat me alleen om de afbeeldingen van de V&A. Het zou fijn zijn als je een gemaakte foto kan toevoegen aan de advertentie, waarbij T.net de foto resized naar een zinvolle maximale resolutie en JPEG compressie.

Het doel is om een stuk gebruiksgemak toe te voegen. T.net is geoptimaliseerd voor de browser van een mobiele telefoon, is handig als je dan niet omslachtig op een telefoon een afbeelding vooraf moet resizen om de advertentie te kunnen plaatsen.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@Elect Dat is wat anders dan in je TS staat. :)
Maar kun je 'm dan niet beter hier heen laten verplaatsen: Mooie Features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in MF thuis.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03
Om deze reden upload ik de foto's die ik met WhatsApp maak. Dan zijn ze al kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 22:12
MAX3400 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Hoeveel detail moet je wel niet in je advertentie hebben dat 20MP te weinig is om te laten zien wat je in de aanbieding hebt? Kijk naar een gemiddelde webwinkel; plaatjes van enkele honderden KB voor een volledig ingezoomd produkt op een resolutie van grofweg 1280x1024.

Voorbeeldje:
[Afbeelding]
Moet het allemaal nog scherper? Nog groter? Nog duidelijker? Wat moet je aan een moederbord nog meer laten zien dan dit? En dat komt gewoon uit de Pricewatch en is nog geen 500KB groot.

Maar, ik sta open voor suggesties: welke use-case vind je tegenwoordig normaal dat je foto's van 16MP of meer en groter dan 5MB per stuk absoluut ontegenzeggelijk altijd expliciet nodig hebt om een (tweedehands) produkt te verkopen?
Puur even voor de use-case, niet omdat ik denk dat het allemaal groter moet. De hogere resolutie geeft misschien de mogelijkheid om de staat van een product te beoordelen. Maar in de praktijk is dat amper te doen. Ook omdat sommige foto's bij slecht licht worden geschoten/de camera niet goed is/...

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 07:41

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

+1

Heb recent flink opgeruimd en zo’n 30 V&A-advertenties gemaakt. Lekker snel direct vanaf de iPhone of iPad een ad maken en foto’s erbij zetten. Helaas is in 20% van de gevallen de foto (van mijn iPhone XS) groter van 4MB, dus moet ik gekke trucs uithalen om die erin te krijgen.

Zou fijn zijn als de V&A grotere foto’s accepteert. Ik vind het prima dat ze gedownsized worden, zolang ik maar makkelijk advertenties kan toevoegen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1