Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
Ik ben mij aan het oriënteren voor een 49" inch tv voor gaming (PS4 pro), en twijfel tussen:

pricewatch: Sony KD-49XF9005 Zwart

of

pricewatch: Samsung QE49Q6F (2018) Zilver

Vergelijking naast elkaar:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1184373;1158357/

De Samsung is (volgens mij) een entry-level QLED, met hele lage input lag en de Sony heeft full array local dimming maar een iets hogere input lag.

Iemand een idee, suggestie of voor eenzelfde keuze gestaan? Oled zou mooi zijn, ware het niet dat 55-inch gewoon te groot wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
En waarom is 55inh te groot? Past het niet of? De LG oled 55B8 koop je al voor 999 en dan heb je wel echt iets goeds in huis.

Een tv kan niet snel groot genoeg zijn. 49inch lijkt als je van bijvoorbeeld 40 inch komt groot, maar het went snel en al gauw had je toch liever 55 gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Past inderdaad niet, stukje muur is zeg maar net groot genoeg voor 49 inch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
NL_Scratch schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:03:
En waarom is 55inh te groot? Past het niet of? De LG oled 55B8 koop je al voor 999 en dan heb je wel echt iets goeds in huis.

Een tv kan niet snel groot genoeg zijn. 49inch lijkt als je van bijvoorbeeld 40 inch komt groot, maar het went snel en al gauw had je toch liever 55 gehad. :)
De grootte van een tv wendt inderdaad snel, maar dit is ook persoonlijk. Jij vindt dat een tv niet groot genoeg kan zijn terwijl een ander wellicht formaat X bij een kijkafstand van Y niet comfortabel vindt kijken.

@renegrunn Niet iedereen is te spreken over Android TV, los van het OS is de Sony XF9005 qua beeldkwaliteit veel beter vergeleken met de Samsung Q6. Qua input lag zit er ongeveer 5 ms verschil tussen, dit is in de praktijk te verwaarlozen.

De Samsung 49Q6 heeft FreeSync echter maar een 60Hz native paneel in tegenstelling tot de Sony die geen FreeSync heeft maar wel een 120Hz native paneel.

[ Voor 8% gewijzigd door Freshouttheoven op 09-06-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
E
Freshouttheoven schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:23:
[...]

@renegrunn Niet iedereen is te spreken over Android TV, los van het OS is de Sony XF9005 qua beeldkwaliteit veel beter vergeleken met de Samsung Q6. Qua input lag zit er ongeveer 5 ms verschil tussen, dit is in de praktijk te verwaarlozen.

De Samsung 49Q6 heeft FreeSync echter maar een 60Hz native paneel in tegenstelling tot de Sony die geen FreeSync heeft maar wel een 120Hz native paneel.
Thanks, helder advies. Het OS ken ik, en dat is inderdaad niet geweldig, maar gezien deze tv enkel voor gaming gebruikt zal worden kan ik er mee leven.