Goede Interne Harde Schijven voor een PS4/pro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:54
Ik heb een Ps4 en kwam op een pagina waar uitgelegd word hoe je de schijf van de PS4 kan vervangen
https://www.coolblue.nl/a...-4-opslag-uitbreiden.html

Dat maakte me nieuwsgierig en gaf mij de drang om de schijf van mijn eigen ps4 te vervangen
Omdat er weinig ruimte is in de ps4 en een nieuwe interne schijf wat spellen iets sneller zou kunnen maken
Zat ik te kijken naar een nieuwe schijf.

Coolblue verwijst zelf naar een aantal eigen merk harde schijven voor de ps4
Waar ik deze zag, omdat het de meeste Terrabyte had van allemaal.

De reviewpage over die schijf is een beetje wisselvallig, maar de users die de schijf gebruikten als een pc schijf en niet als een ps4 schijf, waren er wisselvallig over en de enige user die de schijf goed beoordeelde die gebruikte de schijf voor de ps4.

Maar voordat ik hem ga kopen wou ik weten of er geen betere schijven zijn voor de ps4, omdat de schijf all een paar jaar oud is, wou ik weten of er al betere schijven uit waren.

Omdat niet alles in de PS4 past en ik geen idee heb welke schijven hier de discussie starten welke schijf dit jaar de beste schijf voor de PS4/pro is.

[ Voor 5% gewijzigd door Zonkrijger op 09-06-2019 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 06:58
Goedemorgen,

ik denk dat het pas leuk wordt als je vervangt door een echte ssd.
de schijf die jij hebt gezien is een hybride, persoonlijk zou ik voor de echte ssd gaan, maar dat hangt van je budget af.

het spel wordt volgens mij niet sneller, je laadtijden wel.

https://www.eurogamer.net...ata-3-make-a-difference_9

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
Goedemorgen.
Ja het gaat grotendeels om de laadtijden
Ik speel nu Horizon Zero Dawn, en laadtijden zijn iets wat toch wel een beetje begint te ergeren

Dus de hybride harde schijf die ik liet zien zou niet echt zoveel helpen met laadtijden?
Weet jij misschien ook betere harde schijven voor de ps4 dan die gene die ik heb laat zien?
Zie dat graag willen weten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

Croga

The Unreasonable Man

bkloeth schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:54:
ik denk dat het pas leuk wordt als je vervangt door een echte ssd.
de schijf die jij hebt gezien is een hybride, persoonlijk zou ik voor de echte ssd gaan, maar dat hangt van je budget af.
Dat ligt er helemaal aan wat je doel is. Als je meer opslagruimte wilt is vervangen door een SSD een hele dure aangelegenheid....

@Anoniem: 37297 Ik vindt die pagina bij Coolblue wel grappig. Klik je op "Alle schijven voor de PS4", komt daar een Toshiba 3.5" schijf bij waar bij staat "Geschikt voor: Desktop", dus niet voor PS4....
Wat de reviews van die Seagate betreft; ik zie daar nou niet echt negatieve punten langs komen behalve de geluidsproductie. Zie geen reden waarom dat een slechte schijf zou zijn.
Zonkrijger schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:00:
Goedemorgen.
Ja het gaat grotendeels om de laadtijden
Ik speel nu Horizon Zero Dawn, en laadtijden zijn iets wat toch wel een beetje begint te ergeren

Dus de hybride harde schijf die ik liet zien zou niet echt zoveel helpen met laadtijden?
Weet jij misschien ook betere harde schijven voor de ps4 dan die gene die ik heb laat zien?
Zie dat graag willen weten ^^
Dan kun je beter voor een SSD gaan inderdaad. Voor grofweg hetzelfde geld zit je dan op ongeveer 1TB aan opslag. Kijk hier eens: categorie: Solid state drives

[ Voor 35% gewijzigd door Croga op 09-06-2019 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonkrijger
Bedankt, zit nu bij de SSD te kijken en ik zag al een vraag bij de Discussie pagina van de
Samsung SSD 860 QVO 2 TB

Denk wel dat ik dan voor de 2 TB Samsung ga.
Nogmaals bedankt, anders had ik nu een hybride gekocht, inplaats van SSD ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou eerst even nadenken hoeveel opslag je wilt hebben. 1TB is kosten-technisch nog wel te doen, maar voor meer opslag zou ik gewoon een hybride HDD kopen. Het is sowieso handig om eens wat vergelijkingen te googlen, maar volgens mij maakt het in een PS4 niet zo heel veel uit. Bovendien, als je spellen vanaf een BluRay speelt, is de BluRay-disk je bottleneck en niet de HDD. Dat zou ik dus even in m'n achterhoofd houden als je ook BlueRay-disks gebruikt.
Pagina: 1