[www] Nederlandse text-adventure Koerier voor de koning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• THAiSi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2020
Ik heb om mijn zoon te helpen met begrijpend lezen een text-adventure gemaakt. Ik was vroeger gek op adventure games (monkey island etc) maar deze zijn natuurlijk allemaal engels (niet handig voor een kind in groep 4 ;) )

Je kan het spelen op desktop en mobiel. En voor extra nostalgisch gevoel voor het spelen van een text-adventure kun je in het menu "DOS" mode aanzetten. Voor kinderen met wat leesproblemen die bekend zijn met de klankblokken methode heb ik daar ook een mode voor toegevoegd.

Je kan het spel spelen op https://tekstavontuur.nl

Ik hoop in de toekomst hier meerdere verhalen aan toe te kunnen voegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wow! Heel gaaf gedaan die tekstopbouw!
Alles gedaan om niet dat briefje te hoeven pakken, maar kon er niet omheen ;) toch leuk hoeveel zijpaadjes er al waren. Hoelang groot is het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THAiSi
Moeilijk in te schatten, ik denk ergens tussen 2 en 6 uur spelen... voor kinderen en mensen met minder adventure ervaring waarschijnlijk langer. Voortgang wordt automatisch bewaard, dus je kan gerust het ophakken in meerdere spelsessies :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimvanp1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik ben echt positief verrast! Ik amuseerde me direct al meer dan ik had verwacht.
Dit wordt zeker een leuke afleiding tijdens het studeren. Slim dat de vooruitgang bewaard wordt.
Mooi gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

THAiSi schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:14:
Moeilijk in te schatten, ik denk ergens tussen 2 en 6 uur spelen... voor kinderen en mensen met minder adventure ervaring waarschijnlijk langer. Voortgang wordt automatisch bewaard, dus je kan gerust het ophakken in meerdere spelsessies :-)
Holy moly, ok, dan stop ik nu ff. Ik dacht dat ik het wel even snel kon fixen :o
Leuk tot nu toe, complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

Spotmatic

Ken sent me

Geweldig! Zit de tijd te doden in de aankomsthal van Schiphol en met zo'n leuke adventure (in DOS mode uiteraard) vliegt de tijd. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 13-09 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

*Gaap*. Nee het was niet saai, het is dat ik te laat naar bed ging om dat spel uit te spelen want het was aanstekelijk en het verhaal was leuk. Leuke plotwendingen ook. :P Wel hier en daar kleine spelfoutjes (inclusief dt-fout) gezien, dus eens voorzichtig controleren. :)

Ik zou je aanraden om de shortcuts in hoofdletters te doen. Duurde even aan't begin voordat ik doorhad dat het een 't' betrof voor de tas, het was allemaal net wat te klein. En ik wou dat ik de DOS-mode eerder had gezien, was makkelijker lezen geweest. Misschien dat menu duidelijker tonen? Of DOS-mode een eigen knopje omdat het een snelle GUI-switch is?

Jammer dat het einde net wat te vroeg stopt, ik wou die detour nog wel even zien voordat ze naar dat nieuwe bestemming zouden gaan. :)

In't kort: Gaaf spel, laat me weten wanneer het verhaal doorgaat. :D

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, had medicijn gereed. Ging bij Eucalypta praten en toen ineens “sluit boek” -> afgelopen? Bug of vreemd einde? Kon nog van alles doen naar mijn idee.
Qua spelfoutjes was ik “stormtde” (spatie ontbreekt) en “wetterlijk” tegengekomen.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-06-2019 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 13-09 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

CyBeRSPiN schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:18:
Hmm, had medicijn gereed. Ging bij Eucalypta praten en toen ineens “sluit boek” -> afgelopen? Bug of vreemd einde?
Klinkt als een bug, want het verhaal gaat veel verder dan dat.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Trinsec schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:20:
[...]

Klinkt als een bug, want het verhaal gaat veel verder dan dat.
Hm balen, kan ook niet terug nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 17:22

Locke_

Iron within, Iron Without!

heel erg gaaf gedaan, ik ga mijn vrouw vragen om er eens doorheen te gaan, die werkt in het onderwijs en is altijd erg geinteresseerd in dit soort dingen.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Heel erg tof! Ook "the making of" is erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 14:22
Mooi gedaan!

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:02

Punkrocker

Mostly harmless

CyBeRSPiN schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:22:
[...]

Hm balen, kan ook niet terug nu.
Cookies wissen?

Edit:
Stom van me. Dan ga je niet alleen een stap terug maar ben je alles kwijt...

[ Voor 20% gewijzigd door Punkrocker op 09-06-2019 11:42 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:45
Super gemaakt!

Ik lees hier e.e.a. over spellingsfouten. Kan je het misschien op github plaatsen?

Mooi gedaan! Goede vaders zijn ondergewaardeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THAiSi
Harm_H schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:55:
Super gemaakt!

Ik lees hier e.e.a. over spellingsfouten. Kan je het misschien op github plaatsen?

Mooi gedaan! Goede vaders zijn ondergewaardeerd.
Thanks! Alles is opensource en op github: https://github.com/matthijsgroen/tekst-avontuur let wel dat je jezelf niet moet spoilen :-D maar Pull requests zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Super tof, ik ben alweer een uurtje verder :$

Ik zal hem eens met mijn zusje delen, die zit in het basisonderwijs.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THAiSi
CyBeRSPiN schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:18:
Hmm, had medicijn gereed. Ging bij Eucalypta praten en toen ineens “sluit boek” -> afgelopen? Bug of vreemd einde? Kon nog van alles doen naar mijn idee.
Dat was een bug. Hij is inmiddels gevonden en verholpen :-) bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

THAiSi schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:18:
[...]

Dat was een bug. Hij is inmiddels gevonden en verholpen :-) bedankt voor het melden!
Ok top, mooi dat je hebt kunnen vinden waar het mis ging (en dank voor een linkje in de DM zodat ik vanaf daar weer verder kan! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Uitgespeeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ook uitgespeeld! Was op het laatst wel erg zoeken naar wat ik nog moest proberen, maar het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Superleuk!
Grappige iedereen-is-een-goodguy-mix van Paulus de Boskabouter en Joris en de Draak (en een badderende reus van Sjakie en de bonenstaak?)
Leest lekker weg en blij dat het in Lucas-arts adventure modus is. (Niet zoals bij Sierra, dat ik uit frustratie een stoeptegel door het scherm wil gooien)
Teun is super handig en ik houd er ook erg van, dat je een aantal items/locaties meerdere keren nodig hebt om verder te komen. Houdt de "kaart" lekker klein.
Heb er ongeveer 3 uur over gedaan. Voelde me weer helemaal mini-vaan achter de C64, maar dan zonder EN-NL woordenboek :) d:)b

Ik kwam één verhaallijn "foutje" tegen:
spoiler:
als je in de toren de lift laat zakken, voordat je Bloem over de molensteen vertelt, klopt
Bloem: 'Ok mooi! Volgens mij hebben we allebei het zelfde plan. Ik neem de lift wel. Zie ik je beneden?
Bloem gaat zo met de lift naar beneden. Ik kan maar beter de trap nemen.

eigenlijk niet

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THAiSi
Bedankt voor alle toffe reacties! _/-\o_ Ik heb nog een paar mooie kleine verhaallijn foutjes kunnen fixen

spoiler:
Zo kon je ook een appeltaart hebben bemachtigd, voordat je de dwerg wat had gegeven
Pagina: 1