grappig ... of nee peinlijk in deze hele discussie ... of misschien nog wel meer dan dat opmerkelijk.
is dat Ayporos ( in eerste instantie ) ook autisten op het zelfde level "weg zet" als de rest die hij aanhaald! En daar hoor je dan in dit opic weer niemand over?!
daar gelaten dat ik het absoluut niet eens ben met zijn verdere uit eenzetting en verklaring voor zijn reacties, zit er misschien wel een kern van waarheid in. ..... Althans op medisch niveau dan.
Laten we het is ontleden.
elk en ieder persoon is zijn leven gestart in de buik van zijn mama. heel makkelijk biologie 101. papa en mama hebben een gezellige avond. Aan het einde van de avond word het iets serieuzer. papa en mama vrijen met elkaar en hopla voor je het weet heeft een zaadcel een eicel bereikt is het een klompje cellen en is mama zwanger.
Dan nu de voortgezet onderwijs biologie. Elk klompje cellen begint in het beginsel als een niet bepaald geslacht ( is in iedergeval niet zichtbaar ), bij de bevruchting zou al wel duidelijk moeten zijn wat het geslacht is! Na 10 weken beginnen er zichtbare kenmerken te komen. en pas een aantal weken later kan je op een echo zien hoe t er voor staat. De hormoonhuishouding is op dat moment bepalend van wat het geslacht word ( oestrogeen voor de dames testosteron voor de heren ).
Echter het laatste gaat bij de ontwikkeling van een een foetus nog wel is "anders" op een later tijdstip begint het ander hormoon toch te overheersen en zo en eens is een vrouwtje een mannetje en andersom. Als dit ook de secundaire geslachtsorganen dus de fysieke betreft, werd vroeger ook wel gesproken over hermafrodiet! Iedereen kent dit wel en met name de heren/jongens onder ons zullen er ( in hun jonge jaren ) wel is opgezocht hebben. want wat is er nu vreemder dan iemand die fysiek zowel het 1 als het ander heeft!
Maar het gebeurt ook dat de verandering van de hormoon huishouding pas na de ontwikkeling van de fysieke geslachts organen plaats vind. Deze mensen komen tegenwoordig ( gelukkig op steeds jongere leeftijd ) erachter dat ze in een "verkeerd" lichaam geboren zijn. Veel van deze mensen gaan als transeksueel door het leven, en kiezen er op latere leeftijd vaak voor officieel van geslacht te veranderen!
In beide gevallen kan ik mij er geen voorstelling van maken met wat voor een conflicten deze mensen in hun leven allemaal zitten. Want je bevind je constant in een indentiteits crisis. Gelukkig heb ik daar als hetro seksueel man nooit mee te maken gehad. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je bij alles wat je doet altijd aan het nadenken moet zijn over "is dit wel normaal gedrag" ( persoonlijk vind ik dat dus absurd dat je daar uberhaupt over na moet denken ... maar ja dat haal je niet zo snel uit iemand dat hij/zij zich daarvoor niet voor dient te schamen )
Het bovenstaande medische aspect zou je dus als medisch onderbouwing kunnen gebruiken in je hypothese, gezien het medisch een feit is! Is het een "fout" .... weet ik niet. Tis een moreel etische vraag waar bij je bij jezelf te rade moet gaan denk ik! Wel moet je beseffen dat het natuur is, t komt immers bij de rest in de dierenwereld ook voor! Niet heel veel maar vaak genoeg.
Op de vraag of je homofilie op dezelfde manier kunt benaderen als het hier boven omschreven. Tja moeilijk .... kan het er mee te maken hebben .... ja misschien wel. Er is echter geen medische verklaring voor! Wel komt ook homofilie voor bij andere dieren ( ook zelfs vastgelegd op camera )! Dus dat is ook niet vreemd. Waarom er dan ook mensen vreemd naar zitten kijken is mij nog altijd een raadsel!
Wel moet ik het Ayporos na geven ... nee in de basis is er geen verschil tussen mensen ongeacht welk geslacht, geaardheid, huidskleur, politieke voorkeur of godsdienst je uit oefent/hebt! Tis jouw manier hoe je hiermee omgaat welke "kleur" je daar aangeeft. Houd er echter wel rekening mee dat in de tijd waarin we nu leven alles PC ( politiek correct ) is. Iets wat er uberhaupt voor zorgt dat mensen een veel korter lontje hebben dan een X aantal jaren geleden! Iets wat al een X aantal jaren onderwerp genoeg is voor de zogenaamde satire programma's zoals het alom bekende southpark, dat dit links en rechts op de hak neemt! En naar mijn mening .... terecht en ook nog goed doet ook!
Ondanks alles wil ik Ayporos en ook de anderen in dit topic toch nog iets mee geven, en dat is. In een wereld die toch al zo steenhard is. Zelfs al voor mensen die "normaal" ( wat je daar ook onder wilt verstaan ) zijn. Expliciet uithalen naar mensen/groepen die het toch al extra zwaar hebben omdat ze: A. met hun indentitiet worstelen, B. een slecht zelf beeld hebben gezien hun omstandigheden, C. Al bij voorbaat in de minderheid zijn. Er nog is extra tegen aanschoppen is zoiezo not done ( gaan we weer lekker PC ik weet het, maar zou ook niet anders weten hoe ... als je snapt wat ik bedoel. ) , om er dan echter eindeloos over door te zagen helpt ook niet! Ik zou willen eindigen met een statement van Morgan Freeman (
YouTube: Morgan Freeman on Black History Month ) die als Afro Amerikaan vaak gevraagd word naar discriminatie. zijn uitlating zou ik breed over alle subjecten van discriminatie willen trekken ( ook om verdere PC discussies zoals dit toch enigzins in te dammen ) bespreekbaar maken is 1 ding, er overblijven zagen is een andere ... er moet eens!! een einde komen aan de discussie en dat gebeurt pas als alle neuzen dezelfde kant op staan ( als pasen en pinksteren op 1 dagen vallen vermoedelijk

)
als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd