Toon posts:

Kan ik als gebruiker ook meehelpen met de Pricewatch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn zoektocht naar een "goedkope" externe harde schijf behuizing met usb 3.0 kwam ik via Google terecht op de website van Paradigit.

De betreffende Sweex Behuizing, zie deze link:
https://www.paradigit.nl/...bywYiUuVp33helRoC5UTw_wcB

wordt hier aangeboden voor 10 euro.

Deze prijs zie ik niet terug in de Pricewatch, ik zie zelfs de hele winkel niet. Mijn vraag is, worden ALLE winkels uberhaupt wel vermeldt in de Pricewatch, of zijn er ook uitzonderingen? Het kan bv. zijn dat Tweakers bepaalde winkels links laat liggen, vanwege mogelijk frauduleuze handelingen of andere redenen. En is het ook mogelijk om als forum gebruiker een melding te maken bij de Pricewatch dat een bepaald artikel ergens goedkoper is, of niet in de lijst staat?

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-06-2019 08:24)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:11:
Deze prijs zie ik niet terug in de Pricewatch, ik zie zelfs de hele winkel niet.
Dan kijk je niet goed - maar daar was je al achter - want ze hebben bij ruim 3000 producten in de Pricewatch een prijs :)
Mijn vraag is, worden ALLE winkels uberhaupt wel vermeldt in de Pricewatch, of zijn er ook uitzonderingen?
Nee. Dat is zelfs onmogelijk.

Sowieso moeten we op de hoogte zijn van het bestaan van die winkel en/of die winkel op de hoogte zijn van de Pricewatch.

En daarnaast moet een winkel bereid zijn het bijbehorende contract met ons aan te gaan. Er zijn winkels die dat niet willen. Het kan zijn dat ze de meerwaarde er niet van zien. Of dat de kosten-baten niet goed uitkomen. Of zelfs dat ze domweg niet in een prijsvergelijker willen staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:54:
Maar wie bepaald dat dan? Neemt de winkel contact op met Tweakers, of gaat Tweakers de winkel benaderen?
Beide komen voor. En uiteindelijk moet zowel de winkel als Tweakers besluiten dat we een contract willen aangaan.
Want ik zie in de Pricewatch dus ook dat winkels beoordeeld worden op hun geleverde spullen, klantenservice, verzending en retourneren. Al met al erg handig.
Dat kan zelfs voor winkels die geen betalende klant zijn. Gebruikers kunnen een winkel ook aandragen via de ietwat verstopte 'shop toevoegen'-link.
Het kan bv. zijn dat Tweakers bepaalde winkels links laat liggen, vanwege mogelijk frauduleuze handelingen of andere redenen.
Dat is vziw bij Paradigit niet het geval, maar dat komt helaas inderdaad wel voor.
En is het ook mogelijk om als forum gebruiker een melding te maken bij de Pricewatch dat een bepaald artikel ergens goedkoper is, of niet in de lijst staat?
Door de manier waarop wij de Pricewatch vullen is dat eerste praktisch niet echt mogelijk. We lezen meerdere keren per uur csv/xml/json-bestanden van winkels in.
En alle prijzen die daarin staan worden in principe opgenomen; uiteraard vooropgesteld dat wij het bijbehorende product ook in de database hebben.

Een "willekeurige" winkel zomaar even toevoegen en de bijbehorende prijs er in zetten is daardoor best veel werk.

Maar een criterium dat we ook aan winkels meegeven - omdat wij het niet zelf kunnen uitfilteren - is dat de producten online te verkrijgen moeten zijn. Het zou kunnen dat Paradigit om die reden dit product niet in hun "feed" opneemt omdat ze erbij vermelden dat ie "Alleen beschikbaar in onze winkels" is.

Er moeten dus diverse dingen samenkomen voor een prijs bij ons verschijnt:
  • De winkel moet een werkende prijs-feed ingesteld hebben
    En hoewel gebruikers dus winkels kunnen toevoegen, garandeerd dat uiteraard niet die prijs-feed.
  • Het product moet bij ons bekend zijn, inclusief juiste productcode(s).
    Ook hier kan de gebruiker ons bijstaan. Zowel door nieuwe producten toe te voegen, als door eventuele fouten in de specificaties en productcode(s) te melden.
  • De winkel moet voor het betreffende product een prijs in de feed opnemen
Het lijkt er in dit geval op dat die laatste stap relevant is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij mijn zoektocht naar een "goedkope" externe harde schijf behuizing met usb 3.0 kwam ik via Google terecht op de website van Paradigit.

De betreffende Sweex Behuizing, zie deze link:
https://www.paradigit.nl/...bywYiUuVp33helRoC5UTw_wcB

wordt hier aangeboden voor 10 euro.

Deze prijs zie ik niet terug in de Pricewatch, ik zie zelfs de hele winkel niet. Mijn vraag is, worden ALLE winkels uberhaupt wel vermeldt in de Pricewatch, of zijn er ook uitzonderingen? Het kan bv. zijn dat Tweakers bepaalde winkels links laat liggen, vanwege mogelijk frauduleuze handelingen of andere redenen. En is het ook mogelijk om als forum gebruiker een melding te maken bij de Pricewatch dat een bepaald artikel ergens goedkoper is, of niet in de lijst staat?
Een winkel moet een abonnement bij Tweakers nemen om in de Pricewatch te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een winkel moet betalen om in PW te staan en/of per klik. Dan kan een winkel er dus (bewust) voor kiezen om een bepaald item wel/niet in PW te zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wie bepaald dat dan? Neemt de winkel contact op met Tweakers, of gaat Tweakers de winkel benaderen?

Want ik zie in de Pricewatch dus ook dat winkels beoordeeld worden op hun geleverde spullen, klantenservice, verzending en retourneren. Al met al erg handig. Maar Paradigit staat er dan waarschijnlijk niet tussen*. En deze heeft deze externe schijf behuizingen nu in de aanbieding voor 10 euro. Aangezien ik nog wat losse schijven heb liggen, zou dit een mooi koopje zijn. Maar ja, als iets te mooi is om waar te zijn, is het vaak ook zo. Ik kan natuurlijk ook even googelen op Paradigit en kijken of er elders reviews over de betrouwbaarheid van deze winkel bestaan.

* https://tweakers.net/shopreview/49/paradigit/shopreviews/
even te hard geroepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 23:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Deze prijs zie ik niet terug in de Pricewatch, ik zie zelfs de hele winkel niet.
Dan kijk je niet goed - maar daar was je al achter - want ze hebben bij ruim 3000 producten in de Pricewatch een prijs :)
Mijn vraag is, worden ALLE winkels uberhaupt wel vermeldt in de Pricewatch, of zijn er ook uitzonderingen?
Nee. Dat is zelfs onmogelijk.

Sowieso moeten we op de hoogte zijn van het bestaan van die winkel en/of die winkel op de hoogte zijn van de Pricewatch.

En daarnaast moet een winkel bereid zijn het bijbehorende contract met ons aan te gaan. Er zijn winkels die dat niet willen. Het kan zijn dat ze de meerwaarde er niet van zien. Of dat de kosten-baten niet goed uitkomen. Of zelfs dat ze domweg niet in een prijsvergelijker willen staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:54:
Beide komen voor. En uiteindelijk moet zowel de winkel als Tweakers besluiten dat we een contract willen aangaan.
Want ik zie in de Pricewatch dus ook dat winkels beoordeeld worden op hun geleverde spullen, klantenservice, verzending en retourneren. Al met al erg handig.
Dat kan zelfs voor winkels die geen betalende klant zijn. Gebruikers kunnen een winkel ook aandragen via de ietwat verstopte 'shop toevoegen'-link.
Het kan bv. zijn dat Tweakers bepaalde winkels links laat liggen, vanwege mogelijk frauduleuze handelingen of andere redenen.
Dat is vziw bij Paradigit niet het geval, maar dat komt helaas inderdaad wel voor.
En is het ook mogelijk om als forum gebruiker een melding te maken bij de Pricewatch dat een bepaald artikel ergens goedkoper is, of niet in de lijst staat?
Door de manier waarop wij de Pricewatch vullen is dat eerste praktisch niet echt mogelijk. We lezen meerdere keren per uur csv/xml/json-bestanden van winkels in.
En alle prijzen die daarin staan worden in principe opgenomen; uiteraard vooropgesteld dat wij het bijbehorende product ook in de database hebben.

Een "willekeurige" winkel zomaar even toevoegen en de bijbehorende prijs er in zetten is daardoor best veel werk.

Maar een criterium dat we ook aan winkels meegeven - omdat wij het niet zelf kunnen uitfilteren - is dat de producten online te verkrijgen moeten zijn. Het zou kunnen dat Paradigit om die reden dit product niet in hun "feed" opneemt omdat ze erbij vermelden dat ie "Alleen beschikbaar in onze winkels" is.

Er moeten dus diverse dingen samenkomen voor een prijs bij ons verschijnt:
  • De winkel moet een werkende prijs-feed ingesteld hebben
    En hoewel gebruikers dus winkels kunnen toevoegen, garandeerd dat uiteraard niet die prijs-feed.
  • Het product moet bij ons bekend zijn, inclusief juiste productcode(s).
    Ook hier kan de gebruiker ons bijstaan. Zowel door nieuwe producten toe te voegen, als door eventuele fouten in de specificaties en productcode(s) te melden.
  • De winkel moet voor het betreffende product een prijs in de feed opnemen
Het lijkt er in dit geval op dat die laatste stap relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal duidelijk. Het klopt inderdaad dat het product enkel af te halen valt, en daarom dus niet in de Pricewatch voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend soetemans
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 09:14
Ik zou het ook wel handig vinden als je een betere prijs kan melden van een winkel die normaal in de pricewatch staat, ik heb bv net op amazon.de een WD MyBook 8TB gekocht voor 149.90 euro terwijl jij die en andere promoties vaak niet terugziet in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Het betreft hier ook nog een product waarvan ze 1 promomodel in groningen hebben liggen die enkel in de winkel kan worden afgehaald, lijkt me voor het overzicht niet handig als dat soort aanbiedingen in de PW staan
Pagina: 1