Creative Geforce2Pro 64RAM of Ati Radeon 64RAM

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ben al een paar dagen aan het rondneuzen voor een nieuwe videokaart en deze 2 springen er voor mij het best uit. Maar nu wil ik advies horen van de kenners. Is die Radeon 64RAM nou echt zo goed voor 3D of is die Creative nou beter. Kwa prijs is die Creative niet zo duur. Maar als je zo'n Geforce2Pro van Asus neemt betaal veel meer.
Graag advies, bedankt al vast.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Yo, Niels99.

De Geforce II van Creative is wel een stuk beter in games.

De Ati ook maar niet zo snel.
(Als je 32bit speelt is die best snel.)
Ati 2d beeld, de Geforce is in 2d beeld niet zo best.

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik zou het niet beter kunnen samen vatten.

Heb zelf net de ASUS Geforce2 pro gekocht.

Verwijderd

Ik heb een Diamond Viper 550. >:)
Die werkt nog steeds!

Maar dat terzijde.
Zoals ik al zij, waar wil je hem voor gaan gebruiken?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Hoofdzakelijk games, maar over een maand ga ik overstappen naar groter beeld. Dus dan wil met aardig hoge resoluties draaien. Dat moet ie dus ook kunnen draaien mijn toekomstige 3Dkaart. Op een 19inch beeld.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

ik zou gaan voor de Geforce II Pro.......en das niet alleen omdat ik de secretaris ben van Got:Dutch Geforce Fanclub >:)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Die Creative Geforce2pro is een stukkie goedkoper dan de Asus en Elsa en Hercules.
Is er dan zo'n groot verschil tussen, behalve dan bij Asus met een deluxe en een pure. Maar echt kwa chipset.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 15:01
de pro wil nog weleens een Ultra worden >:) overklokken naar ultra dan wel...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Waarom per sé een Creative? er zijn wel goedkopere merken verkrijgbaar...

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Dat is het enigste wat ik in Haarlem en omgeving kan vinden, behalve Powercoler maar daar ben ik niet zo kapot van. Oke Asus ook maar die zijn hier (Mycom) flink duur vindt ik. En merken als Leadtek/CardExpert zijn hier amper/nooit verkrijgbaar. En dan alleen nog Ati Radeon bij (Computerland)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Powercolor is anders dezelfde kaart qua design. Garantie regel je toch wel met je leverancier en drivers haal je bij nVidia. Waarom powercolor minder zou zijn begrijp ik niet, ik heb er zelf ook een en die werkt perfect en klokt lekker over.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ja die Chipset van Nvidia is gewoon hetzelfde als alle andere, maar ik hoor/het schijnt zo dat dat het geheugen en alle chipsets er omheen op die kaart van lager kwaliteit is. Is die Creative dan niet goed of zijn er betere.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb laatst nog de powercolor pro gekocht bij gistron

375,- voor de 32 mb versie en 400,- voor de 64 mb versie.

En dan overclocken tot "pro" snelheid. Er zit overigens wel een echte "pro" chip op.
Het geheugen gaat niet harder dan 400 mhz.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Is Gistron een beetje een goeie onlineshop

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb de hele shopsurvey doorlopen voordat ik wat bij gistron ben gaan kopen...

De reacties zijn bijna allemaal positief (check anders zelf ff). Zorg dat, wanneer je gaat bestellen op hun site, ff bij "opmerkingen" zet dat je een e-mail wilt ontvangen wanneer die kaart niet in voorraad is.

1 ding kan ik je wel zeggen: Ze zijn heel goedkoop!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 11:57
De ATi kaart heeft het voordeel dat-ie wat meer features heeft. Daar tegenover staat dat de Radeon wat minder snel is.
Als je een snel systeem hebt kun je denk ik het beste een Radeon kopen. 80 of 100 FPS zie je hetzelfde. De beeld kwaliteit van de radeon is gewoon wat beter. dus op een snel systeem zou ik de radeon pakken.

Waar je rekening mee moet houden is dat ATi nogal onregelmatig levert. Ik heb eerst een Radeon besteld (2 maanden geleden) en het duurde een maand tot ik te horen kreeg dat er een zending in aantocht was. Maar ze wisten nog niet welke versie ik zou krijgen. (166 of 183 Mhz).

Dus je moet maar kijken wat je het belangrijkst vind.

Verwijderd

Zeker voor een 19 inc' scherm is de Geforce II PRO veel sneller dan de Ati kaart.

Verwijderd

Creative Geforce 2 pro Roels :P

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Oke, kort maar krachtig.
Waar gekocht en hoeveel.

Pagina: 1