Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-09 19:59
Hoi ik weet niet zeker of het hier hoort, maar ik zag netwerk staan en dat heeft volgensmij wel iets met portforwarding te maken.

Dus hallo, ik wi graag met een paar internetvrienden op een minecraft server spelen die op mijn computer runt en nu wil ik dus weten hoe, al de videos die ik op internet zie hierover hebben zo'n andere interface vergeleken met de connect box, dus weet iemand hoe ik een poort moet openzetten om minecraft met vrienden te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ziggo heeft een forum waar zaken als portforwarding ook worden besproken. Geen idee wat je zelf al geprobeerd hebt; sowieso "videos op intermet" zeggen me vrij weinig dus kom eens met solide informatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 11:05
Vaak staat er ergens in de interface van je router een kopje 'Portforwarding'. Als je die niet gelijk ziet, staat ie dan misschien onder het tabje 'Settings' oid?
Wat je buiten portforwarden waarschijnlijn ook nog moet doen is de poort opengooien in je firewall op je computer, als die niet al open staat. Heeft niet echt met de OP te maken, maar misschien toch wel handig om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:15
Op het forum van Ziggo staat een vrij gedetailleerde instructie over hoe je port forwarding in kunt stellen: https://community.ziggo.n...ng-op-de-connectbox-16114

Let er wel op dat jouw computer standaard een dynamisch IP-adres krijgt (DHCP) en dat een port forward statisch is (dus port 25565 gaat altijd naar 192.168.178.x). Je lost dat op door de computer een vast IP-adres te geven (zie stap 3-6 in de handleiding hierboven).

Vervolgens inderdaad controleren of Windows Firewall (of wat je ook gebruikt) poort 25565 (standaard poort voor Minecraft dedicated server) inbound toestaat en dan zou je er moeten zijn.

Wellicht ten overvloede, maar jouw Minecraft server is alleen bereikbaar op het moment dat jouw computer aan staat. Verder moet je jouw externe IP-adres delen met je vrienden, en heeft Ziggo in de meeste regio's dynamische externe IP-adressen. Dat kan inhouden dat na enige tijd jouw externe IP-adres verandert. Dat moet je dan weer opnieuw doorgeven ;) . Dit kun je oplossen met dynamische DNS, maar probeer eerst die port forward maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ericje627 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:03:
Let er wel op dat jouw computer standaard een dynamisch IP-adres krijgt (DHCP)
Ik zou dus een static IP configureren ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof