Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC reageert traag, maar eenmaal opgestart geen probleem!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paul1717
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
Dus, mijn 7 jaar oude PC loopt als een zonnetje....als hij eenmaal de programma's opgestart heeft. BF1, regulier internet, andere spellen, alles draait goed maar met name Chrome duurt eeuwen voordat het opgestart is. Wie heeft hier de oplossing voor?

Schijven zijn gedefragmenteerd, verder geen enkel probleem met de PC.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maak eens een nieuw profiel aan en test daar mee?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:52
Chrome eens resetten

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:28
Schijven gedefragmenteerd, dus je hebt geen ssd?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Paul1717 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:26:
Chrome duurt eeuwen voordat het opgestart is. Wie heeft hier de oplossing voor?
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Misschien de cache en opgeslagen data opruimen ?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29
Wellicht is je HD/Ssd aan het sterven.

• Paul1717
Het is dus niet alleen Chrome, had ik even beter moeten vermelden. Opstarten van Origin bijvoorbeeld duurt een eeuwigheid nadat ik het aangeklikt heb, zelfde voor Pinnacle. Als het eenmaal opgestart is, reageren de programma's zoals je mag verwachten.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:52
Paul1717 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:19:
[...]

Het is dus niet alleen Chrome, had ik even beter moeten vermelden. Opstarten van Origin bijvoorbeeld duurt een eeuwigheid nadat ik het aangeklikt heb, zelfde voor Pinnacle. Als het eenmaal opgestart is, reageren de programma's zoals je mag verwachten.
Heb je al gekeken naar je geheugen of die veel fouten heeft of langzaam is, en SSD het zelfde, zoals er ook aan je gevraagd wordt hier?
Of heb je nog geen idee waar te beginnen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Paul1717
Mel33 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:57:
[...]

Heb je al gekeken naar je geheugen of die veel fouten heeft of langzaam is, en SSD het zelfde, zoals er ook aan je gevraagd wordt hier?
Of heb je nog geen idee waar te beginnen?
Hoe controleer ik het geheugen op fouten of vertraging?
Ben een absolute PC noob, geen idee dus waar te beginnen :X

• Uszka
Als het geheugen fouten heeft dan krijg je heel andere symptomen.

Hoe zit het met de ssd?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Klinkt als Windows 10 op een 'oude' harde schijf. Door een bug in Windows 10 zal een harde schijf altijd op 100% belasting draaien. Daardoor wordt de computer verschrikkelijk traag en starten de programma's traag op. Oplossing: een SSD plaatsen en daar Windows + alle programma's op zetten.

Overigens kun je even naar de verkenner navigeren en rechtermuisknop -> eigenschappen op de C:/-drive doen. In tabblad hardware kun je al je opslagmedia vinden. Als je daar even een foto van maakt, wordt het duidelijk of er al een SSD in het systeem zit.

• Paul1717
hoi1234 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:20:
Klinkt als Windows 10 op een 'oude' harde schijf. Door een bug in Windows 10 zal een harde schijf altijd op 100% belasting draaien. Daardoor wordt de computer verschrikkelijk traag en starten de programma's traag op. Oplossing: een SSD plaatsen en daar Windows + alle programma's op zetten.

Overigens kun je even naar de verkenner navigeren en rechtermuisknop -> eigenschappen op de C:/-drive doen. In tabblad hardware kun je al je opslagmedia vinden. Als je daar even een foto van maakt, wordt het duidelijk of er al een SSD in het systeem zit.
Zit geen SSD in maar ouderwetse HD.
Oplossing is dus mogelijk een SSD plaatsen en opnieuw Windows 10 erop als ik het goed begrijp?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Paul1717 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:01:
[...]

Oplossing is dus mogelijk een SSD plaatsen en opnieuw Windows 10 erop als ik het goed begrijp?
Ja. Ligt er natuurlijk ook aan wat de overige specificaties zijn. Proberen kan altijd, maar als je het zelf niet aandurft, is het bij een computerwinkel vrij duur. Als de PC al wat ouder is het niet altijd een verstandige keuze om te upgraden. Soms is een nieuwe dan beter.

• Uszka
Paul1717 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:01:
[...]

Een ssd geeft een oud systeem opstartvleugels. Voor je gevoel start alles 100x zo snel op.
Even voor de beeldvorming: welke cpu en moederbord heb je?
Welk budget zou je over hebben voor een ssd? Globaal kost 250GB €40, 500GB €60 en 1TB €100.
Pagina: 1