Toon posts:

Gaming laptop presteerd niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb vorig jaar September een gaming laptop nieuw gekocht. Al hoewel ik er best tevreden mee ben aangezien ik van Apple ben overgestapt presteert hij niet echt naar behoren. Games die ik eigenlijk makkelijk aan zou kunnen krijg ik zware frame drops bij en soms is het gewoon zo erg dat ik niet eens het menu in kan door de 1 fps die ik soms krijg.

Ik heb een HP Omen-15 GTX 1060 met 16 GB RAM met een i7 Processor. Ik speel niet erg zware games, ik speel spellen zoals: Cities Skylines, Football Manager 2019. Maar ik heb ook spellen als Insurgency Sandstorm en Squad die gewoon onspeelbaar zijn terwijl dat wel zou moeten kunnen. Zelfs als ik alles op low zet en vele settings uit zet krijg ik ongelooflijk veel frame drops. Wat ik ook merk is dat mijn laptop beter presteert wanneer ik mijn oplader eruit haal i.p.v. erin doe. Iets wat eigenlijk andersom zou moeten, je zou denken dat wanneer hij in de lader zit juist beter presteert maar hoe dan ook heb ik veel frame drops in beide gevallen.

Ik ben verder niet heel erg thuis in alle software en heb ook zeker niet veel verstand van computers maar ik heb wel mijn research gedaan natuurlijk voordat ik deze laptop kocht. Wat ik al wel geprobeerd heb is een beetje te kijken naar het energiebeheer schema en die aan te passen naar performance settings maar dit lijkt het alleen maar erger te maken. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:30
Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu als je aan het gamen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:38:
Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu als je aan het gamen bent?
Die zijn best hoog, die liggen over het algemeen rond de 97 graden. Ik vind mijn laptop ook altijd best wel heet aan voelen, soms kan hij niet eens op mijn schoot liggen zo warm vind ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Tegen de 100 graden gaat je laptop sowieso terugclocken (throttlen), dus dat kan heel goed verklaren waarom de prestaties tegenvallen. Heb je al gekeken of er misschien stof in de ventilatoren zit?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:46:
Tegen de 100 graden gaat je laptop sowieso terugclocken (throttlen), dus dat kan heel goed verklaren waarom de prestaties tegenvallen. Heb je al gekeken of er misschien stof in de ventilatoren zit?
Nee maar ik heb hem wel vaak op een redelijk stoffige plek staan, dus ik geloof best wel dat er stof in zit. Hoe kan ik dit na laten kijken en fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:01:
Hallo ik heb vorig jaar September een gaming laptop nieuw gekocht. Al hoewel ik er best tevreden mee ben aangezien ik van Apple ben overgestapt presteert hij niet echt naar behoren. Games die ik eigenlijk makkelijk aan zou kunnen krijg ik zware frame drops bij en soms is het gewoon zo erg dat ik niet eens het menu in kan door de 1 fps die ik soms krijg.

Ik heb een HP Omen-15 GTX 1060 met 16 GB RAM met een i7 Processor. Ik speel niet erg zware games, ik speel spellen zoals: Cities Skylines, Football Manager 2019. Maar ik heb ook spellen als Insurgency Sandstorm en Squad die gewoon onspeelbaar zijn terwijl dat wel zou moeten kunnen. Zelfs als ik alles op low zet en vele settings uit zet krijg ik ongelooflijk veel frame drops. Wat ik ook merk is dat mijn laptop beter presteert wanneer ik mijn oplader eruit haal i.p.v. erin doe. Iets wat eigenlijk andersom zou moeten, je zou denken dat wanneer hij in de lader zit juist beter presteert maar hoe dan ook heb ik veel frame drops in beide gevallen.

Ik ben verder niet heel erg thuis in alle software en heb ook zeker niet veel verstand van computers maar ik heb wel mijn research gedaan natuurlijk voordat ik deze laptop kocht. Wat ik al wel geprobeerd heb is een beetje te kijken naar het energiebeheer schema en die aan te passen naar performance settings maar dit lijkt het alleen maar erger te maken. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Heb je de laptop al een schoon gemaakt van stof ?
welke uitvoering heb je precies ?
heb je instellingen aangepast in bios ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:50:
[...]

Heb je de laptop al een schoon gemaakt van stof ?
welke uitvoering heb je precies ?
heb je instellingen aangepast in bios ?
Nee ik zou niet weten hoe ik hem schoon zou moeten maken van stof.

Ik heb de HP Omen 15-dc0xxx
Ik weet niet wat bios is, heb ook sowieso niet veel gedaan met instellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:51:
[...]

Nee ik zou niet weten hoe ik hem schoon zou moeten maken van stof.

Ik heb de HP Omen 15-dc0xxx
Ik weet niet wat bios is, heb ook sowieso niet veel gedaan met instellingen etc.
oa hier zie je wat foto's, ga je met stofzuiger zet dan fan vast met tandenstoker, zodat die niet extreem hard gaat draaien. reviews: HP Omen 15 - Snel scherm in midrange-gamelaptop

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 01:06
Ik heb hier wel eens dit soort laptops.
Een repaste met nieuwe koelpasta (Noctua NT-H1 of H2 / Kryonaut en alle stof er even uit doet vaak wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop inmiddels schoon laten maken door Cool Blue aangezien als ik hem zelf open zou maken mijn garantie zou vervallen. Het probleem is nu echter dat hij nog steeds erg heet word op het moment dat ik hem in de oplader doe. Wanneer ik hem opgeladen heb en dan games begin te spelen word hij helemaal niet warm en heb ik prima FPS, maar op het moment dat mijn oplader erin gaat word hij weer gewoon tegen de 97 graden en krijg ik zeer slechte FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je kan nog kijken naar prestatieschema bij instellingen. Als je 'm aansluit op de stroom, dan zal 'ie waarschijnlijk automatisch naar 'hoge prestaties' gaan, waardoor 'ie warmer wordt en terug gaat clocken. Op de batterij doet 'ie dat niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:18:
Ik heb mijn laptop inmiddels schoon laten maken door Cool Blue aangezien als ik hem zelf open zou maken mijn garantie zou vervallen. Het probleem is nu echter dat hij nog steeds erg heet word op het moment dat ik hem in de oplader doe. Wanneer ik hem opgeladen heb en dan games begin te spelen word hij helemaal niet warm en heb ik prima FPS, maar op het moment dat mijn oplader erin gaat word hij weer gewoon tegen de 97 graden en krijg ik zeer slechte FPS.
op zich klopt dat wel, op accu draait hij 'met de rem er op' op netstroom mag hij max draaien en wordt dus warm en klokt terug. Zorg dat de lucht inlaat en uitlaat niet afgedekt zijn, dan gaat het mogelijk beter.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ga ermee naar Coolblue https://www.coolblue.nl/klantenservice
(je garantie vervalt niet na zelf reinigen,dat is gewoon onderhoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:34
Gebruik je wel de dedicated GPU? Forceer die anders in het Nvidia control panel. Komt nog wel eens voor dat die op de chipset interne gpu wilt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Wanneer ik hem opgeladen heb en dan games begin te spelen word hij helemaal niet warm..
Heb je geen optie in je bios om snel laden uit te zetten ? Soms is dat ook geplaatst onder iets als battery saver.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden maar ik kan nergens het probleem vinden. Ik heb op Nvidia het bestuursysteem geüpdate, helpt niet. Ik heb ook mijn laptop gewoon op mijn bureau staan, soms til ik hem zelfs even op zodat de lucht goed in en uit gaat. Bij prestatieschema heb ik ook gewoon de standaard aanbevolen instellingen van HP en heb ik die van hoge prestaties dus uit staan. Ik ben nogal een leek hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:22
1. Wat heeft coolblue nou precies gedaan?
En heb je hem daar ook gekocht
Wat zeiden ze, hebben ze het voor je getest of hij te warm werd?
En heb je hen verteld bij welke game dat gebeurd

2. Als je nog een andere ssd hebt liggen en die in kan bouwen zou ik daar eens een schone Windows op zetten en die game dan eens spelen. Of als je dat niet hebt Windows zelf eens opnieuw installeren

Kijk ook even of er nieuwe bios update is
En of er iets bekend is waarom hij zo warm wordt
Het staat ook bij de review dat hij warm wordt maar 97 is wel heel hoog

Wat zei coolblue?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1