Geporteerd Ziggo nummer niet bereikbaar voor Ziggo-klanten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 12:50
Ik heb een probleem met een geporteerd Ziggonummer voor vaste-telefonie.
Dit nummer is inmiddels geporteerd naar Tele2, maar niet bereikbaar voor Ziggo-klanten.
Alle providers kunnen het nummer bellen, behalve Ziggo-klanten.

Vandaag heb ik (weer) contact gehad met Ziggo en daar in het systeem is het nummer niet meer bekend en ze kunnen helaas niets doen, maar de helpdeskmedewerker heeft bevestigd dat als hij het nummer belde hij ook een "Dit nummer is niet in gebruik" bericht kreeg.

Mijn vermoeden is dat er ergens in het systeem van Ziggo het nummer is blijven hangen, waardoor alle Ziggo -klanten het nummer dus niet kunnen bellen (interne route die niet meer bereikbaar is).
Als ik bel vanaf het geporteerde nummer naar een Ziggo-klant werkt het wel, dit waarschijnlijk omdat het van buitenaf komt en die route gewoon werkt.

Heeft iemand hier misschien een idee wat het probleem kan zijn, het is inmiddels al maanden zo en nergens schijnt een oplossing te liggen. Tele2 weet het niet en Ziggo weet het niet en wijzen naar elkaar.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 12:55
Simpel: Ziggo heeft het nummer niet volledig verwijderd uit z'n voice systemen. Hierdoor krijg je vanuit een Ziggo aansluiting een 'nummer niet in gebruik' melding omdat het voice systeem de call lokaal probeert te termineren (voice systeem zal zeggen het nummer te kennen maar het niet te kunnen termineren richting een subscriber).

Ziggo moet, ondanks dat de helpdesk zegt van niet, het nummer correct opschonen. Tele2, of welke andere carrier dan ook, kan hier niets aan doen. Aandringen bij de helpdesk dat je case geëscaleerd wordt hogerop met als bewijs dat de helpdeskmedewerker zelf het nummer al niet kan bellen en dat dit alleen van toepassing is op Ziggo-aansluitingen.

Dit probleem komt veel vaker voor bij voice providers (na portering) en is echt een kwestie van het nummer correct uit de systemen verwijderen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Bart Dit is precies wat ik ook heb gezegd in het gesprek. Ik werd daar een beetje afgescheept met "Wij kunnen niets meer doen, want het nummer is niet meer actief in ons systeem."
Ook een 2de-lijns helpdesk is er schijnbaar niet bij Ziggo, dus ik kon ook niet doorverbonden worden.

Ik zal nog eens bellen met de vraag of het doorgezet kan worden.

//EDIT:
@VodafoneZiggo Ik zie net dat jullie hier ook een account hebben, is het mogelijk dat jullie eens kijken wat er aan de hand is?

[ Voor 16% gewijzigd door BernardV op 08-06-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 12:55
Ik zou vragen of er niet gewoon een ticket kan worden aangemaakt en of deze doorgezet kan worden naar een 2e/3e lijns, NOC of hoe ze het bij Ziggo ook noemen. Die processen zijn er echt wel en dan kunnen er mensen naar kijken die dit probleem met 5 minuten op kunnen lossen. De 1e lijns heeft schijnbaar niet de tooling om dit correct te kunnen analyseren en/of oplossen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:49
Werk zelf ook in de telecomsector en klinkt inderdaad bekend.
Ze hebben het nummer niet van hun pbx servers verwijderd.
Als er vanuit ziggo gebeld word, word er eerst lokaal op de server gekeken. Op de eigen server is het nummer onbedoeld nog bekend dus word de oproep hiernaartoe doorgelinkt. Aangezien hier geen toestel meer aan is gekoppeld krijg je dus de melding nummer is niet bereikbaar. Dit zouden ze op de helpdesk bij ziggo ook moeten weten en gemakkelijk kunnen verwijderen.
Zelfs als je account uit het systeem is verwijderd kunnen ze op de server zelf zoeken en deze hier verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Brandonvds blijkbaar heeft de 1ste-lijns helpdesk niet de tooling zoals @Bart al aangeeft. Zij konden niets meer doen, ik ga nu nogmaals bellen. Ik laat weten wat de reactie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:49
Misschien dat ze bij de administratieve afdeling nog iets voor je kunnen betekenen als de 1e lijns support de toolings niet heeft.
Ik weet dat bij ons de administratieve afdeling porteringen en dergelijke regeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Brandonvds @Bart Nog niet opgelost, maar wel een stukje verder.. Blijkbaar is er bij Ziggo alleen een termination-request bekend en geen portering. Is nu doorgezet en ik hoop dat het snel opgelost is.

Beiden bedankt voor de reacties, hiermee heb ik het gesprek nog duidelijker kunnen voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:50
Het werkt meestal veel beter als een Ziggo-klant gaat klagen dat ze jou niet kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@hcQd Ik had nu iemand aan de telefoon die normaal bij de technischedienst werkt en dus meer privleges heeft dan de standaard medewerker. Hij kon dus ook dingen zien die ik nog nooit eerder had gehoord in die maanden. Ik hoop dat het hiermee dus opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:35
Ik weet dat dit topic ruim een jaar oud is, maar ik ervaar op dit moment precies hetzelfde probleem. Ziggo die beweert het benodigde gedaan te hebben. Wij zijn geen klant meer en dus moet ik bij online.nl zijn, want 'zij hebben het nummer verkeerd in de centrale staan'. Is bovenstaande destijds nog opgelost?

@VodafoneZiggo via jullie Twitter helpdesk kom ik helaas geen steek verder.

[ Voor 14% gewijzigd door Daiov97 op 01-11-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Daiov97 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:08:
Ik weet dat dit topic ruim een jaar oud is, maar ik ervaar op dit moment precies hetzelfde probleem. Ziggo die beweert het benodigde gedaan te hebben. Wij zijn geen klant meer en dus moet ik bij online.nl zijn, want 'zij hebben het nummer verkeerd in de centrale staan'. Is bovenstaande destijds nog opgelost?

@VodafoneZiggo via jullie Twitter helpdesk kom ik helaas geen steek verder.
Ja het is opgelost, alleen ik weet niet exact wat het nu was. Ik ga het voor je navragen, aangezien ik niet degene was die het antwoord gehoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:08
Bij een geporteerd telefoonnummer, moet je als eigenaar van het telefoonnummer bij de huidige provider aangeven dat je niet meer bereikbaar bent voor telefoonnummers van de oude provider. De huidige provider zal dan contact opnemen met de oude provider dat de portering niet goed is gegaan.

De reden dat je enkel door de klanten van je oude provider niet kan worden gebeld is dat deze gesprekken intern in hun netwerk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit komt helaas bij meerdere providers voor maar zeker ook vrij vaak bij Ziggo. Feitelijk komt het er op neer dat Ziggo jou nummer nog in hun telefonie platform heeft staan en verkeer naar dat nummer daarom lokaal naar jou wil routeren. Gevolg is dan dus dat je niet meer bereikbaar bent voor andere Ziggo klanten na je uitportering.

In principe kan ook je nieuwe provider een bereikbaarheids klacht bij Ziggo aanmelden hiervoor. Soms werkt dat sneller als via de consumenten servicedesk van Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 17-11-2020 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Ik quote de reactie die ik kreeg op de vraag wat de oorzaak was:
Bij ziggo hadden ze het nummer in systeem als opgeheven aangevinkt en niet als overgenomen
Het heeft maanden geduurd voordat dit was opgelost.
Pagina: 1