COAX = Surge protect + projector kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:09
Mijn Yamaha receiver springt momenteel in power surge protect modus zodra ik de COAX kabel in de Ziggo TV box plug, die weer via HDMI met de receiver verbonden is. Tevens is mijn Epson projector die aan deze receiver gekoppeld zit blijkbaar overleden, deze zit blijvend in een interne storing modus. Denk dat beiden zaken iig gerelateerd zijn maar weet het niet zeker.

Ik heb sinds een aantal weken een airco installatie in mijn huis, maar deze heeft tot nu toe niet voor problemen gezorgd. ik heb het idee dat het probleem zich voordoet sinds het noodweer van de afgelopen week maar heb niets gemerkt van een eventuele blikseminslag en de rest van de apparaten in mijn huis werken prima.

Iemand een mogelijke verklaring en tips hoe ik de oorzaak kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Simkin schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:03:
Mijn Yamaha receiver springt momenteel in power surge protect modus zodra ik de COAX kabel in de Ziggo TV box plug, die weer via HDMI met de receiver verbonden is. Tevens is mijn Epson projector die aan deze receiver gekoppeld zit blijkbaar overleden, deze zit blijvend in een interne storing modus. Denk dat beiden zaken iig gerelateerd zijn maar weet het niet zeker.

Ik heb sinds een aantal weken een airco installatie in mijn huis, maar deze heeft tot nu toe niet voor problemen gezorgd. ik heb het idee dat het probleem zich voordoet sinds het noodweer van de afgelopen week maar heb niets gemerkt van een eventuele blikseminslag en de rest van de apparaten in mijn huis werken prima.

Iemand een mogelijke verklaring en tips hoe ik de oorzaak kan achterhalen?
Zou goed kunnen dat er via die coax een overspanning is binnen gekomen na blikseminslag elders in de wijk. De overige apparaten hoeven nergens last van te hebben omdat er op de netspanning geen (of minder) problemen zijn geweest.

Enige wat je kunt doen is uitzoeken welke spullen er problemen hebben en die laten repareren. Kleine kans dat de monteur je achteraf kan vertellen, aan de hand van de schade die hij heeft gevonden, wat er exact gebeurd is.

En niet vergeten om de verzekering in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
Blijkbaar is er nog steeds iets niet lekker met de coax aansluiting, aangezien de receiver op protect gaat zodra ik de coax in de setopbox stop. Past dat wel in het plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Heb je een antenneversterker ertussen? Zo ja, haal die er eens tussenuit?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:28
De Ziggo aansluiting (aop) zou galvanisch gescheiden moeten wezen, dit om problemen met aarde zoals jij nu ondervind te voorkomen, door een inslag elders kan het aop beschadigd zijn geraakt.

Hier ooit een inslag in de buurt van de grondkabel van Ziggo meegemaakt, gelukkig alleen het modem kapot, de monteur heeft toen uit voorzorg ook het aop vervangen.

Als je apparatuur zonder aangesloten coax kabel wel goed werkt zou ik contact opnemen met Ziggo deze zullen waarschijnlijk een nieuwe aop opsturen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Blikseminslag in de buurt zou kunnen. Er gaan hele rare stromen lopen. Zowel de video als het isdn kastje hadden het hier ooit eens begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
ik heb een idd een hirschmann signaalversterker maar deze had ik al van het stroom gehaald, probleem bleef. Ook getest met een 2de Ziggo box, zelfde probleem. Uiteindelijk de aardlek schakelaar omgezet en toen was dat probleem (surge protect receiver) opgelost..

Verder met de receiver, die het nu weer leek te doen; wat blijkt, de HDMI uit werkt niet meer (Die verbonden was met de projector). Zojuist bij Coolblue afgeleverd onder garantie. Maandag Epson bellen.

Dus receiver kapot, projector kapot...waar de bron van de ellende ligt? Geen idee maar ik verdenk nog steeds de coax ingang, of is dat technisch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
Vraag eens aan je buren of ze ook apparatuur defect hebben. Dit klinkt wel als een mogelijkgevolg van eem blikseminslag.
Zeker omdat er zoveel stuk is. Alles tegelijk?

In dat geval zou het verzekeringswerk worden.
Pagina: 1