Beste Tweakers,
Ik ben nu al tijdje aan het rond neuzen hier op Tweakers.
Ik heb veel zitten kijken bij onder andere best buys en andere forum topics wat een beetje in mijn budget past en wat ik wil gaan doen met de PC.
Alleen blijven een aantal dingen een beetje knagen zoals welke geheugen ik het best kan nemen wat bij mijn budget en dit systeem past.
Ik las namelijk dat ryzen niet elk geheugen slikt qua timming en dat je timmings moet aanpassen.
Aangezien ik NOOB ben zoek ik liever geheugen wat plug and play is en wat goed werkt met deze build.
Ook zou ik graag willen weten of ik met de uitgekozen GPU de spellen die hier onder staan op high kan draaien?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden door mijn dochter voor games zoals Sims 3 en 4, City skyline, 7 Days 2 Die, fort night,Apex, Escape From Tarkov, Arma 3, gta V, Dayz, battlefield
Deze spellen die wij willen spelen zouden wij minimaal op high 1920X1080 60-80 FPS willen spelen
De pc zal draaien op Win 10 64bit
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 650 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast heb ik al staan (nieuw)
https://tweakers.net/pric...-masterbox-mb511-rgb.html
Toetsenbord, muis en scherm aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn lijstje waar ik wel oren naar heb.
Graag advies als er iets beter kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja AMD ook voor GPU
De voeding heb ik het liefst volledig modulair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet snel gaan gebeuren heel misschien in de toekomst om voorzichtig te proberen.
Wat verwacht je van ons?
Wat advies van de kenners wat beter kan of niet.
Ik ben nu al tijdje aan het rond neuzen hier op Tweakers.
Ik heb veel zitten kijken bij onder andere best buys en andere forum topics wat een beetje in mijn budget past en wat ik wil gaan doen met de PC.
Alleen blijven een aantal dingen een beetje knagen zoals welke geheugen ik het best kan nemen wat bij mijn budget en dit systeem past.
Ik las namelijk dat ryzen niet elk geheugen slikt qua timming en dat je timmings moet aanpassen.
Aangezien ik NOOB ben zoek ik liever geheugen wat plug and play is en wat goed werkt met deze build.
Ook zou ik graag willen weten of ik met de uitgekozen GPU de spellen die hier onder staan op high kan draaien?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden door mijn dochter voor games zoals Sims 3 en 4, City skyline, 7 Days 2 Die, fort night,Apex, Escape From Tarkov, Arma 3, gta V, Dayz, battlefield
Deze spellen die wij willen spelen zouden wij minimaal op high 1920X1080 60-80 FPS willen spelen
De pc zal draaien op Win 10 64bit
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 650 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De kast heb ik al staan (nieuw)
https://tweakers.net/pric...-masterbox-mb511-rgb.html
Toetsenbord, muis en scherm aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn lijstje waar ik wel oren naar heb.
Graag advies als er iets beter kan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 154,99 | € 154,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 81,04 | € 81,04 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 67,62 | € 67,62 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 626,50 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja AMD ook voor GPU
De voeding heb ik het liefst volledig modulair
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet snel gaan gebeuren heel misschien in de toekomst om voorzichtig te proberen.
Wat verwacht je van ons?
Wat advies van de kenners wat beter kan of niet.