Monitor advies pc + ps4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jow89
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-10-2025
Ik zoek een?
Monitor of Monitor(s) voor mijn pc en ps4. Momenteel heb ik twee erg verouderde schermen +-8jaar oud. Ik wil het liefst naar een wat groter formaat. En het liefst twee identieke schermen hebben.
Op de pc game ik casual en ben ik opzoek naar g-sync ondersteuning. Op de ps4 game ik competitief op hoog niveau echter ben ik me ervan bewust dat mijn ps4 op max 60fps draait en geen enkele vorm van sync ondersteund. Momenteel speel ik op een LED syncmaster met 2MS response.

Nu viel mijn oog eerst op ultra wide monitors (acer predator x34rp / Asus ROG Swift PG348Q) In het geval van een ultra wide zou ik gaan richting 1 monitor met twee aansluitingen.
Na wat research blijkt het niet handig gezien mijn ps4 niet op zo'n resolutie kan spelen en dus zwarte balken krijg.

Nu is eigenlijk mijn grootste vraag gezien ik ook redelijk toekomst ready wil zijn met de komst van ps5.

Is het wel handig om twee dezelfde schermen nu te kopen? Of raden jullie een ander scherm aan voor mijn console gaming?

Bijvoorbeeld dan de Asus PG27Q voor de PC en een sneller TN paneel voor de ps4?

Wat is je budget?
1000/1200 eurot

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige pc setup:
Intel Core i5-8600K Boxed
ASRock Z370 Extreme4
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G
NZXT S340 ZwartScythe Mugen 5 PCGH Edition
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Seasonic Focus Plus 550 GoldCrucial MX500 2,5" 500GB

Alle reacties

Verwijderd

Een hogere FPS voor je PS4 is niet zozeer noodzakelijk omdat andere spelers dit ook niet hebben. De PS4 geeft immers niet meer. Een hogere resolutie kan je wel helpen, immers meer pixels, des te meer je ziet. 4K zou daarom niet verkeerd zijn. Genoeg mooie panelen die 4K doen, 60FPS en met een lage response tijd, alleen niet altijd G-sync. Maar goed, ik lees dat je op voornamelijk competitief op de PS4 bezig bent en niet echt op de pc. Daarom zou ik me niet blind staren op G-Sync en FPS. Op basis van alle gegevens die je aandraagt zou ik gaan voor deze monitor:

pricewatch: Acer Predator XB321HK Rood, Zwart

- 4K (fijne resolutie)
- 32" (niet te groot / noch te klein)
- Heeft G-Sync (aldus pricewatch)
- 4ms is respectabel
- IPS paneel, dus mooiere kleurweergave tov TN panelen (is ook weer fijn voor je pc, en voor je ogen).
- DP voor je pc en HDMI voor je PS4
- Mooi uiterlijk.
- Valt binnen je budget.

• Jow89
Hartelijk dank voor je advies Fa1con!

Nu twijfel ik tussen de volgende twee keuzes. Dat is 4k vs 1440p en de twijfel is voornamelijk vanwege de refreshrates. Ondanks dat ik niet competitief game op de pc doe ik wel me best ervoor. Dus twijfel ik enorm tussen de refreshrates.

Tevens omdat mogelijk mijn 1070ti gamen op 4k wellicht helemaal niet zo leuk vindt.

https://tweakers.net/pric...1hu-(ips)-rood-zwart.html
1440p 165hz gsync

vs

https://tweakers.net/pric...rood-zwart/specificaties/
4k 60hz gsync

Graag zou ik jullie mening horen voor welk scherm jullie zouden gaan en waarom!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:54
Redden je games die je op je PC speelt de 165Hz wel? Met andere woorden, is jouw PC wel krachtig genoeg om ook aan de 165hz te komen op 1440P.

Op basis van je games, kan je het beste die keuze maken.
Als je games het al dan niet gaan halen, dan is het nutteloos om 165hz te hebben en kan je beter voor de 4K gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Jow89
Ik speel voornamelijk overwatch en fortnite, die draaien erg goed op mijn pc.
Tussen de 150~240fps

#edit; op 1080p wel te verstaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Jow89 op 12-06-2019 14:24 ]

Verwijderd

Die fps-sen zullen snel inkakken zodra je overstapt op 1440p of 4k. Zeker met een 1070Ti.

Laat ik het zo zeggen, ik heb een 1080ti met een 1440p paneel dat ook tot 144hz kan, maar in games zoals Battlefield 1 en 5 (wel alles op ultra) komt ie niet verder dan zo'n 70 a 80fps. Cities Skylines heb ik nu een stad in gebouwd met 300k inwoners en ik heb een framerate van maar 30 of 40. Oke, ik heb in dat spel wel alle 81 area's unlocked dus dat vraagt wel meer van je systeem. :X

Het één en het ander is ook weer afhankelijk van je processor en je hoeveelheid ram.
Maar serieus, gezien jouw reacties, en je geeft zelf ook al aan geen 'competitieve' speler te zijn, en juist die groep kan net wel dat verschil zien in refreshrate, maakt het dat je niet echt blij zal worden van 1440p met een videokaart die nog niet eens over de 100 fps kan komen. Dan kun je net zo goed voor een hogere resolutie gaan met een iets lagere refresh rate. In die games trouwens kan juist ook dat verschil uitmaken, want met 4K zie je immers meer. Wat in 1440p een paar levenloze pixels zijn, zou je in 4K net kunnen oppikken als de vijand. Nou, die legt dan wel het loodje ook al speel je op 60fps. :9~ Tja, en verder, wil je geen gebruik maken van de 4K die je PS4 bied?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2019 16:36 ]

Pagina: 1