Zelf subwoofer installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinlunenborg
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-06-2024
Hoi allemaal,

Ik kwam van de week met een gek idee.. Ik heb een Peugeot 206 en laatst een nieuwe radio ingebouwd. Nu heb ik helaas de 2 achterste luidsprekers opgeblazen en uit de voorste luidsprekers komt weinig bass.. nu heb ik nog een subwoofer liggen van een home cinema systeem, deze wil ik graag monteren ipv nieuwe achterste luidsprekers..

Nu moet ik dus een schema hebben voor het aansluiten, er komt dus 1 woofer achterin ipv 2 luidsprekers.. en ik wil ook weten wat voor filter ik misschien moet maken/ kopen..

Iemand ideeën of tips?
:) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 21:03
Spaar even door en koop goede achterspeakers.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hoe heb je in godsnaam met een autoradio speakers opgeblazen?

Ik zou voor het geluid achterin wel speakers terug plaatsen en als je wat extra bas wil een kist kopen met een versterker, niet zelf gaan lopen klooien.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gemiddelde sub voor thuis heeft 220V nodig; tenzij je een enorme verlengkabel in je auto legt, gaat dat niet werken?

Een 206 is best oud; daar heb je toch al een aansluitschema voor kunnen vinden / kopen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinlunenborg
Die sub die ik heb liggen heb ik al vaker mee geëxpirimenteerd, heb hem zelf aangesloten on een printje van een 3 watt bluethoot boxje.. werkte ook prima, ging alleen niet hard natuurlijk.. die achterste luidsprekers opblazen is niet moeilijk hoor.. kartonnen dingetjes van zo'n 20 jaar oud.. is geen kwaliteit meer.. als ik de bass wat hoog draai trillen de deuren direct mee.. verschrikkelijk en dit wil ik voorkomen door gewoon m'n eigen sub te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinlunenborg
MAX3400 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:31:
Gemiddelde sub voor thuis heeft 220V nodig; tenzij je een enorme verlengkabel in je auto legt, gaat dat niet werken?

Een 206 is best oud; daar heb je toch al een aansluitschema voor kunnen vinden / kopen?
Het gaat om een passieve sub.. die heeft er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:52
Autospeakers /subwoofers hebben vaak een lagere weerstand van 4 of 2 ohm. Subwoofer voor thuisgebruik is vaak 8 ohm.

Iets om rekening mee te houden voordat je schade hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 20:02

Tomatoman

Fulltime prutser

Zou je niet gewoon beginnen om voor 3 tientjes twee nieuwe achterluidsprekers te kopen?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1