Airco leeg door/na schadeherstel ?

Pagina: 1
Acties:

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54
Een paar maanden geleden heeft mijn vrouw een ongeluk gehad met onze Swift uit 2014 (gekocht als occasion april 2018). De tegenpartij was schuldig, dat stond duidelijk vast. Het betrof een schade aan de voorbumper waarbij ook de koplamp beschadigd was en het linker scherm ook gericht moest worden, niets dramatisch.

Eind maart VOOR het schadeherstel de auto naar de dealer gebracht voor een onderhoudsbeurt waarbij ook een airco controle op 10 punten is uitgevoerd. Alles in orde bevonden en de auto de week daarna naar de schadehersteller gebracht.

Na een paar dagen auto opgehaald, alles netjes hersteld en als nieuw.

Mijn vrouw rijdt het meest in de auto en begon in de warmere dagen te klagen dat de airco niet "echt" koud wordt.

Gisteren de auto naar de de dealer gebracht en het aircosysteem bleek compleet geen vloeistof meer te bevatten, 0 gram er uit, 379 gram er in. Geen lekkage op het systeem geconstateerd. Kosten € 235,65.

Aangegeven dat ik dit wel veel vond voor een auto die ik net een jaar heb waarop mij gevraagd werd of ik een keer schade had gehad. Ja dus, waarop de dealer aangaf dat er wellicht tijdens het schadeherstel de airco open is geweest aangezien er airco delen achter de bumper zitten.

Ik heb de verzekeringsmaatschappij al een mail gestuurd over bovenstaande en de nota bijgevoegd, hoewel ik eigenlijk de schadehersteller aan moet spreken. Ik wil er geen welles nietes spelletje van maken.

Wat denken jullie, welke acties zou ik nog meer kunnen nemen ? Of afwachten wat de verzekering zegt ?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:49

DataGhost

iPL dev

Ik zou het gewoon bij de verzekering neerleggen inderdaad, rapport van je aircocontrole vlak voor het ongeluk kan je ook bijvoegen. Maar wellicht moet je op de een of andere manier een verklaring van de schadehersteller overleggen dat ze de airco los hebben moeten halen (dus dat die kosten sowieso niet te vermijden waren). Dat ze het niet hebben gemeld of gefixt is niet netjes.

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 08-06-2019 13:20 ]