Problemen met mijn 1080Ti (wellicht?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
Beste allen,

Al een tijdje heb ik problemen met verschillende errors die ik tijdens het gamen krijg.
Het gaat om onder andere Anno 1800, Battlefield V, en MotoGP 19.

Tijdens Anno krijg ik de melding: DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED
Met Battlefield V krijg ik geen melding, maar sluit 'ie af naar desktop.
En met MotoGP verschilt het; ene keer geen error, en de andere keer LowLevelFatalError [File:Unknown] [Line: 200] unreal Engine is exiting due to D3D device being lost. (Error: 0x887A0006 - 'HUNG')

Nou heb ik het volgende al geprobeerd:

DX11 of 12 waar dat mogelijk is.
Grafische instellingen op low.
3 verschillende Nvidia drivers met DDU.
Origin cache geleegd.(Voor BFV)
Geforce Experience uit.
CPU overlclock eraf, idem voor GPU.
GPU gedownclocked.
XMP uit.
Verse windows installatie, build 1809 en 1903.
Games op Sata SSD of NVMe SSD, geen verschil.
Temps voor CPU(55c) & GPU(81c) zijn in orde.

Er zijn vast nog een paar dingen die ik ben vergeten, maar die hielpen helaas ook niet.

Dus nu ben ik eigenlijk wel ten einde raad, en hoop ik dat iemand hier nog wat ideeën heeft.

Oja, de specs van mijn pc:

Ryzen 5 2600
Asus ROG Strix B450-F
16GB DDR4 Corsair Vengeance 3200MHz
Asus ROG Strix 1080Ti
Samsung 970 Evo 500Gb
Crucial MX100 256Gb
WD Green 1TB
be quiet! Straight Power 11 550W
Corsair Hydro H115i PRO

Dus, kan iemand mij uit de brand helpen? :'(

Alvast bedankt en groeten Joran

[ Voor 3% gewijzigd door jorank op 08-06-2019 12:25 ]

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zit de kaart wel goed aangedrukt in het slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Volgens mij kreeg ik die error als ik van 'source channel' wisselde op m'n scherm (heb meerdere apparaten op 1 scherm zitten, zo gauw je van kanaal wisselt, schakelt het scherm de ongebruikte poorten uit). Gevolg was dus dat Windows (of de videokaart) geen scherm meer detecteert en dus ook plots niet meer weet wat voor resolutie die moet uitvoeren, en dan crashen 3d applicaties.

Dus misschien is het iets zo simpel als een probleem met een kabel (van je kaart naar je scherm), klein connectie verlies en de boel crashed.

Goed, het is maar even een ingeving, maar ik had dat wel af en toe. Ook apparaten als een PS4 geven dan problemen als die plots geen scherm meer herkent, dus is niet een 'geforce' dingetje.
(gebeurt alleen bij 3d applicaties, gewoon een desktop of iets dergelijks geeft geen problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
rodie83 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:02:
Zit de kaart wel goed aangedrukt in het slot?
Ja! :)
Nemesizz schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:03:
Volgens mij kreeg ik die error als ik van 'source channel' wisselde op m'n scherm (heb meerdere apparaten op 1 scherm zitten, zo gauw je van kanaal wisselt, schakelt het scherm de ongebruikte poorten uit). Gevolg was dus dat Windows (of de videokaart) geen scherm meer detecteert en dus ook plots niet meer weet wat voor resolutie die moet uitvoeren, en dan crashen 3d applicaties.

Dus misschien is het iets zo simpel als een probleem met een kabel (van je kaart naar je scherm), klein connectie verlies en de boel crashed.

Goed, het is maar even een ingeving, maar ik had dat wel af en toe. Ook apparaten als een PS4 geven dan problemen als die plots geen scherm meer herkent, dus is niet een 'geforce' dingetje.
(gebeurt alleen bij 3d applicaties, gewoon een desktop of iets dergelijks geeft geen problemen).
Hmm, zal even een andere Display Port kabel regelen, laat het dan wel weten of het heeft geholpen.
Andere suggesties blijven altijd welkom.

Edit: Nieuwe DP kabel heeft helaas niet geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door jorank op 08-06-2019 14:41 ]

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II