Nieuwe kunststof kozijnen, alarm inbouwcontact niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:44
Hallo,

Recent heb ik nieuwe kozijnen laten plaatsen en daarbij de inbouwcontacten van het alarmsysteem terug laten zetten. Daarna een beveiligingsbedrijf laten langskomen om de contacten weer bekabeld vast te maken.

Nu gaven zij aan dat de inbouwcontacten niet meer kunnen werken doordat er in de kozijnen ijzer zit verwerkt en er alleen nog maar opbouw contacten mogelijk zijn.

De reden dat ik dit hier ook voorleg is omdat ik mij niet kan voorstellen dat er geen inbouw oplossingen mogelijk zijn in combinatie met kunststof kozijnen en hier vast meer ervaringsdeskundigen rondlopen.

Dus bij deze, zijn er meer die een bekabeld alarmsysteem hebben met kunsstof kozijnen en inbouwcontacten? Of zijn die destijds toen ook vervangen door opbouw.

Mijn alarmsysteem is van Satel integra 32.

Edit 14-3-2020:
Inmiddels is alles weer hersteld met ingebouwde magneetcontacten. Er zijn spacers gebruikt om iets meer ijzer rondom de magneten weg te halen zodat deze geen storing veroorzaken.
Zoiets: https://beveiligingswinke...acer-voor-stalen-kozijnen

[ Voor 16% gewijzigd door LucW op 14-03-2020 15:16 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33

tozzke

aka tozzert

Het ligt er nogal aan wat voor ramen het betreft. Als het draaikiepraam betreft, zit er vaak rondom een mechanische constructie wat vrij moet kunnen bewegen waardoor je dus inderdaad geen magneet in het beweegbare deel kunt boren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ander beveiligingsbedrijf bellen?

Ik kan me zeker wel voorstellen dat er een manier is waarom het nu niet meer werkt. Simpel gezegd; als de afstand tussen contact en "ijzer" klein is, onderbreek je dus eigenlijk het "detectieveld" niet als het raam opengaat. En dan gaat je alarmsysteem dus niet af als er een inbreker er met je openslaande raam vandoor gaat ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
LucW schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:32:
Hallo,

Recent heb ik nieuwe kozijnen laten plaatsen en daarbij de inbouwcontacten van het alarmsysteem terug laten zetten. Daarna een beveiligingsbedrijf laten langskomen om de contacten weer bekabeld vast te maken.

Nu gaven zij aan dat de inbouwcontacten niet meer kunnen werken doordat er in de kozijnen ijzer zit verwerkt en er alleen nog maar opbouw contacten mogelijk zijn.

De reden dat ik dit hier ook voorleg is omdat ik mij niet kan voorstellen dat er geen inbouw oplossingen mogelijk zijn in combinatie met kunststof kozijnen en hier vast meer ervaringsdeskundigen rondlopen.

Dus bij deze, zijn er meer die een bekabeld alarmsysteem hebben met kunsstof kozijnen en inbouwcontacten? Of zijn die destijds toen ook vervangen door opbouw.

Mijn alarmsysteem is van Satel ingegra 32.
Je zou kunnen proberen of het met een platte magneet ( zo'n schijfje ) reageert.
Die kan je dan OP het kozijn plakken ( geen idee hoe de situatie nu is, waar het contact geplaatst is )
Maar de magneetjes die de boel 'sluiten' zitten vaak ingeboord, en dát wil je natuurlijk ook niet in je strakke kozijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW
We hebben de magneten en contacten al wel terug erin laten boren. Maar ze gaven aan dat het ijzer teveel stoort waardoor de magneet z'n magnetisme verliest. Het raam blijft daardoor als open beschouwd door het contact.

Het betreft inderdaad draai-kiepramen en deuren. Als ik jullie antwoorden zo bekijk lijkt het dus inderdaad niets anders op te zitten dan opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
LucW schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:50:
We hebben de magneten en contacten al wel terug erin laten boren. Maar ze gaven aan dat het ijzer teveel stoort waardoor de magneet z'n magnetisme verliest. Het raam blijft daardoor als open beschouwd door het contact.

Het betreft inderdaad draai-kiepramen en deuren. Als ik jullie antwoorden zo bekijk lijkt het dus inderdaad niets anders op te zitten dan opbouw.
zijn naderingsschakelaars dan geen optie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW
Tens schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:45:
[...]

zijn naderingsschakelaars dan geen optie?
Heb je daar een voorbeeld van? Ik kom dan vooral pirs tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
LucW schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:34:
[...]

Heb je daar een voorbeeld van? Ik kom dan vooral pirs tegen.
geen idee of ze zullen passen in jouw situatie zonder hak en breekwerk:
https://www.sensorpartners.com/nl/naderingsschakelaars/

[ Voor 13% gewijzigd door Tens op 08-06-2019 19:04 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1