Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronihd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06-2024
Een vraag,

Ik heb een Philips 55OLED803/12 en daar sluit ik een Bose soundbar 700 op aan dmv de met bose meegeleverde HDMI kabel.

Op HDMI port 3 ARC geschikt sluit ik de soundbar 700 aan met de HDMI kabel

De TV herkent de soundbar niet in het instellingen menu, daar waar de luidsprekers aan > HDMI soundsysteem > TV luidsprekers uit instelling zit.

De optie balkje HDMI soundsysteem blijft grijs , op de TV zie ik bij de bron wel het beeld van Bose waar hij verwijst naar de apps die je kan downloaden via app store googel play store.

Als ik de TV met een glasvezelkabeltje aansluit op de Bose heb ik wel geluid.

Wat mij dus dwars zit is dat de Bose niet wil werken via HDMI en ik heb een JBL soundbar geprobeerd die het wel doet.
Hiervoor had ik en oled 9002/12 serie TV die het zelfde probleem had.

Uiteraard heb ik al div keren bij zowel Philips en Bose een klacht ingediend hierover maar kom niet verder met hun, sluit hem maar aan met glas dan doet ie het ook.........wel mee eens maar principieel klopt dat niet.

Ook andere poorten geprobeerd andere HDMI kabels geprobeerd maar niks doet het.

Soundbar is zo goed als nieuw.

Heeft iemand dezelfde ervaring ? of iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylimann
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-04 09:18
Hi,

Ik heb zo'n zelfde probleem.
Bij mij wordt de soundbar alleen wel herkent maar valt soms het geluid weg.
Wat je kan proberen is in instellingen de easylink aan te zetten:
Switch on EasyLink
 Settings > General
settings > EasyLink > EasyLink > On.

Ook kan je spelen met de audio settings.
In mijn geval moet ik elke keer switchen tussen Stereo, multikanaal en Dolby True sound.

Probeer toch ook eens een andere HDMI kabel die CEC ondersteund.(Minimaal HDMI 2.0)

groetjes,
Kylimann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Hallo,

Ik heb hetxelfde probleem. Bij mij gaat het om philips oled65854/12. Ik heb een bose soundbar 700 met basmodule. Als ik hdmi kabel arc aansluit op hdmi arc van soundbar krijg ik geen geluid; alleen optische kabel wel maar dan hoor ik geen geluid uit basmodule. Erg vreemd.
Verder herkent tv niet dat er bose sundbar is aangesloten. Via instellingen ziet ie niks wel op hdmi 1, maar zie je alleen soundbar app dat je die moet downloaden.
Iemand een oplossing???

Gr Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azz-Kikr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:20
Tv aansluiten naar soundbar of receiver doe ik zoveel mogelijk via een opticale toslink kabel..
Werkt altijd en geen gedoe met arc/hdmi.
Geeft ook alle type audio door.

@rob Zou je tv ingesteld zijn op stereo uit ipv meerkanaals? Dat de Bose daarom de sub niet aanstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Dank voor je antwoord nee tv staat op meerkanaals en als ik alleen optische toslink kabel aansluit heb ik geen geluid op de soundbar. Heel vreemd