Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology DS214 bij tijd en wijlen onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Ik heb een DS214, die draait onder andere Emby, Cloudstation, Transmission, Sonarr, Radarr

Bij tijd en wijlen - eens in de 2 weken of zo - is het apparaat volledig onbruikbaar / onbenaderbaar, zowel om in te loggen als bijv. de browsen op de shares. De harde schijven gaan dan als een gek tekeer. Als het al lukt om in te loggen (>15 min) is er in de broncontrole (widget) eigenlijk niks raars te zien, en ook niet als ik in doorklik in de monitor (diskload etc).

Behalve dan dat de diskload 100% is...

Als het lukt om in te loggen en te rebooten duurt dat proces ook minimaal een minuut of 15-20 en is werken in de UI vrijwel onmogelijk, daarna is het systeem weer prima.

In het verleden kwam het ook regelmatig voor dat die waardeloze indexeringsfunctie liep, en die heb ik geprobeerd minimaal mogelijk in te stellen, en al sinds een tijd staat ie permanent op pauze (via de button rechtsboven).
Ik heb al diverse keren geprobeerd om er iets aan te doen, maar aangezien de monitor eigenlijk niks aangeeft kan ik niks vinden wat het probleem is en ik weet ook niet hoe ik erachter moet komen waarom die diskload op 100% staat.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XGmf3TsZ/Screenshot-2.jpg

iemand een tip?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En als je eens op Processen klikt?

/edit: de Syno heeft toch ook SSH; daar kan je vaak meer zien qua performance etc dan in die GUI.

[ Voor 60% gewijzigd door MAX3400 op 08-06-2019 10:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Ja dat heb ik wel eens geprobeerd, maar ik heb geen enkele kennis van het OS. Ik heb wel eens geprobeerd om met Putty in te loggen (a.h.v. gegooglede oplossingen) maar ik kom niet op het systeem.

Bij processen is weinig te zien, tenminste ik kan daar niet zien welk proces de disk 100% belast. En volgens mij is de zeer lage CPU belasting die je ziet in lijn met de processen (daar is niks dat een hoge CPU geeft)

Het enige dat mij opvalt is 100% diskbelasting (en dat na een reboot het weer normaal werkt)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 08-06-2019 16:12 ]