Nieuwe case voor AIO waterkoeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-12-2025
Daar zit je dan, achter een Duits IBM toetsenbord van Cherry omdat je daar gewoon goede ervaringen mee hebt.
De MX 518 van Logitech is ondertussen vervangen door een Sharkoon Fireglider!?En onlangs heb ik toch maar weer een Logitech G402 HYPERION FURY (zo heet die echt) aangeschaft.
Hij ligt na 3 dagen frustratie me nu aan mijn linkerzijde vanaf de grond aan te kijken,tenminste als die nog leeft!
De Sharkoon Fireglider heeft zijn plaats weer ingenomen, achteraf was hij best wel goed!
Maar nu de echte reden waarom ik al deze ellende met mijn medetweakers deel.
Onlangs heb ik mijn oude Gigabyte GA-970A-UDP3 incm de AMD FX 6300 ge-upgrade naar een, JAWEL B450 AORES ELITE met een AMD Ryzen 2600, met 16GB 300 MHz G-Skill geheugen!
Goede keus hoor ik u denken, van 6 virtuele echte cores naar 6 cores met AMD's Veiligere vorm van hypertreading genaamd SMT.
Maar de B450 AORES ELITE heeft de voor een 57 jarige man/jongen veel vreemde headers aan boord!?
RGB!!!!
Nou ben ik niet echt onbekend met de term, maar helaas wel met de implantatie van dergelijke Hardware incl; software!
Gues what?!
Om een uur of 1 in de nacht zoek ik daadwerkelijk naar een PC Casse met RGB!!?
De vraag aan mijn mede-verslaafde en niet verslaafde Tweaker lotgenoten?!
Wat is de beste RGB kast?!!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een vervangende kast[/i]

Om merken geef ik niets, wel om prijzen
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?Sharkoon Sta je open voor andere merken? ja.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.Niet echt, heb aio wc.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?Heb alles zo´n beetje al op max.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Met RGB wi ik graag advies:
Zover ik me ingelezen heb is niet alles zomaar in alle kleuren in te stellen, en zijn er ook limitaties terwijl dit niet openlijk bekend wordt gemaakt?

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Beste antwoord (via Rev-anche op 10-06-2019 02:15)

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
https://tweakers.net/pric...20-mt-argb/specificaties/ Alstublieft. Bij het uitzoeken van fans of een case met fans is het van belang dat de fans compatibel zijn met RGB fusion van jouw moederbord. Althans, als je de RGB in sync met elkaar wilt laten draaien.

Alle reacties

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik snap de titel niet echt, maar ik vind 'm wel hilarisch. :P

• Rev-anche
Krulliebol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:43:
Ik snap de titel niet echt, maar ik vind 'm wel hilarisch. :P
Nou moet je niet met moeilijke woorden beginnen: hilarisch :+

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Als je huidige kast al een window heeft, dan kun je ook RGB-strips in (of evt op!) je kast plakken. Je kunt met de software van je moederbord als het goed is die kermisverlichting regelen (en uitzetten als je het zat bent), Je hebt dus niet echt een kast nodig die de RGB-standaard van je moederbord ondersteunt.

Je kunt de kermis ook nog compleet maken met een AORUS-videokaart en RGB-geheugen. Zorg wel voor een kast met goed kabelmanagement, want je wil natuurlijk niet dat je kermisverlichting een wirwar aan kabelspaghetti oplicht :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Rev-anche
FooLsKi schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:47:
Als je huidige kast al een window heeft, dan kun je ook RGB-strips in (of evt op!) je kast plakken. Je kunt met de software van je moederbord als het goed is die kermisverlichting regelen (en uitzetten als je het zat bent), Je hebt dus niet echt een kast nodig die de RGB-standaard van je moederbord ondersteunt.

Je kunt de kermis ook nog compleet maken met een AORUS-videokaart en RGB-geheugen. Zorg wel voor een kast met goed kabelmanagement, want je wil natuurlijk niet dat je kermisverlichting een wirwar aan kabelspaghetti oplicht :)
Dat was nou net de vraag!?
Wat is dan een goede kast O-)

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Het is sowieso lastig een kast aan te raden als je je setup niet post. Straks komen we met allemaal cases waar je setup helemaal niet in past.
Anders idd ook een optie om er RGB led stripjes in te plakken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik was net in slaap gevallen, begint er ineens iemand te schreeuwen… ff de topic titel aangepast en nu weer naar bed.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:10
_Dune_ schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:56:
[mbr]Ik was net in slaap gevallen, begint er ineens iemand te schreeuwen… ff de topic titel aangepast en nu weer naar bed. [/mbr]
Trusten! :>

Een van deze (categorie: Behuizingen)

[ Voor 37% gewijzigd door BvZwolle op 08-06-2019 01:58 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Rev-anche schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:52:
[...]

Dat was nou net de vraag!?
Wat is dan een goede kast O-)
Iets met een raampje erin en wat kabelmanagement? Geen idee wat je voor ruimte/budget hebt. Ik ben zelf meer van stil en dichte behuizingen, ik ga vanmiddag bijv. een systeem in een CM Silencio 550 bouwen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Rev-anche
FooLsKi schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:59:
[...]

Iets met een raampje erin en wat kabelmanagement? Geen idee wat je voor ruimte/budget hebt. Ik ben zelf meer van stil en dichte behuizingen, ik ga vanmiddag bijv. een systeem in een CM Silencio 550 bouwen.
Ach die dingen worde zo warm, toch!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01-2025
Slaap lekker!

• Rev-anche
Idem!

• BvZwolle
Rev-anche schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 02:01:
[...]

Ach die dingen worde zo warm, toch!
productreview: Cooler Master CM 690 III Window review door BvZwolle, zit nog geen RGB in, maar dat is makkelijk te regelen, wordt niet warm, maar is ook weer niet de stilte.

• Rev-anche
Toch een beetje preken voor eigen parochie?!
Toch? ;)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700K Tray€ 384,60€ 384,60
1MoederbordenAsus ROG Maximus X Hero€ 279,-€ 279,-
1VideokaartenAsus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H700i Wit/Zwart€ 179,95€ 179,95
1MonitorenHP Omen X 35 Zwart€ 799,-€ 799,-
2WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 296,78
1VentilatorenNZXT Aer RGB120 Starter Pack€ 101,84€ 101,84
1VentilatorenNZXT Aer RGB120 Triple Pack€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 115,49€ 115,49
1VoedingenSeasonic Focus Plus 750 Platinum€ 125,95€ 125,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,62€ 67,62
1Solid state drivesSamsung 960 EVO 500GB€ 209,99€ 209,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.640,12

Lekker stil :+. Nog wel even een nieuwe(re) videokaart bijkiezen en reken daar rond de 1100 euro voor. Dan zit je op de juiste prijs en voldoet aan TS.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Rev-anche
Kecin schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 02:19:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700K Tray€ 384,60€ 384,60
1MoederbordenAsus ROG Maximus X Hero€ 279,-€ 279,-
1VideokaartenAsus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H700i Wit/Zwart€ 179,95€ 179,95
1MonitorenHP Omen X 35 Zwart€ 799,-€ 799,-
2WaterkoelingNZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 296,78
1VentilatorenNZXT Aer RGB120 Starter Pack€ 101,84€ 101,84
1VentilatorenNZXT Aer RGB120 Triple Pack€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 115,49€ 115,49
1VoedingenSeasonic Focus Plus 750 Platinum€ 125,95€ 125,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,62€ 67,62
1Solid state drivesSamsung 960 EVO 500GB€ 209,99€ 209,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.640,12

Lekker stil :+. Nog wel even een nieuwe(re) videokaart bijkiezen en reken daar rond de 1100 euro voor. Dan zit je op de juiste prijs en voldoet aan TS.
Lekker PRIJZIG!!! :(

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tja, die lampies kosten geld. Zonder lampies is die 500 euro o.i.d. goedkoper :+.

Maar even serieus. Kijk naar een Intel I5 (8e generatie) en een Nvidia GTX 1660. Doe daar 16gb ram bij met minstens 3000ghz en dan moet je eigenlijk wel goed zitten.

Kijk naar een kast die je gewoon mooi vind (Zie daarvoor NZXT, INWIN, Sharkoon, Coolermaster, etc...) Dan kan je rond de 1000 euro denk ik klaar zijn. Als je lampjes helemaal geweldig vindt kies dan ook voor 1 merk het liefst. Bijvoorbeeld Aura verlichting door je kast is vooral; Asus Moederbord, G.Skill ram, een fan die een RGB header heeft etc. Daarvoor hebben ze de logo'tjes. Gigabyte heeft geloof ik ook weer zijn eigen standaard. Zo kan je het een beetje normaal in dezelfde kleur(en) laten lopen.

Ik gebruik zelf graag NZXT door hun uitgebreide module's, prima software en stoere oplossingen (dus 2 waterkoelers, 1 voor de CPU en 1 voor de GPU, beide met led's en de hele reutemeteut. Daarop fans die mooi kleuren en 4 lightstrips). Daarnaast gebruik ik Asus Aura en sync ik alles met een Asus videokaart en G.Skill ram.

Voorbeeldje (slechte foto, maargoed) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s4mZ9fx1vbY94asqQwJdBKdL/full.jpg

Hier zit er nog geen waterkoeling op de GPU waardoor er nog een flinke rizer onder zit :D ;w

Ik gebruik overigens veel Logitech (Toetsenbord, speakers, muis en headset). Die kleuren ook weer geinig bij elkaar. Undertussen is er een Ultra-Wide monitor ook...
Wederom zonder GPU koeler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OcqBF2USFG0o0650nDc7FoFH/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 08-06-2019 02:30 ]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ah,

Had nog een recentere foto, sorry:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YuaiPKJAxEI3nwrsoUhWicT9/full.jpg

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kecin schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 02:31:
Ah,

Had nog een recentere foto, sorry:
[Afbeelding]
* sambalbaj mompelt wat over een kermis

Maar wat staat er tussen die twee monitoren in met die draaischijf?

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

sambalbaj schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 02:41:
[...]

* sambalbaj mompelt wat over een kermis

Maar wat staat er tussen die twee monitoren in met die draaischijf?
Autistendisco inderdaad. Dat is een Logitech Z-5500 controller.
Moet erbij zeggen dat ik een paar ledjes wel leuk vond, maar toen ik erachter kwam dat je het fatsoenlijk kan syncen (dus ook rustig ;)) heb ik ervoor gekozen wat meer geld uit te geven en zo de kast elke keer een andere look te kunnen geven. Ondanks dat die op elke foto full-disco is.
Zoek voor de gein eens op Youtube NZXT+Hue en dan kom je geheid veel verschillende stijlen tegen in dezelfde kast. Ook degelijk ding incl. fatsoenlijke fanregeling :).
En uit is natuurlijk altijd een optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KFz1enpzWgRrrPcndB9shcZb/full.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Kecin op 08-06-2019 02:44 ]

• BvZwolle
Rev-anche schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 02:06:
Toch een beetje preken voor eigen parochie?!
Toch? ;)
Waarom? Omdat ik de review gemaakt heb. Je vraagt toch om advies en ik geef je advies vanuit ervaring...
Ik vind eerlijk gezegd je eigen inzet matig en je reacties zullen vast quasi grappig zijn, maar het getuigt niet echt van respect naar je mede-tweakers. Succes met je zoektocht.

Acties:
  • Beste antwoord

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
https://tweakers.net/pric...20-mt-argb/specificaties/ Alstublieft. Bij het uitzoeken van fans of een case met fans is het van belang dat de fans compatibel zijn met RGB fusion van jouw moederbord. Althans, als je de RGB in sync met elkaar wilt laten draaien.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:34

br00ky

Moderator Harde Waren
_Dune_ schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:56:
Ik was net in slaap gevallen, begint er ineens iemand te schreeuwen… ff de topic titel aangepast en nu weer naar bed.
Die het dan ook even in het juiste subforum zetten met een daadwerkelijk inhoudelijke titel ;).

• Rev-anche
BvZwolle schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 02:49:
[...]

Waarom? Omdat ik de review gemaakt heb. Je vraagt toch om advies en ik geef je advies vanuit ervaring...
Ik vind eerlijk gezegd je eigen inzet matig en je reacties zullen vast quasi grappig zijn, maar het getuigt niet echt van respect naar je mede-tweakers. Succes met je zoektocht.
Eerlijk gezegd heb je daar wel gelijk in!
Zelfs mij kan de Arrogatie niet ontgaan van de opmerkingen die ik plaatste!?

_/-\o

Desondanks bem ik voor the ENTHOO 300 tweedehands geaan!

Pagina: 1