10x zoveel gekregen bij bestelling Coolblue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:06
Graag wat advies van de Tweakers.

Vandaag mijn pakketje van Coolblue bij het pakketpunt opgehaald, had een Fitbit Charge 3 besteld. Vond het bij ophalen al een erg groot pakket, maar kom er bij thuiskomst achter dat er niet 1x, maar 10x Fitbit Charge 3 in de doos aanwezig zijn!

Hierop gelijk met Coolblue gebeld en dit aangegeven bij de desbetreffende verbaasde medewerker. Hij heeft aangegeven dat ik het retour kan zenden naar hun adres. Hierop gevraagd of dit niet verzekerd moet gebeuren, aangezien dit om 1350 euro aan retourproducten gaat, dit was volgens hem niet nodig.

Wat is de juiste wijze om dit retour te sturen? Ik heb geen zin om naderhand aansprakelijk gesteld te kunnen worden.

Graag jullie advies!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:18
Grifoendor schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:42:

Vandaag mijn pakketje van Coolblue bij het pakketpunt opgehaald, had een Fitbit Charge 3 besteld. Vond het bij ophalen al een erg groot pakket, maar kom er bij thuiskomst achter dat er niet 1x, maar 10x Fitbit Charge 3 in de doos aanwezig zijn!

Hierop gelijk met Coolblue gebeld en dit aangegeven bij de desbetreffende verbaasde medewerker. Hij heeft aangegeven dat ik het retour kan zenden naar hun adres. Hierop gevraagd of dit niet verzekerd moet gebeuren, aangezien dit om 1350 euro aan retourproducten gaat, dit was volgens hem niet nodig.

Wat is de juiste wijze om dit retour te sturen? Ik heb geen zin om naderhand aansprakelijk gesteld te kunnen worden.

Graag jullie advies!
Ik zou nogmaals even een mailtje sturen naar de klantenservice, zodat je zwart op wit hebt dat de producten op deze manier retour moeten. Mocht er dan iets met de zending gebeuren, dan heb je achteraf in ieder geval bewijs dat jij het op de juiste manier hebt gedaan (en hebt gecommuniceerd). ;)

Wellicht een andere optie: kijk of er een Coolblue winkel bij jou in de buurt zit. Wellicht wat meer moeite, maar dan kan er nog minder misgaan.

[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 07-06-2019 21:48 ]

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nog een keertje bellen en een verzendlabel vragen. Dan is CoolBlue de opdrachtgever en dus verantwoordelijk voor de verzending. Als ze dat niet willen mogen ze het komen ophalen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

FirePuma142 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:44:
Nog een keertje bellen en een verzendlabel vragen. Dan is CoolBlue de opdrachtgever en dus verantwoordelijk voor de verzending. Als ze dat niet willen mogen ze het komen ophalen.
Exact dit, het mag jou sowieso geen geld gaan kosten en dit is geen standaard verzending als het verzekerd moet worden. Je redt dat ook niet met de 8,60 pakket verzending, want die gaat 'maar' tot 500 euro. Nogmaals met CoolBlue bellen en laat hun maar een koerier sturen op een gewenst tijdstip. Bevestig dit naar CoolBlue per e-mail (vraag om een e-mailadres of verzend het naar hun Servicedesk).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je doet je naam wel eer aan, haha. Laat Coolblue het maar zelf ophalen. Veiligheid voor alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grifoendor
Inmiddels een e-mail teruggezonden met het verzoek om het pakket op te komen halen, aangezien ik ook geen mogelijkheden zie om het pakket zelf de komende dagen op de post te doen.

Bedankt voor de adviezen en wordt vervolgd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*knip* Offtopic. Eigen ervaringen delen is geen nuttige toevoeging aan de discussie, gezien dit de TS niet helpt met zijn probleem.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 07-06-2019 23:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*knip* Feedback op individuele moderaties mogen, gewoon, per DM naar de betreffende moderator toe. Dit hoort hier niet thuis, zoals je weet.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2019 00:39 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
FirePuma142 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:44:
Ook zonder verzendlabel zijn zij de verantwoordelijke. Omdat zij een fout hebben gemaakt. En als hun zeggen stuur op
... naar ons toe is dat voldoende.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

loki504 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 06:30:
[...]

Ook zonder verzendlabel zijn zij de verantwoordelijke. Omdat zij een fout hebben gemaakt. En als hun zeggen stuur op
... naar ons toe is dat voldoende.
Nee, dat is zeker niet waar. Gaat er iets fout tijdens verzending dan zijn er maar twee partijen, dat is de verzender (die betaald heeft voor de verzending) en de transporteur. De ontvanger, in dit geval de webwinkel, is dan geen partij. Op het moment dat de webwinkel voor het retourlbel zorgt zijn zij de betaalde partij en is er een overeenkomst tussen de webwinkel en transporteur, waarbij de webwinkel tevens ontvanger is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
_Dune_ schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:29:
[...]

Nee, dat is zeker niet waar. Gaat er iets fout tijdens verzending dan zijn er maar twee partijen, dat is de verzender (die betaald heeft voor de verzending) en de transporteur. De ontvanger, in dit geval de webwinkel, is dan geen partij. Op het moment dat de webwinkel voor het retourlbel zorgt zijn zij de betaalde partij en is er een overeenkomst tussen de webwinkel en transporteur, waarbij de webwinkel tevens ontvanger is.
Het enige verschil is dat eventueel geld van PostNL naar TS zal uitbetalen ipv CoolBlue. Maar gaat er iets mis in dit geval dan is CoolBlue de sjaak. Zij hebben de fout gemaakt. En zou geven de opdracht het op .... op te lossen. En TS geeft daar gewoon gehoor aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

loki504 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:38:
[...]

Het enige verschil is dat eventueel geld van PostNL naar TS zal uitbetalen ipv CoolBlue. Maar gaat er iets mis in dit geval dan is CoolBlue de sjaak. Zij hebben de fout gemaakt. En zou geven de opdracht het op .... op te lossen. En TS geeft daar gewoon gehoor aan.
Nogmaals nee, als jij voor de retourzending betaald heb jij een overeenkomst met de transporteur. Als er dan iets misgaat heb jij het uit te zoeken met de transporteur. Zegt de transporteur niet onze fout, dan heb jij een probleem.

De derde partij in dit geval Cool Blue heeft er dan niets mee te maken. Zorgt Cool Blue voor een retourlabel dan zijn zij samen met transporteur volledige aansprakelijk voor de verzending.

Tenzij jij het anders heel duidelijk zwart op wit zet, moet je niet anders handelen dan dat Cool Blue voor een retour label zorgt en dus daarmee ook voor retourzending betaald. Zo zit de 'postwet' nu eenmaal in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
_Dune_ schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:43:
[...]

Nogmaals nee, als jij voor de retourzending betaald heb jij een overeenkomst met de transporteur. Als er dan iets misgaat heb jij het uit te zoeken met de transporteur. Zegt de transporteur niet onze fout, dan heb jij een probleem.

De derde partij in dit geval Cool Blue heeft er dan niets mee te maken. Zorgt Cool Blue voor een retourlabel dan zijn zij samen met transporteur volledige aansprakelijk voor de verzending.

Tenzij jij het anders heel duidelijk zwart op wit zet, moet je niet anders handelen dan dat Cool Blue voor een retour label zorgt en dus daarmee ook voor retourzending betaald. Zo zit de 'postwet' nu eenmaal in elkaar.
https://ictrecht.nl/2014/...et-risico-van-verzending/

Zij zijn gewoon de betalende klant. En zijn ook verantwordelijk er voor. Bij heroeping dat dat anders ja. Maar dat komt omdat jij als consument daar zelf voor kiest. Een rechter gaat TS echt niet voor 1350 euro opzadelen terwijl CoolBlue de opdracht geeft om het via ... te doen.

En in beide gevallen zal CoolBlue naar de rechter moeten stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

loki504 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:48:
[...]

Zij zijn gewoon de betalende klant. En zijn ook verantwordelijk er voor. Bij heroeping dat dat anders ja. Maar dat komt omdat jij als consument daar zelf voor kiest. Een rechter gaat TS echt niet voor 1350 euro opzadelen terwijl CoolBlue de opdracht geeft om het via ... te doen.

Leuke stuk tekst, maar praktijk is toch echt anders. Zoals ik al aangeef tenzij je het echt goed zwart op wit zet, kun je gewoon gedonder verwachten als er iets fout gaat. Jij bent dan namelijk ook de persoon die weer contact op moet nemen met de transporteur, want nogmaals als jij betaald voor verzending heb jij een overeenkomst met de transpporteur en dat wil je niet, helemaal niet met een fout welke een dergelijke waarde vertegenwoordigd. Dan kan ICT Recht nog 100x dergelijke stukken tekst op de site neerzetten, jij blijft het gezeur houden als er iets misgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
_Dune_ schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:56:
[...]

Leuke stuk tekst, maar praktijk is toch echt anders. Zoals ik al aangeef tenzij je het echt goed zwart op wit zet, kun je gewoon gedonder verwachten als er iets fout gaat. Jij bent dan namelijk ook de persoon die wer contact op moet nemen met de transporteur, want nogmaals als jij betaald voor verzending heb jij een overeenkomst met de transpporteur em dat wil je niet helemaal niet met ee nfout welke een dergelijke waarde vertegenwoordigd. Dan kan ICT Recht nog 1100x dergelijke stukken tekst op de site neerzetten, jij blijft het gezeur houden als er iets misgaat.
Dat het gezeur op levert ben ik met je eens. En omtken ik ook nergens. Maar ze kunnen en gaan je echt niet voor 1350 laten opdragen.

Acties:
  • +77 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
Heeft iemand al gezegd dat ts ontzettend eerlijk is en dat dat op zich al een pluim verdiend? Chapeau voor ts en zijn eerlijkheid. Succes met terug sturen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou er op aansturen dat ze met zo'n blauwe bezorgbus langskomen om dat doosje op te komen halen. Meteen een document laten ondertekenen dat je 9 stuks van product X retourneert. Ondertekenen met namen, datum en een krabbel. Op het moment dat er maar 5 het magazijn bereiken is dat niet meer jouw probleem.

Ze hebben genoeg van die bussen rondrijden en er komt vast wel eens een bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke Fitbit die terug komt voor coolblue is al winst :). Ze waren ze schijnbaar niet eens kwijt. Zal die *knip* Laat dit soort opmerkingen maar achterwege. een 10 ipv 1 hebben afgelezen. Zou zeggen dat dit soort fouten bij de werkprocessen van Coolblue wel afgevangen zou worden.

Waarom is er bv geen lampje gaan branden bij de maat doos, massa doos ed.. Mij lijkt dat de maat en massa doos bepaald wordt door de factuur.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik vind het ronduit slecht dat Coolblue jou niet gewoon zelf een verzendlabel toestuurt? Het is immers hun fout dat je 10x zoveel hebt gekregen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28
gielie schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:52:
Heeft iemand al gezegd dat ts ontzettend eerlijk is en dat dat op zich al een pluim verdiend? Chapeau voor ts en zijn eerlijkheid. Succes met terug sturen.
Het lijkt me onnodig om complimenten uit te delen voor eerlijk, logisch en normaal gedrag. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor TS d:)b

Ik zou er zelf voor zorgen dat het zwart op wit staat, wat er ook door hun wordt gezegd.

Wij hebben ook wel eens een elektrische verwarming bij de Praxis gekocht. We kregen er 2 omdat ze 2 dozen hadden gestuurd (tijdens de kerstperiode).

Uiteindelijk gebeld met de vraag waarom we 2 tracking nummers hadden.
In de andere doos zou een "pijpje ofzo" kunnen zitten.

Later niets meer van gehoord, waarschijnlijk hebben ze in het magazijn gekeken en het product afgeschreven. Het ging immers maar om een paar euro inkoop.
Verwarming was 35 inclusief BTW.

Als ik er bij mijn webshop achter kom dat het aantal niet klopt, kan ik nog even zoeken in het magazijn en als ik het daar niet kan vinden, schrijf ik het ook af, ongeacht het aantal, je komt er nooit meer achter waar het fout is gegaan.

Trouwens, de PostNL verzekering van 500 euro is voor zakelijke klanten maar tot het inkoopbedrag verzekerd.

Toevallig reclame van Coolblue op de radio :+

@Fly-guy ik denk dat @Lumics sarcastisch was :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Lumics schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:52:
[...]

Het lijkt me onnodig om complimenten uit te delen voor eerlijk, logisch en normaal gedrag. 8)7
Iedereen heeft zo nu en dan een hart onder de riem nodig, prima toch om dat nu te doen?

Wat is er mis om even een duimpje omhoog te steken?
(y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

loki504 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:48:
[...]

Geen idee waarom je een artikel over non-conformiteit aanhaalt in dit geval? Dat is hier totaal niet van toepassing. Ik begrijp waar je op doelt, maar de enige oplossing die voor de TS het minste risico kent is een verzendlabel ontvangen van CoolBlue, of het laten ophalen door CoolBlue. Daarnaast is het voor alle partijen nog het eenvoudigst ook, zeker als je kijkt naar de interne administratie van CoolBlue.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Met het hele "kinderbedjes bij leenbakker" verhaal in het achterhoofd lijkt het gedrag van TS verre van de norm, dit is een mooie manier van handelen vergeleken met de graftakken van toen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Luchtbakker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:51:
Ik vind het ronduit slecht dat Coolblue jou niet gewoon zelf een verzendlabel toestuurt? Het is immers hun fout dat je 10x zoveel hebt gekregen.
Ja, ik vind het nogal een bijzondere wijze van reageren vanuit Cool Blue, zo passief. Maar goed, misschien net iemand die er 2 dagen zit, de andere kant weet je ook niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:46:
Elke Fitbit die terug komt voor coolblue is al winst :). Ze waren ze schijnbaar niet eens kwijt. Zal die *knip* een 10 ipv 1 hebben afgelezen. Zou zeggen dat dit soort fouten bij de werkprocessen van Coolblue wel afgevangen zou worden.

Waarom is er bv geen lampje gaan branden bij de maat doos, massa doos ed.. Mij lijkt dat de maat en massa doos bepaald wordt door de factuur.
Ik heb er zat over de vloer lopen die precies hetzelfde zouden doen, en geloof me, dat zijn gewoon autochtone mannen en vrouwen tegen een net salaris.

Al die checks vallen best mee hoor. Op papier is alles te crosschecken, in de praktijk gebeurt dat nauwelijks. Vaak vanuit kantoor bedacht, zonder ooit met een taperoller of scanner gewerkt te hebben. Waarna de boel de boel wordt gelaten, ondanks klachten, en dan na zo'n scenario 'ja maar kijk, dat hadden jullie toch zo kunnen zien?'.

Een fout is een fout. 10 oordopjes of 10 fitbits, de fout is het zelfde. De fout zou nog eerder liggen bij inboundgoederen, waarbij een omdoos als zijnde CE is geregistreerd. Of databeheer, die een HE EAN hebben verwisseld met de CE. Of gewoon iemand die niet oplette. Who will tell?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2019 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:46:
Het invoeren van de data (en bij houden), de complexiteit die het toevoegd in het proces en de bijbehorende kosten wegen zelden op tegen de verliezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
FirePuma142 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:27:
[...]

Geen idee waarom je een artikel over non-conformiteit aanhaalt in dit geval? Dat is hier totaal niet van toepassing. Ik begrijp waar je op doelt, maar de enige oplossing die voor de TS het minste risico kent is een verzendlabel ontvangen van CoolBlue, of het laten ophalen door CoolBlue. Daarnaast is het voor alle partijen nog het eenvoudigst ook, zeker als je kijkt naar de interne administratie van CoolBlue.
Om te laten zien dat voor de wet voornamelijk belangrijk is wie de opdracht geeft. Bij non conform en dus ook dit geval. Geeft CoolBlue de opdracht aan TS. Bij herroeping is TS de spreekwordelijke opdrachtgever.

En dat jou eerdere comment niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

loki504 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Om te laten zien dat voor de wet voornamelijk belangrijk is wie de opdracht geeft. Bij non conform en dus ook dit geval. Geeft CoolBlue de opdracht aan TS. Bij herroeping is TS de spreekwordelijke opdrachtgever.

En dat jou eerdere comment niet correct is.
In de bron die je aanhaalt staat niet dat wat je hier opschrijft over opdrachtgeverschap ;) Ik denk dat je hem even opnieuw moet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
FirePuma142 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:01:
[...]

In de bron die je aanhaalt staat niet dat wat je hier opschrijft over opdrachtgeverschap ;) Ik denk dat je hem even opnieuw moet lezen.
Kostendraagt ook goed. En beide gevallen is CoolBlue dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

loki504 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Kostendraagt ook goed. En beide gevallen is CoolBlue dat.
Niet goed. In het aangehaalde voorbeeld blijft het risico bij de verkoper omdat hij nooit aan zijn leveringsplicht heeft voldaan. Het vergoed krijgen van de verzendkosten staat niet gelijk aan het overdragen van het verzendrisico naar de vergoedende partij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
In aanmerking nemend dat het voor sommigen geen vanzelfsprekend gedrag is en dat positieve feedback gewenst gedrag versterkt, lijkt het mij wel zeer wenselijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Zeg @CoolblueBV @Verwijderd
Hier kan toch wel een cadeautje af zeker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
Als coolblue zegt verzend het maar zo, dan is dat geen enkel probleem en hoef jij je daar geen zorgen om te maken. Stel je voor jij koopt een mac van 2000 euro en jij wilt hem terug sturen. Dan gebeurt dit ook via het antwoordnummer onverzekerd. Bewaar alleen het bonnetje erg goed want daarmee geef je aan dat je het pakket heb ingeleverd. (pro tip maak een foto)

En klaar ben je :)

How are you doing?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Het invoeren van de data (en bij houden), de complexiteit die het toevoegd in het proces en de bijbehorende kosten wegen zelden op tegen de verliezen.
tja misschien is dat ook zo.. Ik had met de huidige techniek in die distributiecentra en in combinatie met de controledrang gedacht dat het gemeengoed was. Zal alles te maken hebben met de aantal keer dat eht fout gaat.. als dit soort fouten 1 op 100.000 pakketjes voorkomt.. dan is het niet nodig/rendedabel.. Zeker niet als er nog van die lieve eerlijke mensen zijn zoals de TS die het keurig terugsturen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2019 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Aansluitend op het advies van laat CoolBlue een verzendlabel regelen:

Stuur de fitbits terug in dezelfde doos, met dezelfde verpakking.
Vervolgens een fotootje op het pakketpunt van het gewicht van het pakketje, met het verzendlabel erop en je verzendbon. Daarna een fotootje van het gewicht van een enkele fitbit (die je wel besteld had). Op de track&trace van de originele verzending staat het gewicht van wat er naar jou toe verzonden is, hiermee maak je het aannemelijk dat je negen artikelen netjes hebt teruggestuurd. Foto's en een screenshot van de T&T in een mapje gooien, en de zaak is afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:02:
relax man.. neem niet overal aanstoot aan.. was maar een grapje. 8)7
Aanstoot is teveel eer hoor, haha.
tja misschien is dat ook zo.. Ik had met de huidige techniek in die distributiecentra en in combinatie met de controledrang gedacht dat het gemeengoed was. Zal alles te maken hebben met de aantal keer dat eht fout gaat.. als dit soort fouten 1 op 100.000 pakketjes voorkomt.. dan is het niet nodig/rendedabel.. Zeker niet als er nog van die lieve eerlijke mensen zijn zoals de TS die het keurig terugsturen ;)
Het is zeker verbazingwekkend hoe er dusdanig veel uit te sluiten valt - even los van dat de theorie wel in de praktijk moet passen - maar dat niet gedaan wordt.

Grootste klap die je kan maken is een degelijke koppeling middels GS1 oid. Probleem is alleen dat er tweemaal een uitzondering plaatsvindt, waarbij de inpakker te horen krijgt 'nee hoor, gaat goed, want...', waarna inpakker er niet meer oplet. Dat is het venijn vaak. Procedures moeten in 99% van de gevallen kloppen. Als die maar in 60% van de gevallen kloppen, dan is het eigenlijk geen procedure meer. Vervolgens wordt zo'n iemand aangesproken wanneer het fout gaat, want procedure zegt xyz.

Daarnaast moet je je ook bedenken dat niet alleen binnen jouw eigen bedrijf uitzonderingen plaatsvinden. Stel een omdoos is even anders bij leverancier. Of tijdens transport gaat het stuk, en wordt er een andere doos meegeleverd. Allemaal factoren. Helaas. Want je hebt wel gelijk, maar of de toepassing laat te wensen achter (teveel vanachter het bureau bedacht), en/of het is niet beheersbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

Bij Coolblue kan je toch gewoon een retourformulier invullen? Verder niet moeilijk doen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
cadsite schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:37:
Zeg @CoolblueBV @Verwijderd
Hier kan toch wel een cadeautje af zeker?
ja, 9 Fitbits :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

... als dit soort fouten 1 op 100.000 pakketjes voorkomt.. dan is het niet nodig/rendedabel..
Ik heb alleen ervaring bij b2b zendingen maar de fout marge was in alle gevallen flink groter. De kosten impact van de fouten vaak alleen niet zo groot (in verhouding) als die van TS.

Ik kan je verzekeren dat er heel veel naar gekeken wordt waar in het proces met weinig moeite (zogenaamde 'low hanging fruit') er veel te winnen is.

Soms lijkt iets simpels als het pakket wegen en vergelijken met wat er in zou moeten zitten veel makkelijker dan het is (dit is ook een echte bestaande businesscase). Het resultaat is dat het gewicht vaak niet bekend is incl.verpakking en overige inhoud van iets kleins als een fitbit. De handleiding is soms al zwaarder dan het product zelf. Dus de marge in gewicht is al erg groot om daar iets concreets mee te doen.

Ik heb ook een voorbeeld van een kleine ingreep ons wel veel heeft opgeleverd. Handig om te weten: wij hebben weinig tijdelijke krachten waardoor de pickers gelukkig veel kennis van de producten (en ook onze klanten) hebben. Door de prijzen er bij te zetten op de picklist hebben we veel fouten ontdekt in het gehele proces. Dat kan lopen van een foutieve prijs in het systeem, (webshop) korting (berekenings/bundel) fout, negatieve verkoop, enz enz.. het maatwerk was in dit geval vrij snel terugverdiend. Niet eens zozeer in directe kosten maar meer in al het extra werk om achteraf de fouten op te lossen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
Dan ben ik best jaloers op jouw omgeving, @DukeBox . Hier werd negatieve verkoop aangekaart, en niks mee gedaan. Totdat ik in een nieuwe functie iedereen en z'n moeder mailde over dat we hier geld weg bloedden, daar geld weg bloedden. Twee weken stil, update rondsturen met hoeveel het niet oplossen inmiddels alweer gekost heeft, totdat hoofd commercie het totale plaatje begon te zien, en niet als incident per commercieel medewerker.

Sindsdien botst het behoorlijk tussen mij en commercie. Maar die rol was klaarblijkelijk hard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grifoendor
*knip* Dit kan je voortaan beter via een TR melden, dan kunnen we op die, in jouw ogen, offtopic reacties ingaan.Zie ook Het algemeen beleid #topiceinde hiervoor.

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 08-06-2019 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grifoendor schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:42:

Graag jullie advies!
De juiste wijze van retour sturen is, op aangeven van CB. die je per e-mail een verzendzegel toesturen met aanwijzingen hoe retour te sturen. dus niet via/vanuit telefoongesprek op eigen wijze ! verzendbewijs/bewijs van afgifte goed bewaren !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Grifoendor
Zojuist nogmaals gebeld met Coolblue en geregeld dat er een koerier gaat langskomen. Bedankt voor de adviezen! Tevens een cadeaubon ontvangen _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Grifoendor op 08-06-2019 18:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Terwijl ik deze reactie zat te typen, kwam de laatste opmerking van @Grifoendor langs, maar voor het nageslacht toch gepost :P
aex351 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:15:
Bij Coolblue kan je toch gewoon een retourformulier invullen? Verder niet moeilijk doen.
Als daarin staat dat ie maar 1 product heeft besteld; dan wordt het lastig om dat netjes te doen. Want in dat geval gaan ze ervanuit dat je 1 terugstuurt en daarna je geld wilt terugkrijgen.
Het kan natuurlijk wel zijn dat er een lichtje gaat branden bij de retourafdeling als er 9 terugkomen met een briefje erbij 'jullie hadden er 10 gestuurd, ik heb er 1 gehouden en deze 9 krijgen jullie bij deze terug'.

Maar als dat niet gebeurt voelt het vast ongemakkelijk. Ook zal dan garantie krijgen niet lukken (maarja, je had dan het product toch gratis) als in hun systeem dan staat dat je die ene hebt geretourneerd.

Al met al lijkt met het het handigst om ze om een los verzendlabel te vragen - of dus een koerier - zodat er geen kosten voor de TS zijn. Een antwoordnummer zal voor dat scenario natuurlijk ook werken.

Voor wat betreft de gemoedsrust met verantwoordelijkheid; ik kan me niet voorstellen dat Coolblue moeilijk gaat doen als het gestolen blijkt te worden. Als de TS niks had gezegd - en vziw was ie daar niet toe verplicht - waren ze het sowieso kwijt geweest.

Voor wat betreft het verzendrisico; ik kan me goed voorstellen dat Coolblue de risico's voor lief neemt danwel via een andere constructie verzekerd heeft. Ik vind het in ieder geval erg logisch dat ze niet voor elke verzending een losse verzekering afsluiten met hun aantallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 10:13

watercoolertje

Untertitel

[...]

Simpel, dat is tegenwoordig niet meer normaal (als in 'de standaard'), dat jij het gelukkig wel normaal vindt is natuurlijk ook top van jou!

Zelf jaren terug compleet random een pakketje ontvangen met ook bijna 1000 euro aan spullen (arduino starterkits), gek genoeg hebben we daar zelf een webshop voor (maar dan de clones), wie de afzender was was niet duidelijk op het pakketje, dus met DHL bellen maar ook die kon ons geen antwoord geven, half jaar laten staan voor het geval er nog iemand achter zijn verloren pakketje aan zou gaan, uiteindelijk heb ik ze maar verkocht :X

[ Voor 38% gewijzigd door watercoolertje op 08-06-2019 16:40 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Grifoendor schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:28:
Zojuist nogmaals gebeld met Coolblue en geregeld dat er een koerier gaat langskomen. Bedankt voor de adviezen!
Zou er ergens op een forum een klacht staan dat iemand 10 Fitbits bestelde, en er maar één gekregen heeft ?

- Maar mooi opgelost ...
Ik heb ooit een zetgroep voor een koffieapparaat besteld, en kreeg een volledige machine geleverd.
Na 3 x contact met betreffende firma opgegeven, ze wilden niet toegeven een fout gemaakt te hebben
( verschil van 40€ -> 899€ )
Ik had na de 2e keer al zoiets van 'zoek het dan maar uit'
Maar op een andere dag/tijd nog eens gebeld, maar nope - kon niet, wij zijn niets 'kwijt' in de vooraad.

( ergens een voorraadbeheerprogramma met x aantal units, en volgens dat systeem nog steeds x aantal )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grifoendor
Denk ik gelukkig niet, volgens mij werden ze niet eens gemist. Kreeg namelijk een gehele doos vol, in dezelfde doos als waarin ze van de fabrikant komen.

Genoeg moeite gedaan dan toentertijd inderdaad, gelukkig zijn ze bij Coolblue wel behulpzaam :)
FreshMaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Zou er ergens op een forum een klacht staan dat iemand 10 Fitbits bestelde, en er maar één gekregen heeft ?

- Maar mooi opgelost ...
Ik heb ooit een zetgroep voor een koffieapparaat besteld, en kreeg een volledige machine geleverd.
Na 3 x contact met betreffende firma opgegeven, ze wilden niet toegeven een fout gemaakt te hebben
( verschil van 40€ -> 899€ )
Ik had na de 2e keer al zoiets van 'zoek het dan maar uit'
Maar op een andere dag/tijd nog eens gebeld, maar nope - kon niet, wij zijn niets 'kwijt' in de vooraad.

( ergens een voorraadbeheerprogramma met x aantal units, en volgens dat systeem nog steeds x aantal )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grifoendor schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:57:
Denk ik gelukkig niet, volgens mij werden ze niet eens gemist. Kreeg namelijk een gehele doos vol, in dezelfde doos als waarin ze van de fabrikant komen.

Genoeg moeite gedaan dan toentertijd inderdaad, gelukkig zijn ze bij Coolblue wel behulpzaam :)

[...]
ik zie het op mijn werk (leveringen vanaf een leverancier) ook gebeuren: productbarcode staat op de omdoos en niet duidelijk vermeld dat het een omdoos is, dus verwacht je het product 1x maar ontvang je hem 4x bv.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ben ik de enige die het allemaal een beetje flauw vind?

Coolblue maakt een foutje en dan wordt er zo gereageerd? Dat er een cadeautje aan vast moet zitten?

Zeg dat je het verzekerd wil versturen en vraag of Coolblue wil betalen. Ze maken een foutje. Ook Coolblue kan dat gebeuren. Een beetje helpen mag ook. Vind dat ze het zeer goed hebben opgepakt. Hulde voor Coolblue en egoïstisch van enkele tweakers. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
DukeBox schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:43:
[...]

Uit ervaring: er zijn wel degelijk systemen bij dit soort warehouses waar wel een weging gedaan wordt om te kijken of het gewicht klopt. En dat zijn dezelfde soort fulfillment bedrijven.

Maar Coolblue heeft dus een systeem waarbij ze dat niet hebben. Dat is een keuze. Maar genoeg bedrijven die ik ken die het wel hebben.

Bron: werk bij een bedrijf die dat soort machines bouwt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

ACM schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:32:

Als de TS niks had gezegd - en vziw was ie daar niet toe verplicht - waren ze het sowieso kwijt geweest.
Dat lijkt mij een onrechtmatige daad:
Titel 3. Onrechtmatige daad

Afdeling 1. Algemene bepalingen

Artikel 162

1 Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.

2 Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.

3 Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
https://wetten.overheid.n...19-04-01#Boek6_Titeldeel3

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PcDealer schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:58:
[...]
[...]
Zover waren wij drie weken terug ook al.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Freee!! schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Zover waren wij drie weken terug ook al.
@ACM kennelijk nog niet en daar reageer ik op zoals je kunt zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grifoendor
Afgelopen dinsdag zijn eindelijk de Fitbits opgehaald, na wat mailcontact en dat Coolblue 3x voor een dichte deur heeft gestaan (Er kon geen tijdvak/specifieke tijd aangegeven worden).

Maar oké blij dat het in ieder geval geregeld is en hoop dat het zo goed opgelost is, aangezien ik per mail alleen een bevestiging heb gekregen dat ik 1x een Fitbit retour heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PcDealer schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:41:
[...]

@ACM kennelijk nog niet en daar reageer ik op zoals je kunt zien.
Ik ben daar niet per se van overtuigd. Het kan ook een ongevraagde toezending zijn... en dat mag je in beginsel gewoon houden.

Maar ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben als @Grifoendor, terugsturen als het teveel gestuurde van significante waarde is :)

[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 30-06-2019 08:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
ACM schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Ik ben daar niet per se van overtuigd. Het kan ook een ongevraagde toezending zijn... en dat mag je in beginsel gewoon houden.
Dat is onzin. Uit niets blijkt dat coolblue TS tot een koop wil bewegen. Het is overduidelijk een fout, en dan mag je het niet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tom-Z schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:22:
[...]

Dat is onzin. Uit niets blijkt dat coolblue TS tot een koop wil bewegen. Het is overduidelijk een fout, en dan mag je het niet houden.
Hmm, ik heb de betreffende teksten nog es wat beter gelezen en je hebt inderdaad gelijk. Dat tot een koop bewegen staat niet op elke uitleg even duidelijk.

De wettekst is in ieder geval in dit geval zowaar concreter :)
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen
PcDealer schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:58:
Bij wat andere zoekresultaten werd zelfs gesproken van verduistering (en van ongerechtvaardigde verrijking).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Yucon

*broem*

Waah schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Uit ervaring: er zijn wel degelijk systemen bij dit soort warehouses waar wel een weging gedaan wordt om te kijken of het gewicht klopt. En dat zijn dezelfde soort fulfillment bedrijven.

Maar Coolblue heeft dus een systeem waarbij ze dat niet hebben. Dat is een keuze. Maar genoeg bedrijven die ik ken die het wel hebben.

Bron: werk bij een bedrijf die dat soort machines bouwt :+
Toch heel raar. Dit is ook hun bescherming tegen klanten die onterecht claimen een lege doos ontvangen te hebben.. en dat zal vast regelmatig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:57
Yucon schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Toch heel raar. Dit is ook hun bescherming tegen klanten die onterecht claimen een lege doos ontvangen te hebben.. en dat zal vast regelmatig gebeuren.
PostNL weegt het pakket ook gewoon dus aangeven dat het een lege doos is, zal niet echt serieus opgepakt worden verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rik. schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:43:
[...]

PostNL weegt het pakket ook gewoon dus aangeven dat het een lege doos is, zal niet echt serieus opgepakt worden verwacht ik
Ook na de distri kan de inhoud ontvreemd worden is de verkoper nog steeds verantwoordelijk.

Mijn vrouw verwachtte een envelop met toegangskaarten voor Slagharen vanuit België. PostNL kondigde ze aan via de app. Ze zijn gescand, maar zonder barcode. Kwamen niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
PcDealer schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Ook na de distri kan de inhoud ontvreemd worden is de verkoper nog steeds verantwoordelijk.

Mijn vrouw verwachtte een envelop met toegangskaarten voor Slagharen vanuit België. PostNL kondigde ze aan via de app. Ze zijn gescand, maar zonder barcode. Kwamen niet aan.
Na distri is verkoper inderdaad “verantwoordelijk”. Maar dat betekend niet dat bij verdwijnen na vertrek bij Magazijn en niet aankomen Coolblue niet verhaal gaat halen bij PostNL. En daar hebben ze bij contractbespreking vast afspraken gemaakt over afhandeling en verantwoordelijkheid.

Dat, en bij echt duur\groot spul bezorgd Coolblue ook vaak met eigen bezorgers.
Pagina: 1