Intel NUC 6i3SYB bricked?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:14
Deze NUC heeft de afgelopen tijd dienst gedaan als ESXi server, deze is nu vervangen door een nieuw exemplaar en wilde deze gaan gebruiken als normale PC. So far, so good. Ding heeft 3 jaar staan draaien dus een BIOS update was wel op zijn plaats, dus deze middels een USB stick een update gegeven.

Dit leek allemaal goed te gaan, alleen bij het booten verscheen er een melding over downgrade oid, windows startte gewoon op. BIOS in gegaan en deze gaf de versie aan die ik geïnstalleerd had, geen verdere foutmeldingen. Wil het BIOS afsluiten, beeld bevriest, NUC doet niets meer, stekker er uit gehaald opnieuw opgestart, boot gewoon.
Oplossingen gezocht bij Intel zelf en besloot een BIOS recovery te doen, met behulp van de jumper op het board, Recovery leek goed te gaan op 1 punt na , een melding over de Intel Management Engine die failed was bij de update, maar de laatste melding was dat de flash completed was en het systeem gerest kon worden en de jumper weer op zijn plaats kon....

De NUC is nu dood, fan springt aan, maar LED brand niet, heb alle componenten er al uit gehaald, maar niets, zelfde symptomen.

Iemand nog een optie of is deze nu echt dood? ;w :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-07 11:11
CMOS batterij er al een tijdje uitgelaten?

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
Gisteravond losgekoppeld, stroom er af gelaten en net weer geprobeerd... helaas, nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 13:38
@Stimpy68 : heb je dit ooit nog kunnen fixen? Ik zit momenteel echt precies in hetzelfde schuitje (ik had jouw startpost bijna letterlijk zo kunnen schrijven)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@mrblond18 Nee, helaas, niet meer gelukt. Is dus echt dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrblond18
Stimpy68 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:36:
Thanks! Nieuwe is besteld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrblond18
Stimpy68 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:36:
Hi @Stimpy68 , nog een update uit mijn kant. Het is me uiteindelijk toch gelukt de NUC weer aan de gang te krijgen... Ik kon het niet laten en kwam op deze thread uit:
https://www.win-raid.com/...Intel-mainboard-BIOS.html

Ik heb losse draden aan de bios chip op het NUC moederbord gesoldeerd en deze aan een raspberry pi gehangen. De raspberry pi kan hem vervolgens flashen van een bestaande bios file. Daarna werkt hij weer als vanouds :-)

Dus als je hem nog hebt liggen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pu0GPpUk0xQHwDUQe53JwXsyz2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bj7oMJocvMRJ1SSeYd90ecKM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@mrblond18 Ik heb m nog liggen! Als ik weer eens tijd en zin heb zal ik er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJBSHORT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 23:21
@mrblond18 Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Een Pi heb ik wel liggen en solderen is verder ook geen probleem. Heb ik nog andere benodigdheden nodig? ik zit namelijk in hetzelfde schuitje met exact dezelfde NUC en ook door dezelfde oorzaak.
Pagina: 1