Geen internet na installeren SDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-08 11:03
Beste mensen,
Ik heb een beetje een vreemd probleem waarbij ik heel graag jullie hulp of mening over zou willen horen.

Ik heb een paar dagen geleden een SSD aangesloten en daar win 8.1 opgezet. Ik had altijd een harddisk met 8.1 en dit werkte prima. Maar wanneer ik de harddisk ontkoppen van mijn pc en de SSD opstart, is er geen internet verbinding tot stand te brengen. Wat ik ook probeer. Ontkoppel ik de SDD weer en plaats ik de harddisk terug: internet is terug. Ik heb bedraad internet.

Vraag
Nergens LAN opties te bekennen wanneer ik de SSD gebruik en (dus) ook geen internet

Beste antwoord (via Martijn100 op 07-06-2019 21:41)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Nieuwe installatie ? Zo ja, netwerk drivers geïnstalleerd?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Nieuwe installatie ? Zo ja, netwerk drivers geïnstalleerd?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chek even Apparaatbeheer om te kijken of er nog uitroeptekens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn100
Alvast bedankt voor de reacties. Ik ga naar de genoemde zaken kijken wanneer ik de SSD weer aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn100 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:49:
Alvast bedankt voor de reacties. Ik ga naar de genoemde zaken kijken wanneer ik de SSD weer aanzet.
Er is blijkbaar tijdens de install van het OS iets grondig misgegaan doordat zowel de SSD als de HDD aangesloten waren.
Kan natuurlijk 'user error' zijn. ;)

Voor de benodigde netwerkdrivers zoekt het OS die nu kennelijk op de oude HDD en dan kun je ervan uitgaan dat er meer van dit soort grappen spelen.
Je blijft dan tegen problemen aanlopen.

Ik zou het OS dus nogmaals op de SSD installeren, maar nu met de HDD ontkoppelt, want dan pas weet je zeker dat alle benodigde drivers ook echt op de goede plek terechtkomen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn100
Beste allen,
Ik schrijf jullie nu ' vanuit de SSD' aan; het is dus gelukt. :)

Tot mijn verbazing (en misschien ook wel tot mijn schaamte) moest ik idd kennelijk netwerkdrivers installeren. Ik dacht dat windows deze automatisch van de installatie-cd zou afhalen, maar niet dus.
Online kon ik ze niet downloaden maar gelukkig stonden ze op de cd die met het moederbord meekwam. Misschien zou ik moeten schrijven ' vanzelfsprekend stonden ze op de cd die met het moederbord meekwam' maar ik heb een dergelijke cd werkelijk nog nooit eerder gebruikt bij welke clean install of wat dan ook.

Dus bedankt allen voor het meedenken.
Pagina: 1