Solaris 8 4/01 multiboot ?

Pagina: 1
Acties:

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:14

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hi,

Nu wil ik wat met sol8 rommelen, moet ik hiervoor een tweede machine neerplempen (erm.. 5e ..) of kan dit netjes multiboot naast mijn win98se ? Ik heb een berg partities, en wilde gewoon een 10g aan solaris geven, en dan wat rommelen...
Wat ik gelezen heb tot nu toe is het maken van wat ruimte op je eerste disk, eerste partitie, en dan daaruit booten. Maar ja, die disk is vol en in gebruik. Ik heb ook nog dit gevonden: http://www.smooth1.demon.co.uk en daar schiet ik eigenlijk ook niks mee op.

Nou ja, eerst maar naar het strand .. 8-)

I have usernames older than you.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Je kan Partition magic gebruiken die heeft een bootmanager en daarmee kan je de andere partities onzichbaar maken en kan je kiezen welke partities moet booten.

I believe what I want to Believe

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Als je multiboot zou willen raad ik je wel aan eerst Solaris te installeren. De fdisk progsel die bij solaris zit is een venijnig kreng die het kennelijk niet zo nauw neemt met al aangemaakte partities. (Overlappingen e.d.)

Solaris laat zich zeker makkelijk smaenwerken met een ander OS als het zijn eigen disk krijgt. Die OS over meerdere schijven, 1tje voor solaris en de ander voor Windows?????

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:14

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hmmz ..kan dus nog vervelend worden :)
Ik heb helaas een pctje met 2 diskjes en 2 cd spelers (brander) dus dat is ook niet echt handig om even een schijfje bij te plaatsen. Of met partitionmagic aan de gang. Ik heb al even zitten kijken, daar kan je niet 'even' een testdrive ophalen die je dan 30 dagen kan gebruiken..

Misschien toch een disk opofferen. :)

I have usernames older than you.