Unknown device in google account?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-08 04:23
Ik check van tijd tot tijd weleens de beveiliging van mijn google account.
Nu was er toevallig een melding onder beveilingscheck, loos alarm in de zin van dat het ging om de ibrother app voor printen en scannen.

Maar ik keek, meer voor de lol eigenlijk, ook naar het kopje ingelogde apparaten.
Alles herkende ik behalve dus 1 unknown device uit San Jose, California sinds 27april blijkbaar.
Geen verdere informatie erover beschikbaar.

Uiteraard verwijderd.

De vraag is : hoe is dat mogelijk met 2step aan? Er is geen melding gemaakt van verdachte activiteit.
De apparaten voor inlog prompt, dus wat je moet aantikken NA dat je de authenticatorcode of backupcode invoert, zijn beide nieuw en veilig.

De authenticator zit op een ipad pro, die op zijn beurt ook weer achter een ander wachtwoord zit en eigen 2step zit.
De inlog prompts kunnen ja/nee worden geklikt via dezelfde ipad pro en op een nieuwe mobiel van vlak voor 27 april. (Wat misschien ermee te maken heeft denk ik dan bij mezelf)

Ik zie niet helemaal in wat het geweest kan zijn of hoe het mogelijk is dat iemand kan inloggen zonder enige vorm van melding.
Zou het een soort false positive kunnen zijn? Ik bedoel san jose is nou ook weer niet “hackers heaven” en laat het nou ook toevallig een plek zijn waar veel google kantoren zit.

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft van hoe of wat eventueel.

Verder is er niets veranderd qua gegevens en dat soort zaken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je gebruikt geen VPN dienst?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Imnoa schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:38:
Je gebruikt geen VPN dienst?
Nee, rond die tijd had ik op de pc, een van de vertrouwde apparaten, wel google dns ingesteld in plaats van ziggo.
Maar dat lijkt mij niet de “boosdoener”.

Volgens mij was dat ook ergens ook voor 27 april.

Edit : de dns instellen voor google dns, was op 16 of 18 april.
Maar dat veranderd je locatie niet dacht ik zo.

Bovendien zou ik dat nu ook moeten zien dan als ik inlog en dat is niet zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Bozebeer38 op 07-06-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Niemand enig idee verder?
Maak me er toch wel beetje zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 22:39

amx

Beetje koffiedik kijken/paranoia bevechten op deze manier

Pak eens de google timeline erbij en bekijk waar je op en vlak voor koningsdag bent geweest en doe een poging om een beveiligingslek bij jezelf te herkennen?

Ticket inschieten bij Google? Als je je wachtwoord niet hebt veranderd, komt het apparaat terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hackers doen vrijwel altijd pogingen om vanaf een andere locatie 'gezien' te worden.
Dus in het geval van google zou ik als hacker -wat ik niet ben- misschien juist voor San Diego kiezen.
Verder mijdt ik accounts bij google en microsoft. Maar daar heb jij weinig aan.

Ik zou doen wat AMX zegt als je echt niet kan herleiden dat het iets onschuldigs is.
Better safe than sorry.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
amx schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:02:
Beetje koffiedik kijken/paranoia bevechten op deze manier

Pak eens de google timeline erbij en bekijk waar je op en vlak voor koningsdag bent geweest en doe een poging om een beveiligingslek bij jezelf te herkennen?

Ticket inschieten bij Google? Als je je wachtwoord niet hebt veranderd, komt het apparaat terug?
Tot nu toe niet.
Enige apparaat wat ze zouden moeten hacken zou de ipad moeten zijn, daar staat de authenticator op en kan als google-prompt gebruikt worden.

Maar volgens appleid is er geen ander apparaat op t account geweest of op een andere locatie.
Bovendien is het een wifi only apparaat dus geen 4g ding.

Over koningsdag moet ik ff goed nadenken :P
Waar vind je eigenlijk de google timeline? Ben daar meestal niet zo mee bezig.
Pagina: 1