Toon posts:

Opslagvraag van digibeet... ;-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een bestand van 5GB over te zetten naar mijn externe HD van 500GB met genoeg ruimte. Maar krijg de melding: bestand te groot voor doelbestandssysteem.

Anyone?

Dank,
JW

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan heb je vast een FAT32 geformatteerde HDD en dat moet NTFS worden :) Daar voor zal de HDD leeg moeten om deze om te zetten naar NTFS.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:27
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:20:
Ik probeer een bestand van 5GB over te zetten naar mijn externe HD van 500GB met genoeg ruimte. Maar krijg de melding: bestand te groot voor doelbestandssysteem.

Anyone?

Dank,
JW
Lees dit even.

https://kb-nl.sandisk.com...rschil-tussen-fat-en-ntfs

In het kort, de HDD is fat32 geformateerd, en daardoor een limiet op de bestands grote.

Je wil de HDD in NTFS geformateerd hebben.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:57
Is je schijf toevallig fat32 geformatteerd

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FAT32 filesystem en dat kan idd niet.

En nu? Splitsen / zippen in kleine delen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je doelschijf is geformatteerd als FAT32. Die kan maximaal 4GB bestanden plaatsen. Daarboven lukt het gewoon niet. Punt.

Oplossing zou je schijf als NTFS of exFAT te formatteren. Hierbij moet je wel rekening houden met het feit dat je al je data op die schijf kwijt bent.

Andere oplossing kan zijn het 5GB bestand op te delen in stukjes. Dit kun je bijvoorbeeld met WinRAR doen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://support.office.co...bc-466f-8454-6b31fbe89f7a

Zet eerst je data veilig!

!!
Converting a drive using these steps will preserve the files on the drive. We still recommend making sure you have backups of all files on the drive.
!!

[ Voor 36% gewijzigd door Vorkie op 07-06-2019 18:24 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vermoedelijk is de hardeschijf geformateerd met FAT16/32 filesystem, een enkel bestand mag dan of kan dan niet groter zijn dan ~2/4GB. Wil je grotere bestanden opslaan, dan dien je de externe hardeschijf te formateren met NTFS, de maximale bestand grote wordt dan alleen beperkt door de maximale capaciteit van de hardeschijf.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen, idd opgelost met omzetten naar NTFS! Super...

Verwijderd

Misschien handig om te weten voor diegene die bv. die externe schijf al voor de helft vol hadden staan en niet meer konden of willen formatteren, je kunt met Winrar eenvoudig een rar volume aanmaken en het bestand opsplitsen in welke grootte je ook maar wil. Zolang de bestanden dan niet groter zijn dan 4GB is het prima. Selecteer de optie 'store', zodat Winrar niet inpakt, maar het hoofdbestand op kopieer snelheid verdeeld in kleinere stukjes. Twee bestanden van 2,5GB had al gekund. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarom allemaal zo moeilijk.

Laad een admin cmd.exe prompt.
Type convert x: /fs:ntfs[enter]

Vervang x: door juiste drive letter

Dat is alles.

En bang voor de commando regel. Dan kan het ook met disk management.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1