Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1160970

Topicstarter
Mijn vraag

Sinds gistren heb ik een nieuwe Samsung A50.
Ik heb alles van mijn Iphone goed kunnen overzetten, maar telkens ik Whatsapp opstart, maakt hij automatisch een back-up op de interne schijf.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb reeds via "Instellingen - Apps - Whatsapp - Machtigingen" -> Opslag reeds uitgevinkt, maar dan kan ik geen foto's meer binnen trekken. En krijg ik steeds, bij het openen van Whatsapp, deze melding:

"Whatsapp heeft toegang nodig tot uw foto's, media en bestanden op uw toestel om een back-up van uw chats en media te maken. Tik op Instellingen -> Machtigingen en schakel opslagruimte in"…

Kan iemand helpen?

Alvast bedankt
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Backup optie binnen WA op "1 keer per dag" zetten? (of handmatig/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 262853 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:54:
Backup optie binnen WA op "1 keer per dag" zetten? (of handmatig/uit)
Lukt me niet.
De Google-Drive-instellingen heb ik kunnen aanpassen, maar de back-up wordt automatisch ook op het intern geheugen van mijn telefoon gezet. En ik weet niet waar ik deze instelling kan aanpassen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Anoniem: 1160970 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:06:
[...]

maar de back-up wordt automatisch ook op het intern geheugen van mijn telefoon gezet. En ik weet niet waar ik deze instelling kan aanpassen...
Dat kan ook niet. Ook al backup je naar Gdrive, WA zal altijd ook een backup intern op de telefoon zetten. (of je moet de backup helemaal uitzetten)
Wat is daar het probleem van, opslagruimte?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 08-06-2019 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:37:
[...]

Dat kan ook niet. Ook al backup je naar Gdrive, WA zal altijd ook een backup intern op de telefoon zetten. (of je moet de backup helemaal uitzetten)
Wat is daar het probleem van, opslagruimte?
Telkens ik WA terug open, maakt hij dus een back-up (duurt enkele seconden) en is gewoon lastig :/
Kan je de back-up alleen voor WA afzetten?
Zoals gezegd kom ik dus van Apple en ben hierin dus een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Probeer dit eens: in wa naar de 3 puntjes gaan, rechts bovenin. Kies dan voor instellingen - chats - back up. Daar staat 'google drive instellen' en dan kiezen voor 'alleen als ik op back up maken klik'.
Zal dit het probleem oplossen??

Edit: ah dat heb je al geprobeerd, geloof ik.

Ik heb ook een A50 en herken jouw probleem in ieder geval niet. Merk niet dat wa langzamer is of iets dergelijks bij opstarten.

[ Voor 27% gewijzigd door croschou op 08-06-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:55
Zit ergens iets in je instellingen van Google drive niet goed. Daarom maakt ie een lokale backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Anoniem: 1160970 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Telkens ik WA terug open, maakt hij dus een back-up (duurt enkele seconden) en is gewoon lastig :/
Kan je de back-up alleen voor WA afzetten?
Zoals gezegd kom ik dus van Apple en ben hierin dus een leek.
TS: hoe gaat het nu met je back-up probleem?
Toevallig zag ik vanochtend dat mijn whats app ook even een back up deed, dus ik moest direct aan jouw topic denken :P
Bij mij was dit trouwens eenmalig; verder niet meer gehad vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Lokale opslagruimte gebruik toestaan?
Google drive instellen?

Want als het goed is, als Google drive is ingesteld upload hij alle data naar de cloud IPV naar de interne schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y4kuzi
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Excuses voor de necro, maar je zegt dat je bij het openen van WhatsApp steeds de volgende melding krijgt:
"Whatsapp heeft toegang nodig tot uw foto's, media en bestanden op uw toestel om een back-up van uw chats en media te maken. Tik op Instellingen -> Machtigingen en schakel opslagruimte in"…
Als er geen toegang wordt verleend, zal er herhaaldelijk om gevraagd worden. Een pittige tante, WhatsApp, blijft maar doorzetten.
Double check je machtigingen en zorg ervoor dat WhatsApp toestemming heeft om te schrijven naar je toestel.
Navigeer in WhatsApp ook even naar Settings -> Chats -> Chat backup om te controleren of toegang tot Google Drive is gegeven. In de meeste gevallen worden daar backup gerelateerde problemen weergegeven.
Pagina: 1