Geluidkaart met meerdere kanalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartieMan
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-08 12:11
Beste tweakers,

Dit is mijn eerste topic, dus ik hoop dat ik aan alle regels voldoe.
Om even de situatie te omschrijven: momenteel gebruik ik een Behringer XENYX X1622USB mixer om verschillende geluidsbronnen vanuit mijn PC te kunnen regelen en beluisteren door mijn hoofdtelefoon en studio monitoren. Om diverse bronnen analoog uit mijn PC te sturen gebruik ik de interne geluidskaart van mijn moederbord, een USB geluidskaart en een PCI geluidskaart. Op die manier heb ik drie uitgangskanalen en drie line-in kanalen. De in- en uitgangskanalen wijs ik in Windows 10 via het geluidsbeheer toe aan de diverse kaarten.

Sinds vandaag heeft mijn PCI geluidskaart het begeven. :-( Nu zoek ik dus naar een nieuwe oplossing om meerdere uitgangskanalen vanuit mijn PC naar individuele kanalen van mijn mixer te sturen. Ik kan dus een nieuwe PCI geluidskaart, of nog beter, nog een externe USB geluidskaart kopen.

Mijn vraag is eigenlijk: bestaat er een extern apparaat met bijvoorbeeld een USB aansluiting, waarmee ik meerdere in- of uitgangen vanuit mijn PC kan toewijzen aan verschillende analoge uitgangen op het apparaat? Op die manier heb ik niet allemaal losse geluidskaarten achter m'n PC hangen. :')

Ik ben al aan het zoeken geweest op het internet, maar daar krijg ik vooral kaarten te zien met meerdere line ingangen die op die manier (volgens mij) op één inganskanaal naar de PC gaan. Nou heb ik er ook niet zo veel verstand van.. dus het kan zijn dat ik het verkeerd begrijp. 8)7

Ik hoop dat jullie mij met jullie kennis verder kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dan toch lekker bezig bent: Behringer X-Air XR18 Die kun je netjes aan de USB hangen als geluidskaart. Kun je meteen, net als met je huidige tafel (die je dan weg kunt doen) de boel besturen. Je kunt een aantal kanalen via de USB laten binnenkomen en uitgaan én een aantal via de XLR/jacks. Door middel van de te downloaden software kun je deze bedienen, zelfs met telefoon en iPad.

Ding is compacter dan wat je hebt, ideaal voor bediening via een DAW en ook nog eens handig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wat is het budget? Er bestaan heel veel van dat soort interfaces....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als vier stereokanalen voldoende is, denk ik dat je er al bent met een 7.1-geluidskaart en software die de fysieke geluidskaart splitst in vier virtuele (stereo)geluidskaarten.

Ik heb de omschrijvingen niet helemaal gelezen, maar misschien zit hier een programma tussen dat dat kan:
https://www.vb-audio.com/Voicemeeter/banana.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartieMan
PageFault schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:33:
Wat is het budget? Er bestaan heel veel van dat soort interfaces....
Het budget is maximaal €200,-
TBTL schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:17:
Als vier stereokanalen voldoende is, denk ik dat je er al bent met een 7.1-geluidskaart en software die de fysieke geluidskaart splitst in vier virtuele (stereo)geluidskaarten.

Ik heb de omschrijvingen niet helemaal gelezen, maar misschien zit hier een programma tussen dat dat kan:
Ik ga me hier straks even in verdiepen! Begrijp ik het goed dat je dan dus de outputs van de 7.1 geluidskaart die je normaal gebruikt voor surround speakers, softwarematig om kan zetten naar verschillende stereo kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Voor 200 euro is er voor 6 in en 6 uit niet heel veel keus:

https://www.bax-shop.nl/e...83565&f_22056%5B%5D=94100

Als je dat op rekt naar 300 euro, dan is er wel wat serieuzers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartieMan
PageFault schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:17:
Voor 200 euro is er voor 6 in en 6 uit niet heel veel keus:

https://www.bax-shop.nl/e...83565&f_22056%5B%5D=94100

Als je dat op rekt naar 300 euro, dan is er wel wat serieuzers te vinden.
Kun je me laten zien wat je mij aan zou raden indien ik mijn budget oprek naar €300,- ?
En hoe zou ik de boel dan aan moeten sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartieMan
TBTL schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:17:

Ik ben er deze avond eens even mee aan de slag gegaan. Ik heb een 7.1 PCI geluidskaart van een huisgenoot kunnen lenen. Het is een Ewent PCI geluidskaart. De drivers zijn van C-media. Ik krijg het echter niet voor elkaar om alle individuele kanalen (Links, Rechts, Links achter, Rechts achter, etc.) als apart uitvoerkanaal weer te geven in de geluidsconfiguratie van Windows. De software kan diverse bronnen aan diverse uitvoerkanalen toewijzen, maar dan moeten deze uitgangskanalen wel beschikbaar zijn in Windows zelf.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Helaas. Ik ken het programma zelf ook niet.
Pagina: 1