Order niet annuleerbaar na 7 vertragingen bij Amazon.fr

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 19:29
Goedendag,

Halverwege februari heb ik op de amazon.fr website een artikel in de aanbieding gekocht, de prijs scheelde ongeveer 15% met de reguliere prijs. Daarnaast heb ik nog een uitbreiding/accessoire erbij gekocht voor de reguliere prijs. Het hoofd artikel was echter pas leverbaar na een maand; maar prima, geen haast. So far so good.

De accessoire werd binnen 2 weken geleverd, maar gewoon in de doos laten zitten, want het is niet bruikbaar zonder het hoofd artikel. Uiteindelijk verstrijkt er een maand, en wordt op de dag van levering, de lever datum 2 weken naar achter verzet. Ok, kan gebeuren, nog niks aan de hand. Twee weken later, wederom, 2 weken uitstel. Omdat intussen de retour periode van de accessoire verliep, na contact met Amazon besloten deze terug te sturen, ik kon immers niet testen of deze het uberhaupt deed. Zo gezegd, zo gedaan, ik kan hem altijd opnieuw bestellen, terug gestuurd en geld terug gekregen.

Inmiddels zijn we maanden verder, van het artikel is al 7 keer op de leverdatum 2 weken uitgesteld. Na een keer of 3 a 4 was ik het eigenlijk wel zat, en heb ik geprobeerd de bestelling te annuleren. Dit was niet mogelijk via de website, neem contact op met de service desk. Gelukkig is er een Engelse optie voor de customer desk en kan je telefonisch contact op nemen met een Franse dame die haar best doet om een woordje Engels te praten.

Ze probeerde het te annuleren, maar ook haar lukte het niet, ze zou het doorgeven naar de juiste afdeling, en die zou het afhandelen. Helaas, 2 weken later, weer precies hetzelfde. Nogmaals gebeld, precies hetzelfde gesprek nogmaals gedaan, en ook aangegeven dat er de vorige keer precies hetzelfde gezegd is. Dit keer was het anders, het product zou zeker verstuurd worden, en dan zouden het in het distributie proces tegen houden...

Je raadt het al, precies hetzelfde gebeurd |:(. Nogmaals bellen, maar eens geprobeerd om vrij geïrriteerd te eisen dat ze wat doen want we dit gaat nooit eindigen zo. Er werd een onderzoek gestart en het ze zou via de mail de status communiceren. 2 dagen later, een mailtje, ze wisten de oplossing: het product zou zeker verstuurd worden, en dan zouden het in het distributie proces tegen houden... :F

2 weken later, uiteraard, hetzelfde, alleen nu niet eens uitstel, maar geen leverdatum. Nog eens gebeld, vriendelijk mijn probleem uitgelegd, ook maar alvast verteld wat ze mij de rest van het gesprek ging vertellen. Verbazing aan de ander kant van de lijn, maar ze was het met me eens, dit kon niet echt niet, een aantal excuses, en ze ging het uitzoeken. Na het weekend, mailtje van Amazon, nieuwe leverdatum, 3 weken later...

Dat is volgende week tussen 13 en 21 juni, ik heb echt 0 verwachting dat er iets gaat komen. Maar zodra ik daar bevestiging van heb wil ik ze natuurlijk weer bellen, maar intussen heb ik geen idee meer wat ik moet doen om deze patstelling op te lossen, heeft er iemand een goede tip of een andere manier om dit hoger op te spelen?

Thx,
Daanoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 16:04
Het verbaasde mij eerder dat je vanuit de franse amazon uberhaupt kon bestellen naar nederland? Dacht dat alleen duitsland dit kon. geven ze ook een reden waarom dit zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
Ah, ja klopt, ik woon echter 1km hemelsbreed van de Belgische grens, en je kan kan gewoon een Belgisch DPD pickup point selecteren bij de Franse Amazon als je de order plaatst. Het is dus niet een of ander shipment forwarding service of iets dergelijks, lijkt me niet dat dit de oorzaak is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Tiagoo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:23:
Het verbaasde mij eerder dat je vanuit de franse amazon uberhaupt kon bestellen naar nederland? Dacht dat alleen duitsland dit kon. geven ze ook een reden waarom dit zo lang duurt?
Leveren gewoon in Nederland hoor. Alleen grote televisies en dergelijke zijn vaak uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Contact opnemen met je creditcard maatschappij. Zij kunnen je geld terug halen maar Amazon gaat dan niet blij worden.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
New Yorker schreef op maandag 10 juni 2019 @ 06:38:
Contact opnemen met je creditcard maatschappij. Zij kunnen je geld terug halen maar Amazon gaat dan niet blij worden.
Order anuleren. Geld terug halen bij CC en aangeven dat je de overige 2 wil terug sturen. Daar gaat Amazon echt geen zaak van maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46
Je moet uit het vaste proces raken. Vraag daarom ook eens gewoon om het geld terug zonder dat je vraagt om de order te annuleren.
Idem om juist het product te versturen.

Chargeback van de creditcard kan ook, maar is typisch onnodig bij dit soort bedrijven, omdat het uiteindelijk wel goed komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
@Tiagoo Duitsland, UK, Frankrijk, Spanje, Italië.... Kan en allemaal bestellen. Producten kunnen uitgezonderd zijn, maar dat is met .de niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:18
Als het goed is heb je nog niks betaald. Normaliter wordt het geld pas door Amazon afgeschreven als je bestelling ingepakt/verzonden wordt. Is dit bij jou ook het geval?

Als het annuleren niet lukt, zou je gewoon kunnen wachten. Product dan niet ophalen bij het ophaalpunt, zodat het geretourneerd wordt. Ben je wel even je geld kwijt, maar komt het wel goed.

Dit soort dingen kunnen inderdaad wel lang duren. In januari voor werk wat bij Amazon.es besteld. Product zou binnen een aantal weken verzonden worden, maar stond afgelopen maand nog steeds op “momenteel niet beschikbaar.” Uiteindelijk maar geannuleerd. Dat ging gelukkig wel vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:32
Ik heb even geen idee of het alleen voor .com is, maar wellicht eens een tweetje naar de support afdeling sturen?
Publiciteit wilt wel eens helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik denk dat het probleem ontstaat doordat een deel reeds geleverd is (en alweer retour is). De order kan daarom niet in zijn totaliteit geannuleerd worden.

Geen idee of het Amazon zelf is danwel een externe verkoper maar desnoods sturen ze een lege doos op in hun systeem zodat ze die doos daarna in hun systeem als geretourneerd kunnen zetten (al zal hun systeem dat ook niet leuk vinden want je moet het product te voorschijn toveren en weer laten verdwijnen, iets wat bij een kleine zelfstandige vaak eenvoudiger kan dan bij een reus als Amazon).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
oohh schreef op maandag 10 juni 2019 @ 09:05:
Als het goed is heb je nog niks betaald. Normaliter wordt het geld pas door Amazon afgeschreven als je bestelling ingepakt/verzonden wordt. Is dit bij jou ook het geval?
Klopt, er is inderdaad nog niks afgeboekt, dus terug draaien gaat ook niet. Iets wat ik eigenlijk ook liever niet doe, gezien ik de CC ook voor AWS gebruik, en liever geen vinkje achter het nummer wil hebben :/.
Blokker_1999 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:19:
Ik denk dat het probleem ontstaat doordat een deel reeds geleverd is (en alweer retour is). De order kan daarom niet in zijn totaliteit geannuleerd worden.

Geen idee of het Amazon zelf is danwel een externe verkoper maar desnoods sturen ze een lege doos op in hun systeem zodat ze die doos daarna in hun systeem als geretourneerd kunnen zetten (al zal hun systeem dat ook niet leuk vinden want je moet het product te voorschijn toveren en weer laten verdwijnen, iets wat bij een kleine zelfstandige vaak eenvoudiger kan dan bij een reus als Amazon).
Het lijkt Amazon zelf te zijn:
Sold by: Amazon EU SarL
Opzich geen slecht idee, ik zou het eens kunnen vragen. Ben benieuwd of ze het snappen, ondanks dat er Engels over de lijn gaat lijkt er toch vaak verwarring te ontstaan vanwege de taalbarrière.
Pagina: 1