minecraft server

Pagina: 1
Acties:
  • 972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
Hallo,

Sinds de nieuwe Java update van minecraft is het ineens weer leuk geworden om Minecraft te spelen (na 2 jaar niet) alleen zitten we op een server met een aardige bult lagg met eigenlijk alles wat er gebeurt.

Nu vroegen wij ons af wat de specs zijn voor een beetje server tegenwoordig.

Nu weet ik dat er veel verschillende hosting bedrijven zijn die makkelijke pakketten hebben om snel een server neer te zetten. maar het verschil is groot en vindt het zonde om 5 euro meer te betalen wanneer we het niet gebruiken

Denk aan:
10+ spelers
Veel redstone
veel in en uit de nether
auto save
en mogelijk nog meer mods

Ik kan de eigenaar van de huidige server niet bereiken om te vragen wat hij draait, en ik wil graag mijn eigen server starten voor mij en een aantal vrienden. zodat we samen het spel weer kunnen oppakken.

Ik hoor graag van jullie.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-04-2021
Hallo!
Zelf huur ik een Linux VPS met 4GB ram waar ik PaperMC op draai.
Tegenwoordig is het een verlaten server, maar een tijdje geleden ging dat met +- 7 spelers verspreid over een flinke map met redelijk zware plugins helemaal prima.

Kijk wel eerst naar de gewenste plugins, en of deze al werken op de laatste Minecraft versie.
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
Als je in je eigen pc een beetje moderne i5 hebt, en 4gb ram voor de server kan dedicaten, dan hoef je niks te hosten.
als je je server maar instelt om 4gb ram te gebruiken (standaard volgens mij 1,5gb). Dan houdt die de nether wel aardig geladen. Je CPU zal voldoende zijn voor de gekkere redstone activiteiten.
Waar je wel naar moet kijken is je upload snelheid. Dat is vaak/altijd de bottleneck hoeveel spelers je tegelijk kan ondersteunen. En dan verschilt het ook of je spelers hebt die veel in creative mode rondvliegen of juist rustig survivalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
een eigen server heb ik inderdaad ook al aan gedacht, Thuis heb ik een glas lijntje liggen. de upload zal inderdaad een probleem worden, maar ik zou altijd zelf nog lokaal kunnen draaien en andere users over ip kunnen laten spelen. zo blijft de load laag

Een eigen VPS heb ik ook wel aan gedacht, maar als ik zoiets af neem ben ik bang dat de server op den duur niks staat te doen en ik met een VPS opgescheept zit. wat zou ik nog meer in een VPS kunnen drukken naast een eigen minecraft server of andere game server?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Hou er rekening mee dat sinds 1.13, en zeker na 1.14 lag een serieus probleem is bij de vanilla server van minecraft.
De server heeft problemen met verschillende spelers op meerdere plekken in de wereld. Zit je met z'n allen op een plek samen, dan moet het nog wel gaan.
Totdat er iemand gaat reizen, of de nether of the end induikt: LAGGG...

Zowel de 1.14 versies van Spigot als PaperMC zijn nog in development, en nog niet echt geschikt voor publieke servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 17:46
Richub schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:07:
Hou er rekening mee dat sinds 1.13, en zeker na 1.14 lag een serieus probleem is bij de vanilla server van minecraft.
De server heeft problemen met verschillende spelers op meerdere plekken in de wereld. Zit je met z'n allen op een plek samen, dan moet het nog wel gaan.
Totdat er iemand gaat reizen, of de nether of the end induikt: LAGGG...

Zowel de 1.14 versies van Spigot als PaperMC zijn nog in development, en nog niet echt geschikt voor publieke servers.
Sorry voor dit topic terug op te duikelen.
Ik wil ook een server huren of zelf thuis hosten. Het zal gaan om een stuk of 4 spelers gewoon vanilla server.
Is het ondertussen beter met die LAG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Het is een stuk beter nu.
Met minder dan 5 spelers ga je geen problemen krijgen, mits je een cpu met een behoorlijke single thread rating gaat gebruiken: i5 derde generatie, AMD Ryzen of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
Slotje ivm kicken van een oud topic. Het beste is om met specifieke vragen een nieuw topic te starten, eventueel met verwijzing naar het topic dat je hebt gevonden.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.